صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

گوگل ادز ریمارکتینگ | شکارچی مشتریان سابق کمپین‌های تبلیغاتی

گوگل ادز ریمارکتینگ | شکارچی مشتریان سابق کمپین‌های تبلیغاتی

با گوگل ادز ریمارکتینگ بهره‌وری تبلیغات آنلاین را افزایش دهید

ارزشمندترین مخاطبان کمپین‌های تبلیغاتی کسانی هستند که قبلاً به محصولات یا خدمات کسب‌وکارها علاقه نشان داده‌اند. گوگل ادز نوعی از تبلیغات گوگل را ارائه می‌دهد که با کمک آن می‌توان این گروه از افراد را به طور مستقیم هدف قرار داد. به‌این‌ترتیب با ایجاد کمپین‌های ریمارکتینگ می‌توان به این مخاطبان دست‌یافت. در واقع برای دسترسی به این مخاطبان باید از استراتژی‌هایی کاربردی و هدفمند استفاده کرد تا نرخ کلیک بر روی تبلیغات و در نتیجه بهره‌وری و کارایی تبلیغات افزایش یابند. بر همین اساس در این مطلب از ادستیتو به بررسی روش گوگل ادز ریمارکتینگ می‌پردازیم و استراتژی‌های جذب مخاطبان از طریق Google Ads Remarketing را بررسی می‌کنیم.

منظور از گوگل ادز ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد گوگل چیست؟

ریمارکتینگ یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی کمپین‌ها است که به‌عنوان یک یادآوری دوستانه برای بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود. این ابزار کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که قبلاً با سایت تعامل داشته‌اند؛ اما بازدید آن‌ها به خرید محصول یا خدمات سایت‌های میزبان منجر نشده است.

با استفاده از گوگل ادز ریمارکتینگ می‌توان با دنبال‌کردن بازدیدکنندگان پس از خروج از وب‌سایت و نمایش تبلیغات جدید برای همان محصولات و خدمات، آن‌ها را متقاعد کرد تا از یک بازدیدکننده واقعی به یک خریدار تبدیل شوند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در Google Ads Remarketing از طریق ردیابی رفتارهای مخاطبان، پیشنهادهای خود را به آن‌ها ارائه می‌دهد. بر اساس این داده‌ها، شما می‌دانید که بازدیدکننده شما دقیقاً چه کسی است و باید چه چیزی را به او ارائه دهید تا توجهش را جلب کنید. همچنین با کمک این امکان احتمال افزایش شانس شما برای فروش محصولات یا خدمات وجود دارد.

منظور از گوگل ادز ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد گوگل چیست؟

روش‌های ردیابی عملکرد بازدیدکنندگان در بازاریابی مجدد گوگل عبارت‌اند از:

  • آیا آن‌ها از وب‌سایت هدف بازدید کرده‌اند
  • آن‌ها به چیزی علاقه نشان داده‌اند
  • آن‌ها به چه محتوایی توجه کرده‌اند
  • آیا آن‌ها محصول یا خدمت موردنظر را به سبد خرید خود اضافه کرده‌اند
  • آیا خریدی انجام داده‌اند

مزایای استفاده از بازاریابی مجدد گوگل ادز

گوگل ادز ریمارکتینگ یکی از مؤثرترین استراتژی‌های کمپین با نرخ تبدیل بسیار بالا است. اجرای اصولی کمپین‌های Google Ads Remarketing راهکاری مؤثر برای جذب مشتریان واجد شرایط و صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی باشد. بر همین اساس در ادامه به سه مزیت اصلی هدف‌گذاری مجدد گوگل ادز اشاره می‌کنیم.

جذب افرادی که به کسب‌وکار شما علاقه نشان داده‌اند

بازدیدکنندگان قبلی سایت نسبت به کسانی که هرگز نام تجاری شما را نشنیده‌اند، آگهی‌های مؤثرتری را دریافت می‌کنند؛ زیرا قبلاً با بازدید از وب‌سایت میزبان به پیشنهادهای تبلیغاتی علاقه نشان داده‌اند. این افراد به‌احتمال زیاد در فکر خرید هستند و مشاهده یک آگهی بازاریابی مجدد ممکن است انگیزه آن‌ها برای خرید محصولات یا خدمات را افزایش دهد.

دسترسی به مخاطبان ریمارکتینگ در سراسر وب

یکی از مزایای اجرای کمپین‌های گوگل ادز ریمارکتینگ دسترسی وسیع آن است. به‌عنوان‌مثال درحالی‌که یک کمپین هدف‌گیری مجدد فیس‌بوک ممکن است برای مشتریان بالقوه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قابل‌مشاهده باشد؛ بازاریابی مجدد در تمام نسخه‌های گوگل مانند موتور جست‌وجوی گوگل، جیمیل، یوتیوب، شبکه‌ نمایش گوگل و… در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

صرفه‌جویی در هزینه تبلیغات گوگل

بازاریابی مجدد گوگل ادز یک استراتژی تبلیغاتی آنلاین مقرون‌به‌صرفه است. باتوجه‌به هدف قراردادن مخاطبان واقعی که با خدمات کمپین‌ها آشنایی دارند، تبلیغات گوگل ادز ریمارکتینگ نسبت به سایر تبلیغات گوگل هزینه کمتری در هر کلیک دارد.

بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی Google Ads Remarketing

با استفاده از امکانات آگهی‌های بازاریابی مجدد می‌توان تعیین کرد که کدام بازدیدکنندگان بر اساس چه معیارهایی تبلیغات کمپین‌ها را مشاهده کنند. تنوع بالای این پارامترها به‌گونه‌ای است که توانایی جذب هر فردی که از سایت‌ها بازدید می‌کنند را در اختیار مدیران کمپین‌ها قرار می‌دهد. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی در گوگل ادز ریمارکتینگ اشاره می‌کنیم.

بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی Google Ads Remarketing

فروش مضاعف به مشتریان فعلی

با استفاده از بازاریابی مجدد گوگل می‌توان مشتریانی را که قبلاً خرید کرده‌اند، با تبلیغات محصول اضافی بر اساس لیست‌های بازاریابی مجدد هدف قرار داد. به‌عنوان‌مثال، اگر گوشی‌های هوشمند می‌فروشید، خریداران سابق این محصولات، ممکن است به کیس نیز علاقه‌مند باشند. از فهرست‌های بازاریابی مجدد خود می‌توان دوباره با آن‌ها تعامل مؤثری را برای فروش کیس به وجود آورد.

تنظیم مکان و زبان

مشتریان واقعی کمپین‌ها ممکن است بیش از یک‌زبان را بلد باشند و از سایر نقاط جهان تبلیغ شما را مشاهده کنند. این موضوع را در زمان تنظیم هدف‌گذاری جغرافیایی و زبانی در نظر داشته باشید؛ بنابراین می‌توانید آگهی‌های خود را در سایت‌هایی با زبان‌های مختلف یا حتی همه زبان‌ها انتشار دهید.

افزایش یا کاهش مدت‌زمان لیست‌های بازاریابی مجدد

برای دسترسی به مشتریان در یک دوره زمانی، می‌توان عضویت آن‌ها در فهرست‌های گوگل ادز مارکتینگ را تنظیم کرد. اگر بتوان مدت‌زمان تبدیل بازدیدکنندگان سایت‌ها به خریداران را تخمین زد، سفارشی کردن لیست‌ها می‌تواند یک استراتژی مؤثر برای فروش بیشتر محصولات باشد.

تمرکز بر روی وب‌سایت‌هایی که نتایج را نشان می‌دهند

تبلیغات وب‌سایت خود را بر اساس نتایجی سفارشی کنید که نشان داده می‌شوند. اگر در چند وب‌سایت تبلیغ می‌کنید که به‌اندازه کافی نرخ تبدیل بالایی ندارند، بهتر است آن‌ها را حذف کرده و تمرکز نشر آگهی را بر روی سایت‌های پربازده دیگر معطوف کنید. با استفاده از ویژگی نرخ تبدیل (Conversions Tracking) می‌توان عملکرد تبلیغ را در وب‌سایت‌های مختلف ارزیابی کرد.

تمرکز بر روی وب‌سایت‌هایی که نتایج را نشان می‌دهند

بهره‌مندی از کارآمدترین استراتژی‌های گوگل ادز ریمارکتینگ با ادستیتو

اگر به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای انجام فرایندهای تبلیغاتی در بازاریابی آنلاین هستید، ادستیتو بهترین پیشنهاد برای شما است. مجموعه‌ ما با به‌کارگیری مفیدترین استراتژی‌های تبلیغاتی بازده فروش محصولات شما را افزایش می‌دهد. کارشناسان مجرب ادستیتو برای جذب مشتریان بالقوه وب‌سایت‌ها، بر مبنای ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل رفتارهای آن‌ها، مناسب‌ترین روش‌های تبلیغ در سیستم Remarketing را استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات ادستیتو، با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

 

سؤالات متداول

کسب‌وکارها با چه چالش‌هایی برای استفاده از گوگل ادز ریمارکتینگ روبه‌رو هستند؟

یافتن بهترین راهکار برای متقاعدکردن بازدیدکنندگان قبلی سایت برای خرید مهم‌ترین چالش است.

چگونه می‌توان مخاطبان خاص را با Google Ads Remarketing هدف قرار داد؟

سفارشی‌سازی  اطلاعات جمعیتی، سن، جنسیت، مکان و ردیابی خرید مشتریان سابق از جمله این راهکارها هستند.

آیا محدودیتی برای استفاده از بازاریابی مجدد گوگل ادز وجود دارد؟

یکی از محدودیت‌های قابل توجه در هدف‌گذاری مجدد گوگل ادز این است که شما فقط به افرادی دسترسی دارید که قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید