صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک | ترفندهایی برای رسیدن به سودآوری بیشتر

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک | ترفندهایی برای رسیدن به سودآوری بیشتر

گوگل ادز ؛ ابزار تبلیغات پربازده برای کسب و کارهای کوچک

آیا تبلیغ در گوگل ادز می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک هم پربازده باشد؟ اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، به احتمال زیاد این سؤال برای شما مطرح شده است. سرویس گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک، گزینه‌ای عالی است. در واقع تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهایی که به دنبال رسیدن به مشتریان نهایی هستند و می‌خواهند که نرخ بازگشت سرمایه بالایی داشته باشند، کاملاً مؤثر است. اگر بتوانید به طور بهینه از گوگل ادز استفاده کنید، این سرویس می‌تواند یکی از سودآورترین ابزارها برای کسب و کارهای کوچک باشد. در این مطلب قصد داریم به مزایای گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک بپردازیم.

گوگل ادز چطور می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد؟

گوگل ادز می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک هم مؤثر واقع شود. اما مهم‌ترین تفاوت این است که کسب‌وکارهای کوچک با توجه به هزینه‌ای که برای گوگل ادز می‌کنند، باید تا حد امکان به مشتریان هرچه بیشتری دست یابند. در ادامه با مهم‌ترین ترفندهای گوگل ادز برای سوددهی هرچه بیشتر کسب و کارهای کوچک آشنا می‌شویم.

 

گوگل ادز چطور می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد؟

استفاده از کلمات کلیدی کاملاً مرتبط

در واقع می‌توان گفت استراتژی کلمات کلیدی، شاه‌کلید شما برای استفاده بهینه از بودجه تبلیغاتی است. شما با انتخاب کلمات کلیدی کاملاً مرتبط، می‌توانید جلوی هدررفت هزینه‌های تبلیغاتی را بگیرید. تجربه نشان می‌دهد که دست یافتن به تعادلی از کلمات کلیدی پرهزینه اما با بازدهی بالا، می‌تواند بهترین راه برای انجام این کار باشد.

یک استراتژی جامع برای استفاده از گوگل ادز داشته باشید

راه‌های رایگان زیادی برای راهیابی به صفحه اول گوگل وجود دارد؛ از جمله با وبلاگ‌نویسی، بهینه‌سازی نمایه کسب و کار گوگل و موارد دیگر. هنگامی که در چندین مکان صفحه نتایج گوگل دیده شوید، اعتبار به دست می‌آورید و این شانس را خواهید داشت که کسی روی لینک شما به عنوان نتیجه جستجو کلیک کند. بنابراین اصول اولیه سئو را رعایت کنید تا علاوه بر تبلیغات گوگل، در نتایج ارگانیک نیز دیده شوید. با انجام این کار، شما شانس کلیک بر روی لینکتان را دو برابر می‌کنید.

استفاده از گزینه تبلیغات محلی در گوگل ادز

افزایش سطح آگاهی از حضور شما در شهرها و محلات اطرافتان، می‌تواند اولین قدم برای پیشی گرفتن کسب و کار کوچک شما از رقبا باشد. این کار نه تنها باید به صورت آفلاین انجام شود، بلکه باید به صورت آنلاین نیز در استراتژی گوگل ادز شما نیز دیده شود. توجه داشته باشید که ۴۶ درصد از تمام جستجوهای گوگل به دنبال یافتن اطلاعات محلی هستند و ۷۲ درصد از جستجوگران محلی، از کسب و کارهایی که حداکثر در فاصله ۱۰ کیلومتری از آنها واقع شده، بازدید می‌کنند.

با درنظرداشتن این نکات درباره تبلیغات محلی، می‌توانید مخاطبان محلی خود را نیز به خوبی جذب کنید. برای استفاده بهینه از آگهی‌های محلی در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

استفاده از ترفند خدمات محلی گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

بسیاری از کسب و کارهای کوچک، خدمات ارائه می‌دهند. خوشبختانه، گوگل ادز یک تبلیغ ویژه برای بسیاری از صنایع خدماتی دارد که می‌تواند آگهی‌دهنده و جستجوگر را به یکدیگر برساند. استفاده از تبلیغات خدمات محلی بسیار آسان است، زیرا مستقیماً از طریق نمایه کسب و کار گوگل شما مدیریت می‌شوند و شما فقط برای سرنخ‌های واجد شرایط هزینه پرداخت می‌کنید.

این تبلیغات به طور خاص برای دستیابی به مشتریان در منطقه خدماتی شما ساخته شده‌اند. گوگل همچنین از کاربران می‌خواهد قبل از وصل کردن آنها به شما، مکان و خدمات مورد نظرشان را تأیید کنند. بدین ترتیب، این سرویس از گوگل ادز، می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک، گزینه‌ای عالی برای جلب توجه بیشتر در بازارهای محلی باشد.

 

استفاده از ترفند خدمات محلی گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

از اهمیت ایمپرشن (میزان بازدید آگهی) غافل نشوید

قابل درک است که صاحبان کسب و کارهای کوچک تا حد زیادی روی نتیجه نهایی تمرکز دارند. با اینکه معیارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما بگویند تا چه حد از هزینه تبلیغاتی‌تان استفاده بهینه می‌کنید، اما یک معیار وجود دارد که متأسفانه در بیشتر موارد نادیده گرفته می‌شود.

اگر می‌خواهید سطح آگاهی محلی از کسب و کار کوچک شما افزایش پیدا کند، پس سهم شما در بازار محلی اهمیت دارد. برای اینکه ببینید در جامعه اطراف شما بیشتر چه جست‌وجوهایی انجام می‌شوند، می‌توانید از ابزار بسیار مفید گوگل ترندز (Google Trends) استفاده کنید. سپس می‌توانید در گوگل ادز، کلمات کلیدی مرتبط با همان جست‌وجوهای محبوب در نواحی اطرافتان را به کار ببرید.

اصطلاحات محلی را در صورت لزوم به خاطر بسپارید

منظور از DKI گوگل، درج کلمه کلیدی پویا است. این سرویس به طور خودکار عباراتی را در سرفصل‌ها یا توضیحات آگهی شما وارد می‌کند تا در زمان واقعی با درخواست جستجوگر مطابقت داشته باشند. بسیاری از آگهی‌دهندگان کسب و کارهای کوچک از این روش استفاده می‌کنند تا چندین نام مکان مختلف در منطقه مورد نظر خودشان همخوانی داشته باشند.

اگر سرویس DKI برای شما مناسب نیست، به یاد داشته باشید که حداقل زبان مبتنی بر مکان، مانند «در این نزدیکی» را در کلمات کلیدی و آگهی خود بگنجانید. جالب است بدانید که جست‌وجوی عبارت «نزدیک من» یا «نزدیک» در سال‌های اخیر بیش از 900 درصد افزایش یافته است، بنابراین این نوع عبارات می‌توانند عبارات کلیدی ساده ولی مؤثر باشند.

از گزینه جغرافیای هدف استفاده کنید

یکی از ترفندهای استفاده از گوگل ادز برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی، توجه به جغرافیای هدف یا اصطلاحاً geotargeting است. با اینکه همخوانی کلمات کلیدی و آگهی برای بازار محلی شما بسیار مهم است، جغرافیای هدف باعث تقویت استراتژی محلی شما می‌شود.

در هنگام استفاده از گزینه جغرافیای هدف، می‌توانید مکان نمایش تبلیغات را از نظر جغرافیایی انتخاب کنید. محدودسازی نمایش تبلیغات به مخاطبان در یک مکان خاص به شما کمک می‌کند تا ضمن بهینه‌سازی بودجه تبلیغاتی، تأثیر خود را در آن منطقه به حداکثر برسانید.

 

استفاده از گزینه جغرافیای هدف در گوگل ادز

ادستیتو: راهنمای شما در استفاده از گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

آیا گوگل ادز می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب باشد؟ پاسخ به این پرسش بستگی دارد به اینکه چطور گوگل ادز استفاده می‌کنید. در صورت استفاده درست از گوگل ادز، می‌توانید کاربرانی را به سمت سایت خود هدایت کنید که واقعاً مشتری شما باشند. اما در صورت استفاده نادرست، فقط هزینه‌ تبلیغات را به گوگل می‌پردازید بدون آنکه شاهد بازدهی باشید.

ادستیتو نماینده و شریک رسمی گوگل در ایران است. اگر شما علاقه‌مند به راه‌اندازی کمپین آگهی در گوگل ادز برای کسب و کار کوچک خود هستید؛ اما برای مدیریت آن دانش یا زمان کافی در اختیار ندارید، می‌توانید با ما در ادستیتو تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره، به شما در راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل ادز کمک می‌کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید