صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

Auction Insights چیست؟

Auction Insights چیست؟

گوگل ادز نور امیدی برای تبلیغات کسب‌وکارهای ما است. استراتژی قوی همراه با کلمات کلیدی مناسب می‌تواند یک گزینه پیشنهادی عالی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی حرفه‌ای ما باشد. چیزی که در رابطه با گوگل ادز همیشه وجود داشته، این است که هزینه‌های تبلیغات در آن دائماً در حال تغییر هستند؛ بنابراین حتی با سهمی که از این تبلیغات به دست می‌آوریم باز هم باید بدانیم که قیمت‌ها در حال نوسان هستند. قیمت پیشنهادی، کیفیت، امتیاز و همچنین ارتباط آگهی از عواملی هستند که همیشه بر عواملی که در پشت صحنه بازار گوگل اتفاق می‌افتند، مؤثر خواهند بود؛ بنابراین دانستن این که تبلیغات ما در مقایسه با رقبا چگونه عمل می‌کنند، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنیم. در اینجاست که Google Auction Insights  وارد عمل می‌شود. این مقاله در اصل یک راهنما است که می‌توانید از آن برای آشنایی دقیق‌تر با  Google Auction Insights استفاده کنید و ببینید که تبلیغات شما در مقایسه با تبلیغات رقبایتان، چند بار برای مخاطبان ظاهر می‌شود.

 Auction Insights گوگل چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم گوگل ابزارهای زیادی را برای گزارش‌دهی در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، Auction Insights یک ابزار کارآمد به شمار می‌آید.  Auction Insights اطلاعات ارزشمندی دارد که همه آنها را می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آوریم. داده‌های این گزارش‌های ارزشمند دقیقاً یک روز بعد از اینکه تبلیغات ما به نمایش در می‌آید ظاهر می‌شود و عملکرد واقعی کمپین خودمان را می‌توانیم از این نظر رتبه‌بندی و به‌روز کنیم. این موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری را در زمان‌های دقیق و به‌سرعت لحاظ کرده تا از این طریق کمپین خود را برای رقابت‌های بزرگ‌تر بهینه‌سازی کنیم.

Auction Insights در گوگل ادز

Auction Insights در گوگل ادز

 

پیداکردن Auction Insights در گوگل ادز

مهم‌ترین ویژگی Auction Insights این است که می‌توانیم از آن برای کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی و یا کمپین‌های خاص استفاده کنیم. کافی است به ads manager در حساب گوگل ادز خود برویم و بخش موردنظر خود را انتخاب کنیم. سپس روی  checkbox کلمه کلیدی، گروه تبلیغاتی یا کمپین خود که می‌خواهیم درباره آن اطلاعاتی را به دست آوریم کلیک کنیم. با این کار نوار بالای داشبورد آبی‌رنگ می‌شود و در این صورت Auction Insights را در سمت راست آن می‌بینیم. با کلیک روی آن می‌توانیم اطلاعات موردنظر را به دست آوریم. باید توجه داشته باشیم تا زمانی که کمپین ما فعال است تمام آنچه را که باید درباره آن بدانیم Auction Insights در اختیار ما قرار می‌دهد.

ویژگی خاص Auction Insights این است که از آن می‌توانیم برای دیدن گزارش کلی یک کمپین نیز استفاده کنیم. در این حالت تنها کاری که باید انجام دهیم این است که از منوی سمت چپ Auction Insights را در قسمت کمپین‌ها انتخاب کنیم.

Auction Insights برای KIP ها

شاخص‌های کلیدی عملکرد که در بازاریابی دیجیتال به آنها KIP گفته می‌شود نیز توسط Auction Insights قابل ارزیابی هستند. در این بخش از مقاله این موضوع را به صورت کامل و در بخش‌های مجزا بیان می‌کنیم.

  1. Impression Share

این ویژگی تعداد کل بازدیدهایی که دریافت کرده ایم را تقسیم بر تعداد بازدیدهایی که واجد شرایط آن بوده‌ایم به ما می‌گوید. به عبارت ساده‌تر می‌توانیم بگوییم تعداد دفعاتی که تبلیغ ما نمایش داده می‌شود را در مقایسه با تعداد دفعاتی که ممکن است نمایش داده شود، بیان می‌کند. قطعاً همه ما دوست داریم که سهم بیشتری را برای نمایش تبلیغات در مقایسه با دیگران داشته باشیم و به همین دلیل است که بیشتر به سراغ کمپین‌های هدف خود می‌رویم. Impression share به صورت درصدی نمایش داده می‌شود. این درصد به ما می‌گوید که چند درصد از مواقع تبلیغات ما در صورت واجد شرایط بودن به مخاطب نشان داده شده است. البته زمانی که این درصد کمتر از ۱۰ باشد، برای ما نشان داده نمی‌شود.

تعداد کل بازدیدها

تعداد کل بازدیدها

از طرفی Impression share مستقیماً با هزینه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌ایم مرتبط است. این موضوع را می‌توانیم با یک مثال بازتر کنیم. اگر فردی دارای ۴۰ درصد در Impression share  باشد و ما ۲۰ درصد داشته باشیم و برای آن روزانه ۱۰۰ دلار هزینه کنیم می‌توانیم با یک حساب ساده متوجه شویم که رقیب ۴۰درصدی روزانه ۲۰۰ دلار برای کمپین خود هزینه می‌کند. از این‌رو می‌توانیم با نمرات کیفی که به دست می‌آوریم رتبه‌بندی و کاهش CPC را به یکباره افزایش دهیم.

  1. Position Above Rate

با این بخش می‌توانیم ببینیم که در فضای تبلیغات چه کسانی در رقابتی مستقیم و در جایگاه تبلیغاتی و رتبه برتر نسبت به ما قرار گرفته‌اند. به زبان ساده‌تر فرض کنیم که تبلیغات ما با تبلیغات یکی از رقبا، برای کمپینی که در نظر گرفته‌ایم مشابه باشد؛ این عدد به ما نشان می‌دهد کدام یک از ما در جایگاه بالاتر قرار دارد.

برای مثال اگر جایگاه ما بالاتر از نرخ ۳۰ درصد باشد نشان می‌دهد که تبلیغات ما در ۳۰ درصد SERPهایی که هر دوی ما در آن ظاهر شده‌ایم، بالاتر از آن قرار داریم؛ بنابراین، از طریق این ویژگی می‌توانیم ببینیم که ما در تبلیغات با چه کسانی در رقابت هستیم و رقبای خاصی را شناسایی کنیم که به طور مداوم در جستجوهای کاربران در رتبه‌های بالاتر از ما قرار دارند و از این طریق می‌توانیم بیشتر در مورد استراتژی آنها تحقیق کنیم. چیزی که در اینجا باید به آن دقت کنیم این است که آنها ممکن است پیشنهاد بهتری دهند، ارتباط‌های بیشتری برای کمپین‌های خاص در نظر بگیرند و یا حتی نمره کیفی بالاتری را داشته باشند. درهرصورت ما باید شروع به تحقیق کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

نرخ همپوشانی

نرخ همپوشانی

  1. Overlap Rate

نرخ همپوشانی یا Overlal Rate تعداد دفعاتی که تبلیغ رقیب هم‌زمان با تبلیغ ما نمایش‌داده‌شده است را نشان می‌دهد. اگر میزان نرخ همپوشانی بالاتر از ۵۵ درصد باشد نشان می‌دهد که هدف‌گیری ما و رقیب‌ها مشابه بوده است  و این موضوع ممکن است در مشابه بودن محصولات، خدمات و کلمات کلیدی منتخب برای جستجو باشد.

در ادامه با ادستیتو همراه باشید تا اطلاعات جامع و کامل تری درباره Auction Insights کسب کنید …

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید