صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تحلیل رقبای سایت | نکاتی که در بررسی رقبای خود باید به آن‌ها توجه کنیم

تحلیل رقبای سایت خود برای جذب حداکثری مشتریان

احتمالا تابه‌حال اصطلاح معروف اختراع دوباره چرخ را شنیده‌اید. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که یک روش اصولی و صحیح که موفقیت آن اثبات شده است را از ابتدا تکرار کنیم. این اصطلاح در دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد دارد. زمانی که رقبای شما توانسته‌اند با طراحی و پیاده‌سازی یک وب‌سایت باکیفیت، مشتریان زیادی را به دست آورند، شما دیگر به آزمون و خطا برای ساخت وب‌سایت خود نیاز نخواهید داشت. بلکه با تحلیل رقبای سایت خود می‌توانید یک وب‌سایت ایده‌آل و البته کارآمد داشته باشید.

تحلیل رقبای موفق سایت شما باید مطابق با برخی اصول صورت گرد تا نتایج به دست آمده از آن را بتوان به‌درستی آنالیز کرد. در این مطلب پنج نکته مهم که در تحلیل رقبای سایت خود که در تبلیغات گوگل ادز یا سئو باید به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما معرفی می‌کنم.

تحلیل رقبای سایت

اهمیت تحلیل سایت رقبای خود را بدانید

تصور کنید به‌تازگی وارد یک زمینه کاری شده‌اید و رقبای بسیار بزرگ و موفقی دارد. این رقبا بیشتر محصولات و خدمات خود را از طریق وب‌سایتشان به دست مشتریان می‌رسانند. حال شما با طراحی یک وب‌سایت می‌خواهید به اندازه رقبای خود درآمد کسب کنید اما در جذب مشتریان و بهبود سئوی سایت خود موفق نیستید. برای رفع این مشکلات شما باید هزینه زیادی خرج کنید اما یک راه ارزان‌تر و البته بسیار سریع‌تر نیز برای رفع این مشکلات وجود دارد.

شما با تحلیل رقبای سایت خود می‌توانید به راز یا فرمول موفقیت آن‌ها پی ببرید و دقیقا این فرمول را روی وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید. به همین خاطر است که تحلیل سایت رقبا در کسب‌وکارهای امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد. البته باید اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در این زمینه، انتخاب رقبایی است که سایت آن‌ها جزو سایت‌های پربازدید به‌شمار می‌آید. چرا که شما نمی‌خواهید وقت و هزینه خود را صرف تحلیل سایت‌های ناموفق و کم بازدید کنید.

یک سوال مهم، سئو یا گوگل ادز؟ کدام یک روش بهتری برای توسعه کسب‌کار شما خواهد بود؟

پنج مورد مهمی که در تحلیل رقبای سایت خود باید بدانید

به‌طور کلی موارد زیادی هستند که در تحلیل رقبای سایت خود می‌توانید به آن‌ها توجه کنید. هرچند که برخی از این موارد اهمیت بسیار بیشتری نسبت به موارد دیگر دارند. برای مثال شما در ابتدا باید به برندسازی و روش پروموت کردن برند رقبای خود در وب‌سایتشان توجه کنید. با پنج مورد مهم در تحلیل رقبای سایت خود آشنا می‌شویم.

مورد اول؛ به برندسازی آن‌ها توجه کنید

وب‌سایت یک کسب‌وکار بهترین محل برای برندسازی است. چرا که مشتریان در وب‌سایت شما با برندتان آشنا می‌شوند. در تحلیل رقبای سایت خود باید در کنار توجه به موارد دیگر، در ابتدا به نوع برندسازی آن توجه داشته باشید. عموما کسب‌وکارها در صفحه اول با نوشتن یک شعار جذاب، در یک جمله کوتاه کسب‌وکار خود را معرفی می‌کنند. از طرف دیگر در قسمت “درباره ما” می‌توانید معرفی کوتاه رقبای خود را ببینید.

رقبای شما در این قسمت خود را معرفی می‌کنند و شما با الگو گرفتن از آن‌ها می‌توانید یک شعار و صفحه درباره ما باکیفیت و جذاب بنویسید. باید اشاره کرد که شما باید به‌صورت کاملا خلاصه و بدون هیچ حشوی(اضافه گویی)، خود را معرفی کنید.

مورد دوم؛ در تحلیل رقبای سایت خود به پلتفرم آن‌ها توجه کنید

وب‌سایت‌ها را می‌توان روی پلتفرم‌های مختلف مانند وردپرس (WordPress) پیاده‌سازی کرد. برای مثال بسیاری از وب‌سایت‌های دنیا روی همین پلتفرم پیاده‌سازی شده‌اند اما ممکن است رقبای شما از پلتفرم‌های اختصاصی با پلاگین‌های متفاوتی استفاده کنند. به همین خاطر شما در تحلیل رقبای سایت خود باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید. چرا که برخی از کسب‌وکارها به آیتم‌ها و قابلیت‌های اختصاصی در وب‌سایت خود نیاز دارند. این آیتم‌ها و قابلیت‌ها در پلتفرم‌هایی مانند وردپرس در دسترس نیستند و باید به‌صورت اختصاصی آن‌ها را طراحی و پیاده‌سازی کرد. با تحلیل رقبای سایت خود می‌توانید این آیتم‌ها و قابلیت‌ها را به‌آسانی شناسایی کنید.

مورد سوم؛ آیا رقبای شما از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رشد سریع بازدیدهای یک وب‌سایت، استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) است. با استفاده از این سرویس، وب‌سایت‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازدید خود را افزایش دهند. با این کار مشتریان وب‌سایت‌ها افزایش پیدا می‌کند و کسب‌وکارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به‌راحتی در وب‌سایتشان بفروشند.

به همین خاطر شما در تحلیل رقبای سایت خود در ابتدا باید بررسی کنید که آیا آن‌ها از سرویس تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند و در صورت استفاده رقبای شما از تبلیغات گوگل، بازدهی مناسبی دارند؟ اگر جواب این سوال رو نمیدانید پیشنهاد میکنم که نحوه عملکرد تبلیغات گوگل را بررسی کنید و در نهایت نیز باید بازدید و فروش رقبایی که از این سرویس تبلیغاتی کلیکی استفاده می‌کنند را با بازدید و فروش وب‌سایت رقبایی که از آن استفاده نمی‌کنند، مقایسه نمایید. عموما وب‌سایت‌هایی که از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، آمار بازدید و فروش بهتری دارند.

مطالعه بیشتر: تبلیغات گوگل ادز | گزینه‌ای مناسب برای تبلیغ و توسعه تمامی کسب‌وکارها

مورد چهارم؛ استراتژی سئو و میزان ترافیک وب‌سایت رقبای خود را تحلیل کنید

باوجود اهمیت و تاثیر بسیار زیاد تبلیغات گوگل روی بازدید وب‌سایت رقبای شما، استراتژی سئو آن‌ها نیز می‌تواند در میزان بازدید و فروش آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی موتور جست‌وجو برای بهبود شرایط بازدید وب‌سایت‌ها به‌کار می‌رود. سئو باید مطابق با یک استراتژی جلو رود تا تاثیر مثبتی داشته باشد. به همین خاطر شما در هنگام تحلیل رقبای سایت خود باید استراتژی سئو آن‌ها را بررسی کنید. شایان‌ذکر است که در انتها باید استراتژی رقبا را در کنار ترافیک سایت‌ آن‌ها یادداشت کرده و سپس بهترین استراتژی را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

مورد پنجم؛ روش‌های مختلف مارکتینگ رقبای خود را بررسی کنید

در دنیای امروز، برای بازاریابی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. به همین خاطر شما باید در تحلیل رقبای سایت خود، روش بازاریابی آنلاین آن‌ها را بررسی کنید. برای مثال ممکن است رقبای شما کمپین تبلیغاتی از طریق ایمیل را در وب‌سایت خود اجرا کرده باشند. همچنین برخی از وب‌سایت‌ها به‌صورت مستقیم به شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها متصل هستند تا مشتریان بتوانند از نزدیک با ویژگی‌ها و خدمات این کسب‌وکار در ارتباط باشند.

 

برای تبلیغات گوگل از خدمات ادستیتو استفاده کنید

تحلیل سایت رقبا به شما کمک می‌کند تا در مدت‌زمان بسیار کم‌تری، وب‌سایت کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. همچنین احتمال موفقیت بیشتری در این مسیر دشوار خواهید داشت. رقبایی که فروش بالایی دارند و ترافیک وب‌سایت آن‌ها بالا است، بهترین گزینه برای تحلیل هستند. باید اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت بسیاری از وب‌سایت‌ها، استفاده از تبلیغات گوگل است.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

 

شما می‌توانید خدمات این سرویس تبلیغاتی کلیکی گوگل ادز را از مجموعه ادستیتو دریافت کنید. ما با هزینه‌ای بسیار مناسب، کار تبلیغات وب‌سایت شما را برعهده می‌گیریم تا شما بتوانید روی تولید یا ارائه محصولات و خدمات خود متمرکز شوید. باید بگوییم که ادستیتو پارتنر رسمی گوگل در ایران است و شما می‌توانید با خیال راحت تبلیغات گوگل وب‌سایت خود را از ما بخواهید.

 

https://b2n.ir/u90384 https://rizy.ir/f9f2A
https://zaya.io/5awz0 https://bit.ly/3yAMVnV
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید