صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

گوگل منصف ترین کاسب دنیا

گوگل منصف ترین کاسب دنیا

گوگل منصف ترین کاسب دنیا

به عنوان یک کاربر وقتی شروع به استفاده از موتور جستجوی گوگل برای رسیدن به اهداف خود می‌پردازیم، تبلیغ­کنندگان مختلفی شروع به رقابت با یکدیگر می‌کنند تا تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتور جستجو گوگل یا همان SERP نشان دهند. در نگاه اول این موضوع کاملاً عادی به نظر می‌رسد اما آیا به این توجه کرده­ایم که در فضای محدود تبلیغاتی، گوگل چگونه تصمیم می‌گیرد که تبلیغات کدام تبلیغ­کننده را برای ما به نمایش درآورد؟

امروزه تبلیغات جستجوی گوگل بخش قابل توجهی از تبلیغات دیجیتال را تشکیل داده است. از طرفی برندها نیز اهمیت حضور در SERP را زمانی که کاربران آنها به دنبال دستیابی به اطلاعات آنلاین هستند، بیشتر از قبل درک می‌کنند.

برای بازاریابان دیجیتال بسیار مهم است که بدانند نحوه کار گوگل ادز و سیستم رتبه‌بندی آن برای تبلیغات  چگونه کار می‌کند. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا به طور مؤثر کمپین‌های جستجوی گوگل خود را مدیریت کنند و نسبت به اطلاعات پیرامون آن‌ها دید بیشتری به دست آورد؛ بنابراین مهم است که بدانیم تبلیغات گوگل به عنوان منصف‌ترین کاسب دنیا چگونه فعالیت می‌کند.

سیستم مزایده گوگل

تبلیغات جستجوی گوگل به یک سیستم مزایده­ای متکی است که هر کاربر تبلیغ‌کننده در آن برای اینکه بتواند تبلیغات خود را به نمایش درآورد باید یکی از دو عمل زیر را انجام دهد:

۱. کلمات کلیدی خاصی را انتخاب کند.

۲. مبلغ خاصی را پیشنهاد دهد.

سیستم مزایده گوگل

هر بار که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کند، گوگل یک حراج جدید در بین تبلیغ‌کنندگان را آغاز می‌کند. با این وجود برخلاف سیستم‌های مزایده سنتی، بالاترین پیشنهاد برنده حراج نمی‌شود تا برای اولین‌بار در نتایج صفحه تبلیغات به او نمایش داده شود. برای اینکه سیستم مزایده گوگل را بهتر درک کنیم باید بدانیم که علاوه بر پیشنهاد پولی تبلیغ‌کنندگان، گوگل عوامل مختلفی را که مرتبط با کیفیت تبلیغ نیز هستند در نظر می‌گیرد تا مشخص کند که تبلیغ کدام یک از تبلیغ‌کنندگان در جستجوی کاربر نمایش داده شود. این کار برای اطمینان از اینکه مرتبط‌ترین تبلیغ به کاربر نمایش داده می‌شود، صورت می‌گیرد و به این ترتیب رتبه آگهی را اختصاص می­دهد.

در زمانی که حراج‌های گوگل انجام می‌شود، گوگل عوامل متعددی را برای تعیین تبلیغ‌کنندگانی که در صفحات اولیه نتایج موتور جستجو نمایش داده شوند مورد بررسی قرار می‌دهد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیفیت آگهی تبلیغ‌کننده

الگوی جستجو

حداکثر پیشنهاد آگهی‌دهنده

تأثیر قالب‌های تبلیغاتی

گوگل بر اساس این چهار فاکتور به هر تبلیغ‌کننده یک امتیاز کلی می­دهد و این امتیاز مشخص می‌کند که آیا تبلیغ او در نتایج جستجوی کاربر نمایش داده شود یا خیر. در واقع رتبه آگهی امتیاز نهایی است که هر تبلیغ‌کننده در پایان مزایده بر اساس قیمت پیشنهادی، امتیاز کیفیت و استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی در آگهی خود دریافت می‌کند؛ بنابراین آگهی‌دهنده‌هایی بالاترین امتیاز را در این رتبه‌بندی به دست می‌آورد که تبلیغاتش در بالاترین سطح در صفحه نتایج جستجو نشان داده شوند.

کیفیت آگهی تبلیغ‌کننده

گوگل ادز در زمان مزایده به هر یک از تبلیغ‌کننده‌ها ۱ امتیاز کیفیتی می‌دهد تا میزان سودمندی تخمینی تبلیغ هر یک را برای کاربر به دست آورد. سه عامل مهم عناصر تشکیل‌دهنده این امتیازدهی هستند، اولین مورد در ارتباط آگهی است. میزان مطابقت ارتباط متن آگهی با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربران در این بخش سنجیده می‌شود.

بر اساس داده‌های جستجوی تاریخی که گوگل در اختیار دارد، نرخ کلیک مورد انتظار، دومین موردی است که گوگل بررسی می‌کند. به این ترتیب گوگل می‌داند که کاربر هر چند وقت یکبار بر روی تبلیغ تبلیغ­کننده کلیک می‌کند. سومین گزینه تجربه صفحه فرود است که بر اساس سنجش آن گوگل متوجه می‌شود که چقدر محتوای آن می‌تواند به کاربر کمک کند. این امر باعث سهولت قابلیت ناوبری صفحه فرود، زمان بارگذاری و ارتباط محتوای صفحه با یکدیگر می‌شود.

این امتیاز کیفی در مقیاس ۱ تا ۱۰ نشان داده می‌شود که بیشترین آن ده است. زمانی که آگهی و صفحه فرود توسط یک کلمه کلیدی خاص راه‌اندازی شود، می‌توانیم امتیاز کیفیت خود را در سطح کلمه کلیدی پیدا کنیم.

حداکثر پیشنهاد آگهی‌دهنده

حداکثر پیشنهاد آگهی‌دهنده

اولین عاملی که گوگل ادز در مزایده خود به آن توجه می‌کند حداکثر مقدار پولی است که کاربر تمایل به پرداخت آن دارد. برای این کار برای جستجوی هر کاربر یک حراج آگهی بزرگ برگزار می‌شود و هر تبلیغ‌کننده حداکثر پیشنهادی را که تمایل به پرداخت آن دارد برای نمایش آگهی خود ارائه می‌کند. این حداکثر پیشنهاد را می‌توان به صورت دستی توسط تبلیغ‌کننده بر اساس استراتژی پیشنهادی تنظیم کرد که در آن تبلیغ‌کننده حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت برای یک کلیک است ارائه می‌کند.

البته حداکثر پیشنهاد می‌تواند به صورت خودکار توسط گوگل بر اساس استراتژی‌های پیشنهاد خودکار هر تبلیغ‌کننده نیز تنظیم شود. به این ترتیب اگر استراتژی پیشنهاد خودکار انتخاب شود، پیشنهاد را برای هر مزایده به نحوی انتخاب می‌کند که بر اساس استفاده از حجم وسیعی از داده‌هایی که در اختیار دارد انجام ‌شود.

تأثیر قالب‌های تبلیغاتی

اطلاعات بیشتری را که تبلیغ‌کننده می‌تواند به تبلیغات خود اضافه کنند با عنوان افزونه تبلیغاتی می‌شناسیم. این افزونه‌های تبلیغاتی می‌تواند پیوندهایی به سایر صفحات مفید در وب‌سایت، شماره تلفن شرکت و غیره باشد. زمانی که این افزونه‌ها در تبلیغات قرار بگیرد دیده آگهی تبلیغ‌کننده را افزایش می‌دهد و به این ترتیب گوگل ادز اطلاعات مرتبط بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

تأثیر قالب‌های تبلیغاتی

جمع‌بندی

همان‌طور که مطالعه کردید نحوه عملکرد مزایده تبلیغات گوگل و عواملی که بر رتبه آگهی تبلیغ‌کننده تأثیرگذار هستند را توضیح دادیم. در این مقاله به جزئیات خاص چندین عامل مؤثر و رتبه آگهی نگاهی انداختیم و یاد گرفتیم که بهبود رتبه تبلیغاتی یک فرایند مستمر است که مهارت‌های کپی رایتینگ، انتخاب کلمات کلیدی، بودجه و پیشنهادات و عملکرد وب‌سایت را آزمایش می‌کند؛ بنابراین درک نحوه عملکرد سیستم حراج گوگل ادز به ما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتر و آگاهانه‌تری را بگیریم که در نهایت تبلیغات ما بهترین بازده را داشته باشند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید