صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز | تمرکز برای سودآوری

پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز | تمرکز بیشتر برای سودآوری

اجرای بهتر کمپین‌ها با پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز

گوگل در حال حاضر در حال آزمایش یک داشبورد نمای کلی جدید در کنسول گوگل ادز است. تبلیغات گوگل امروزه حرف اول را می‌زند، پس برای تبلیغات بهتر باید مدیریت گوگل ادز را به بهترین شکب ممکن انجام دهید. این داشبورد جدید شبیه به داشبورد موجود است. اما به شما این امکان را می‌دهد که داده‌هایی را که در داشبورد می‌بینید سفارشی کنید. همچنین داشبورد جدید به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های بیشتری را که توسط گوگل ادز جمع‌آوری شده‌اند، به‌صورت بصری مشاهده کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز بپردازیم.

منظور از داشبورد گوگل ادز چیست؟

سرویس گوگل ادز به شما امکان می‌دهد کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید، محصولات یا خدماتتان را بفروشید، آگاهی مخاطبان را افزایش دهید یا ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنید. این پلتفرم تبلیغات آنلاین به صاحبان آگهی و کارشناسان بازاریابی دیجیتال اجازه می‌دهد تا پیشنهادهای خدمات، فهرست‌های محصولات یا صفحات فرود خود را به کاربران وب نمایش دهند. همچنین این پلتفرم، تبلیغات را در صفحات اول نتایج گوگل، سایر موتورهای جستجو، سایر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایل قرار می‌دهد.

داشبورد گوگل ادز در واقع یک واحد مرکزی است که در آن می‌توانید مهم‌ترین معیارهای مربوط به‌حساب گوگل ادز خود را ردیابی کنید و بسنجید. می‌توانید این داشبوردها را به ابزارهای خارجی مانند گوگل آنالیتیکس یا ابزار گزارش‌دهی که آن داده‌ها را جذب می‌کند نیز مجهز کنید. گوگل ادز به طور مداوم فرمت‌های تبلیغاتی جدیدی را برای بهینه‌سازی ارائه می‌دهد، بنابراین داشتن ابزاری مناسب برای جمع‌آوری تمام داده‌ها از کمپین‌ها و تلاش‌های مختلف به طور خودکار می‌تواند مشکلات شما را کاهش دهد.

این داشبوردها داده‌هایی را نشان می‌دهند که مستقیماً از گوگل ادز استخراج و در یک مکان امن جمع‌آوری شده‌اند. به‌این‌ترتیب، مشاهده صدها ردیف و ستون، می‌توانید به‌راحتی معیارهایی را که دنبال می‌کنید تجسم کنید. قراردادن داده‌های فراوان در قالبی که به‌راحتی قابل‌درک است، بهترین راه برای عملی‌کردن بینش است. ایجاد یک داشبورد متمرکز به‌ویژه می‌تواند در صورت مدیریت چندین حساب گوگل ادز، برای شما مفید باشد.

منظور از داشبورد گوگل ادز چیست؟

چرا پیکربندی و مدیریت داشبورد گوگل ادز آپدیت شده است؟

در پاسخ به بازخورد کاربران مبنی بر اینکه داشبورد تبلیغات فعلی برای کاربران جدیدتر پیچیده و چالش‌برانگیز است، تیم گوگل ادز به‌تازگی طرح‌های جدیدی را برای بهبود سازماندهی و ساده‌سازی فرایند یافتن اطلاعات آزمایش کرده است. این طرح آزمایشی در حال حاضر در اختیار تعداد اندکی از حساب‌ها قرار دارد. به طور خاص، سه مورد برای پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • منوی ناوبری جدید
  • رابط سازماندهی مجدد
  • ظاهر تازه با حال و هوای بهتر

منوی ناوبری جدید با طراحی اصلاح‌شده به‌جای سه منو که در حال حاضر استفاده می‌شود، دسترسی به همه ابزارها و ویژگی‌های گوگل ادز را از یک منوی سازمان‌یافته‌تر فراهم می‌کند. گوگل می‌گوید انتظار دارد که این ویژگی جدید روند یافتن مواردی را که در داشبورد به دنبال آنها هستید، ساده کرده و به شما امکان می‌دهد مکان خود را در رابط کاربری بدون زحمت ردیابی کنید. علاوه بر این، اکنون یک دکمه «ایجاد» یا Create وجود دارد که با کلیک بر روی دکمه «به‌اضافه» یا plus واقع در یک مکان مناسب، باعث ساده‌سازی ایجاد کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی می‌شود.

چرا پیکربندی و مدیریت داشبورد گوگل ادز آپدیت شده است؟

پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز

همان‌طور که اشاره شد، پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز بسیاری از کارها را ساده کرده است. رابط سازماندهی مجدد ابزارها و ویژگی‌ها دوباره مرتب شده است. بدین ترتیب گروه‌بندی وظایف مرتبط با هم مکان‌یابی آنها را آسان‌تر می‌کند که البته ممکن است تنظیم آن مدتی طول بکشد.

به طور خاص، دودسته جدید برای برجسته‌کردن عناصر کلیدی برای موفقیت کمپین معرفی شده است. البته تنظیمات بر ابزارها و ویژگی‌های تحت پوشش تأثیری نداشته‌اند و از پلتفرم حذف نشده است. برای پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز، دودسته ناوبری اضافه شده‌اند:

  • اهداف: اهداف (Goals) در ناوبری مورد تأکید قرار گرفته‌اند. دسته منوی جدید اهداف و سنجش تبدیل را در یک مکان ادغام می‌کند
  • مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا: دسته‌بندی منو، مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا، ترکیبی از ابزارهای مورداستفاده برای تعیین افرادی است که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. این بخش همچنین شامل روش‌های دسترسی به آنها است؛ از جمله کلمات کلیدی، مخاطبان، مکان‌ها و محتوا. کلمات کلیدی با ابزارهای دیگری ادغام شده‌اند و به تعیین اینکه چه کسی تبلیغات شما را می‌بیند کمک می‌کند. به‌علاوه، چهار دسته منو با کمپین‌ها، دارایی‌ها، ابزارها، و اطلاعات آماری و گزارش‌ها در حال حاضر ترکیب شده‌اند. تبلیغ‌کنندگانی که از کمپین‌های استاندارد خرید و هتل استفاده می‌کنند، می‌توانند هتل‌ها، فعالیت‌ها و محصولات خود را در زیر دسته دارایی‌ها فهرست کنند
  • ظاهر تازه و حال و هوای بهتر (آن‌طور که گوگل می‌گوید): رابط باز طراحی‌شده اکنون فضای سفید بیشتری را در بر دارد. این رابط طراحی شده است که محیطی متمرکزتر در اختیارتان بگذارد تا حواستان پرت نشود. علاوه بر این، خوانایی فونت نیز بهبودیافته است. علاوه بر این، ناوبری با آیکون‌های جدید به‌روز شده است و یک های‌لایت آبی برای تأکید بر موقعیت فعلی در تجربه کاربر اضافه شده است

پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز

ادستیتو؛ راهنمای شما برای پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز

پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز می‌تواند برای صاحبان آگهی صرفه‌جویی قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد. یکی از مزایای پیکربندی و مدیریت داشبورد گوگل ادز، امکان سفارشی‌سازی آن است تا هر صاحب آگهی بتواند داده‌هایی را که برایش مهم است، به روشی که مدنظر دارد، مشاهده کند.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل ادز در زمینه تبلیغات کلیکی در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید و به اهداف خود برسید.

 

سؤالات متداول

منظور از داشبورد گوگل ادز چیست؟

داشبورد گوگل ادز در واقع یک واحد مرکزی است که در آن می‌توانید مهم‌ترین معیارهای مربوط به‌حساب گوگل ادز خود را ردیابی کنید و بسنجید. می‌توانید این داشبوردها را به ابزارهای خارجی مانند گوگل آنالیتیکس یا ابزار گزارش‌دهی که آن داده‌ها را جذب می‌کند نیز مجهز کنید.

مزایای استفاده از پیکربندی داشبورد پیشرفته در آپدیت جدید گوگل ادز چیست؟

یکی از مزایای استفاده از داشبورد گوگل این است که بازاریابان می‌توانند نتایج را به نمایش بگذارند، تصمیمات و استراتژی‌ها را برای مشتریان خود توضیح دهند و به‌جای ایجاد گزارش، زمان بیشتری را صرف ایجاد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال عالی کنند.

در آپدیت جدید گوگل ادز چه مواردی برای پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته در نظر گرفته شده‌اند؟

موارد مهم در آپدیت جدید گوگل ادز برای پیکربندی و مدیریت داشبورد پیشرفته عبارت‌اند از اهداف، مخاطبان، کلمات کلیدی و محتوا و ظاهر تازه و حال و هوای بهتر.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت و کاربرد رنگ‌ها در طراحی ‌سایت | انتخاب تنالیته رنگی مناسب از نظر روان‌شناسی

اهمیت و کاربرد رنگ‌ها در طراحی ‌سایت | انتخاب تنالیته رنگی مناسب از نظر روان‌شناسی

اولین نکته در نظر کاربران یک وب‌سایت، ظاهر و طراحی بصری آن است یکی از حساس‌ترین مراحل طراحی سایت، انتخاب تنالیته رنگی یا همان رنگ‌بندی صفحات سایت است. زیرا رنگ‌ها به شکل مستقیم بر روی احساسات و هیجانات کاربران تأثیر دارند و در صورتی که بدون درنظرگرفتن مباحث روان‌شناسی رنگ انتخاب شوند، می‌توانند تمامی زحمات […]

بیشتر بخوانید
داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

نحوه داشتن چند حساب گوگل ادز در دنیای امروزی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها نیاز به مدیریت چندین حساب گوگل ادز برای تبلیغ در گوگل دارند. اما آیا داشتن چند حساب ادز امکان دارد؟ اگر بله چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع که می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای […]

بیشتر بخوانید
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید