صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

5 کار با ارزش سرویس گوگل برای مشتریان

گوگل ادز به‌جای ادوردز

یکی از مشکلات اساسی کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی (PPC)، انجام کارهای تکراری است که بخشی بزرگی از زمان و انرژی مدیران و مارکترها را به خود اختصاص داده که مانع رشد کسب‌وکار و گرفتن نتیجه دلخواه مدیران خواهد شد. یکی از راه‌حل‌های بسیار عالی برای رفع چنین مشکلی و شروع خودکارسازی کارهای تکراری، استفاده از  تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز اسکریپتی (Google Ads Scripts) است.

گوگل ادز اسکریپت؛ جادوی هزاره سوم در زمینه مارکتینگ

شرکت گوگل به روی پروژه گوگل ادز اسکریپتی همچنان سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهد تا بتواند بیش‌ازپیش این پلتفرم را برای تمامی مدیران و کسب‌وکارها بهینه کند. اخیراً نسخه جدیدی از گوگل ادز اسکریپتی روانه بازار شده است که خودکارسازی کمپین‌های کلیکی گوگل را برای مدیران بازاریابی و مارکتینگ آسان‌تر کرده است.

اسکریپت‌های گوگل ادز راهی برای کنترل داده‌های کمپین‌های کلیکی گوگل با استفاده از جاوا اسکریپت را ارائه می‌دهند. از اسکریپت‌ها می‌توانید برای خودکارسازی فرایندهای رایج یا تعامل با داده‌های خارجی استفاده کنید. پنج کاری که گوگل ادز به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد را در ادامه آورده‌ایم.

اسکریپت گوگل ادز

کمپین‌های هوشمند برای کسب‌وکارهای کوچک

کمپین‌های هوشمند (Smart Campaigns) اولین راه حلی بود که توسط گوگل ادز (در آن زمان گوگل ادوردز نام داشت) برای کسب‌وکارهای کوچک معرفی شد. ازآنجایی‌که چنین کسب‌وکارهایی، تیم اختصاصی برای بازاریابی یا مارکتینگ ندارند، کمپین‌های هوشمند تمامی کارها را به‌صورت اتومات برایشان انجام می‌دهد. کمپین‌های هوشمند به طور خودکار مخاطبان را در تمامی پلتفرم‌های گوگل هدف قرار داده و ایجاد صفحه لندینگ و تبلیغاتی را بر اساس اطلاعات گوگل به طور خودکار انجام می‌دهند.از مثال‌های استفاده از کمپین‌هاش هوشمند در تبلیغات گوگل می­توانیم به اکانت مدیریت شده در تبلیغات گوگل اشاره کنیم

با اینکه اکثر ویژگی‌های کمپین‌های هوشمند به‌صورت خودکار عمل می‌کنند، اما هنوز چند مورد وجود دارد که شما بایستی به‌صورت دستی آنها را انجام دهید. مقدار بودجه، منطقه جغرافیایی و زبان سه مؤلفه‌ای هستند که باید به‌صورت دستی تنظیم شده تا کمپین‌های هوشمند بتوانند به نتایج بهتری دست پیدا کنند.

ویژگی‌های کمپین‌های هوشمند

کمپین‌های اپلیکیشن جهانی

کمپین‌های اپلیکیشن جهانی (Universal App Campaigns) گوگل در سال 2015 راه‌اندازی شد که در آنها به‌جای معیار قراردادن کلیک‌ها، با خودکارسازی برخی روندها به دانلود هرچه بیشتر اپلیکیشن‌های تبلیغ شده کمک می‌کند. کمپین‌های اپلیکیشن جهانی یکی از پروسه‌های کاملاً اتوماتیک گوگل ادز به شمار می‌رود که در آنها تمامی فعل‌وانفعالات – بر اساس اهداف، بودجه و سایر ویژگی‌‎هایی که توسط تبلیغ دهنده مشخص شده‌اند – به‌صورت خودکار کار می‌کنند.

برای اینکه بتوانید از گوگل ادز و ویژگی‌های بی‌نظیر آن به‌خوبی استفاده کنید، بایستی داده‌های موردنیاز خود را توسط یک شرکت شخص ثالث معتبری مورد ارزیابی قرار دهید و سپس دست به راه‌اندازی کمپین‌های کلیکی گوگل بزنید.

کمپین‌های اپلیکیشن جهانی

کمپین‌های فروش با تمرکز به روی خریداران بیشتر

شاپینگ ادز گوگل (Google Shopping Ads) توانسته است نزدیک به 60 درصد از کلیک‌هایی که به روی وب‌سایت‌های خرده‌فروشان و فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین مدیریت شاپینگ ادز گوگل برای هزاران خرده‌فروش کوچک و بزرگ کاری طاقت‌فرسا خواهد بود. اما در کمپین‌های فروش با تمرکز به روی جذب خریداران بیشتر، از داده‌های حداقل 20 تبدیل در 45 روز گذشته استفاده می‌شود تا به‌ازای هر کلیک کاربر بتواند بهترین نتایج را برای مدیران ایجاد کند.

مارکترها یا همان بازاریاب‌ها هنگامی که بودجه‌ای را برای کمپین تبلیغاتی خود معین کردند و CPL (هزینه به ازای ایجاد هر لید یا سرنخ) را هدف قرار می‌دهند، گوگل به عنوان یک ماشین خودکار، در حد بودجه آنها تمام تلاش خود را می‌کند تا با کمترین صرف هزینه بیشترین سرنخ را تولید کند.

بودجه‌ای را برای کمپین تبلیغاتی

قیمت‌گذاری اتومات در گوگل ادز

هفت استراتژی قیمت‌گذاری اتومات در گوگل ادز وجود دارد که سه مورد از آنها طبق اسمارت بیدینگ (Smart Bidding) هستند. چنین راهبردهایی تنها برای به‌حداقل‌رساندن کار تبلیغ‌دهندگان و افزایش کارایی کمپین تبلیغاتی به وجود آمده‌اند. با تعیین شدن اهداف توسط خود گوگل، بار سنگینی که به روی بازاریابان بود برداشته خواهد شد.

گوگل ادز به طور خودکار با بررسی دستگاه (دستگاهی که کاربر با آن از گوگل استفاده می‌کند؛ گوشی همراه، رایانه، تبلت و غیره)، منطقه جغرافیایی، زبان مورداستفاده، زمان و سایر موارد، احتمال تبدیل‌ها (Conversions) پیش‌بینی می‌کند و بر اساس آنها پیشنهادها اتومات را تغذیه می‌کنند.

با اینکه این ویژگی به‌عنوان “قیمت‌گذاری اتومات گوگل ادز” شناخته می‌شود، اما همه تنظیمات آن به‌صورت خودکار نیستند. در برخی از موارد خاص، ممکن است ویژگی‌هایی برای کسب‌وکارتان اهمیت داشته باشد که گوگل ادز توصیه می‌کند برای به‌حساب‌آوردن آنها در کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی خود از تنظیمات دستی نیز استفاده کنید.

تبلیغات جستجوی پویا

تبلیغات جستجوی پویا (Dynamic Search Ads) به صاحبان فروشگاه‌های آنلاین یک راه‌حل ایده‌آلی ارائه می‌دهد تا کمپین تبلیغاتی‌شان با آنچه که در انبار (موجودی) دارند همخوانی داشته باشد و صرفاً برای هر کلیک هزینه نکنند. برای مثال اگر موجودی محصولتان صفر شد، گوگل ادز آن محصول را از کمپین تبلیغاتی‌تان حذف می‌کند تا هزینه سرباری برایتان نداشته باشد.

تبلیغات جستجوی پویا

آیا اتومات‌سازی تمامی فرآیندهای گوگل ادز روش درستی است

فقط به این دلیل که گوگل ادز برخی از فرایندها را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد، به این معنی نیست که استفاده از متخصصان این زمینه – یعنی کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین گوگل – منسوخ شده است. این خودکارسازی‌ها و انجام فرایندهای اتومات برای کسب‌وکارهای کوچک که نیازی به تیم حرفه‌ای از بازاریاب‌ها ندارند مفید است.

ترکیب ویژگی‌های خودکار گوگل ادز با مدیریت دستی حرفه‌ای می‌تواند به شما در راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی بسیار مفید کمک کند. با کمک متخصصین کمپین‌های PPC و استفاده از شرکت‌هایی که در این زمینه خدمات ارائه می‌دهند به‌راحتی می‌توانید هزینه ایجاد هر سرنخ را کاهش دهید. ابزارها و افزونه‌های دیگری هم در گوگل ادز وجود دارند که از میان آنها می‌توان به افزونه تبلیغ خودکار، تبلیغات چرخانه بهینه شده و نمایش خودکار تبلیغات مربوط به کلمات جستجو اشاره کرد. این ابزارک‌ها به نمایش بهتر تبلیغ و کاراکترهای آن کمک می‌کنند. به‌طورکلی تمامی فرایندهایی که در گوگل ادز قابلیت تنظیم خودکار را دارند پیشوند/پسوند هوشمند (Smart) دارند که در راه‌اندازی تبلیغات PPC باید به آنها توجه کنید.

آیا اتومات‌سازی تمامی فرایندهای گوگل ادز

راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را فقط از ادستیتو بخواهید

برای پی‌بردن به اهمیت راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز، کافی است بدانید که در هر ثانیه بیش از 64 هزار بار از گوگل برای جستجوی موارد مختلف استفاده می‌شود. رویت شدن وب‌سایت کسب‌وکارتان در صفحه اول گوگل نیز می‌تواند نتایج بسیار عالی در پی داشته باشد چرا که تحقیقات نشان داده بیش از 70 درصد افراد سراغ صفحات بعدی گوگل نمی‌روند.

ادستیتو، بهترین روش تبلیغات گوگل ادز را به شما ارائه کرده و باتوجه‌به پارتنر رسمی گوگل در ایران، همه سعی خود را می‌کند تا بهترین خدمات را با پایین‌ترین قیمت ارائه دهد. اگر به دنبال شناساندن برند خود هستید، بدون شک استفاده از گوگل ادز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ارتباط با ادستیتو

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

نحوه داشتن چند حساب گوگل ادز در دنیای امروزی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها نیاز به مدیریت چندین حساب گوگل ادز برای تبلیغ در گوگل دارند. اما آیا داشتن چند حساب ادز امکان دارد؟ اگر بله چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع که می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای […]

بیشتر بخوانید
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید