صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کمپین Universal App در گوگل ادز | نقش این کمپین‌ها در تأثیرگذاری بر مخاطبان

کمپین Universal App در گوگل ادز | نقش این کمپین‌ها در تأثیرگذاری بر مخاطبان

کمپین Universal App در گوگل ادز؛ بستر هدفمند بازاریابی دیجیتال

کمپین‌های گوگل زمان زیادی است که بازوهای قدرتمند استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هستند. چه در زمینه استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه و چه برای تغییرات حریم خصوصی در این صنعت، می‌توانید از مزایای تبلیغات گوگل برنامه‌های جهانی گوگل ادز استفاده کنید. کمپین Universal App در گوگل ادز نوعی از تبلیغات خودکار به شمار می‌آید. به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد میزان نصب برنامه‌های تلفن همراه بیشتر شود. این قابلیت باعث ارتقای نرخ تبدیل داخل برنامه‌ای می‌شود. کمپین برنامه‌های جهانی گوگل با مشخص‌کردن بهترین تبلیغات، آگهی‌های شما را به کاربران مرتبط نشان می‌دهد.

کمپین‌های Universal App چگونه کار می‌کنند؟

کمپین برنامه جهانی پلتفرمی است که می‌توانید با استفاده از گوگل ادز خودکار، نصب اپلیکیشن و تبدیل‌های درون برنامه را افزایش دهید. این نوع از تبلیغات را می‌توان در کانال‌های متعلق به گوگل، از جمله: سرچ گوگل، YouTube ، AdSense و Google Play نمایش داد.

تبلیغ‌کنندگان در اپلیکیشن‌ها نیازی به تبلیغات جداگانه برای مکان مختلفی نیست. مکانیزم گوگل با استفاده از متن‌ها و اطلاعات دیجیتالی ارائه‌شده به آن، به‌صورت خودکار تبلیغاتی مؤثر را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر کمپین Universal App در گوگل ادز عملکردی مبتنی بر مبنای الگوریتم‌های یادگیری ماشینی دارد، تا مکان اصلی تبلیغات را شناسایی کنند. راهکارهای متفاوتی برای راه‌اندازی یک کمپین برنامه جهانی گوگل ادز وجود دارند.

این راهکارها عبارت‌اند از:

  • انتخاب مکان هدف
  • تعیین بودجه و پیشنهاد قیمت
  • تعیین اهداف کمپین
  • ارائه متون و قالب‌های تبلیغاتی خلاقانه
  • تعیین الگوریتم‌ها برای نمایش بهتر تبلیغات
  • انتخاب زبان هدف تبلیغات
  • تاریخ شروع کمپین

انواع کمپین Universal App

امکانات گوگل برای استفاده بهینه از خدمات کمپین Universal App در گوگل ادز بسیار متنوع هستند. زمانی که شما قصد استفاده از این استراتژی تبلیغاتی را دارید، گوگل برای تعیین اهداف کمپین سه نوع کمپین را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید برای ایجاد کمپین Universal App استفاده از امکانات بسترهای متنوع تبلیغاتی استفاده کنید. این بسترها شامل انواع متن‌ها، عکس‌‌ها، ویدئوها و فایل‌های HTML5 می‌شود.

انواع کمپین Universal App

به‌طورکلی انواع کمپین‌های برنامه‌ جهانی گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • نصب کمپین برنامه (ACI): دانلود تمرکز اصلی برای این نوع کمپین است. برای این کمپین، گوگل پیشنهاد شما را برای نمایش تبلیغات بر مبانی آنچه تنظیم می‌کند که بیشترین میزان دانلود را برای اپلیکیشن شما به همراه دارد.
  • تعامل کمپین‌های برنامه (ACE): هدف این نوع کمپین هدایت کاربرانی است که ارزش بیشتری برای اپلیکیشن دارند.
  • پیش ثبت‌نام کمپین‌های برنامه (Acpre): این کمپین فقط برای کاربران اندروید در دسترس است. کاربران از این کمپین برای افزایش آگاهی اپلیکیشن شما قبل از انتشار در گوگل‌پلی استفاده می‌کنند.

نکات طلایی برای موفقیت کمپین Universal App در گوگل ادز

الگوریتم یادگیری ماشینی کمپین‌های برنامه گوگل منحصربه‌فرد است. همین موضوع فضای رقابتی بالایی را بین اپلیکیشن‌های مختلفی به وجود آورده است که از این ابزار استفاده می‌کنند. بنابراین توجه به نکاتی که موفقیت شما را در زمان استفاده از کمپین Universal App در گوگل ادز تضمین کند، اهمیت بالایی دارد. در ادامه به مهم‌ترین راهکارها در این زمینه اشاره می‌کنیم.

ارائه اطلاعات تبلیغاتی بیشتر برای کمپین Universal App

هرچه تنوع بیشتری در تبلیغات خلاقانه ارائه دهید، پتانسیل فناوری‌های یادگیری ماشینی گوگل ادز برای سازگاری تبلیغات کسب‌وکار شما با نیازهای مخاطبان مناسب افزایش می‌یابد. این خلاقیت‌ها شامل انواعی مختلفی از آگهی‌های متنی و ویدئویی تا سناریوهای خلاق جذب مخاطب را در بر می‌گیرند.

بومی‌سازی در کمپین Universal App

بیشتر از 65% افراد تبلیغاتی را دنبال می‌کنند که به زبان مادری آن‌ها باشد. اگر هدف تبلیغات شما جذب افراد در سراسر کشور است، سعی کنید تبلیغات خود را با رویکرد اختصاصی برای هر منطقه انجام دهید. کمپین Universal App در گوگل ادز توصیه می‌کند که اولویت‌های فرهنگی و شناخت خلق‌وخوی افراد در مناطق مختلف را بشناسید تا تاثیرگذاری تبلیغات خود را در بالاترین حد ممکن قرار دهید.

نکات طلایی برای موفقیت کمپین Universal App در گوگل ادز

تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی در کمپین Universal App

نظارت بر عملکرد کمپین‌ها ضروری است. در‌حالی‌که کمپین‌های برنامه جهانی گوگل بهترین تبلیغات را از بین پارامترهای ارائه شده ارائه می‌کنند؛ اما همچنان این شما هستید که باید عملکرد کمپین را پیگیری کرده و در زمان مشخص تغییرات را اعمال کنید. فراموش نکنید که رشد مداوم اپلیکیشن‌ها به تعامل همیشگی کمپین‌ها و استراتژی تبلیغاتی بستگی دارد.

استفاده از Asset ‌های مختلف  در کمپین Universal App و بررسی آن‌ها

همان‌طور که گفته شد کمپین Universal App در گوگل ادز، تبلیغات را با استفاده از متن‌ها و Asset ‌ها می‌سازد. برای بهره‌مندی از مزایای حداکثری تبلیغات این کمپین، اصلاح متن‌ها، تصاویر و ویدئوهای مختلف باید در اولویت اصلی شما باشند. همچنین به‌کارگیری تصاویر مختلف در سایزهای متنوع، امکان استفاده از آن‌ها در بسترهای تبلیغاتی متعدد را به وجود می‌آورد.

کمپین‌های برنامه جهانی گوگل در چه بسترهایی اجرا می‌شوند؟

پیش از معرفی کمپین Universal App در گوگل ادز کاربران برای هدف قراردادن مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف، باید تبلیغات جداگانه‌ای را در نظر می‌گرفتند. با استفاده از امکانات این کمپین دیگر نیازی به این کار نیست و در انواع بسترهای تبلیغاتی می‌توان از مزایای این روش استفاده کرد.

بر همین اساس برنامه جهانی گوگل قابلیت اجرایی در پلتفرم‌های زیر را دارد:

  • جستجوی گوگل
  • گوگل‌پلی
  • یوتیوب
  • شبکه نمایش گوگل
  • پلی‌استور

کمپین‌های برنامه جهانی گوگل در چه بسترهایی اجرا می‌شوند؟

ایجاد کمپین Universal App در گوگل ادز را به ادستیتو بسپارید

یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال ادستیتو است. این مجموعه‌ حرفه‌ای به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران از جدیدترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای بهینه‌سازی کمپین‌ها استفاده می‌کند. اگر درباره چگونگی ایجاد و به‌کارگیری اقدامات مؤثر برای موفقیت کمپین Universal App در گوگل ادز اطلاعات کاملی ندارید، ادستیتو با برنامه‌ریزی جامع این کار را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت خدمات ادستیتو با کارشناسان به صورت رایگان در ارتباط باشید.

 

سؤالات متداول

بهترین راهکارهای راه‌اندازی کمپین Universal App در گوگل ادز چه راهکارهایی هستند؟

انتخاب مکان هدف، تعیین بودجه و پیشنهاد قیمت، تعیین اهداف کمپین، ارائه متون و قالب‌های تبلیغاتی خلاقانه، تعیین الگوریتم‌ها برای نمایش بهتر تبلیغات و… از جمله این راهکارها هستند.

برای موفقیت کمپین‌های برنامه جهانی گوگل ادز چه اقداماتی پیشنهاد می‌شوند؟

ارائه اطلاعات تبلیغاتی بیشتر، بومی‌سازی تبلیغات و تجزیه‌وتحلیل آگهی‌ها از این اقدامات هستند.

کمپین Universal App را در چه بسترهایی می‌توان اجرا کرد؟

این برنامه را می‌توان در پلتفرم‌های جستجوی گوگل، گوگل‌پلی، یوتیوب، شبکه نمایش گوگل و پلی‌استور اجرا کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید