صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

رتبه گرفتن در گوگل | چه مدت طول می‌کشد که محتوا در گوگل رتبه بگیرد؟

رتبه گرفتن در گوگل

رتبه گرفتن در گوگل؛ چالشی برای تمامی کسب‌وکارها برای فروش بیشتر

در دنیای دیجیتال رقابتی، رتبه گرفتن در گوگل و دیده‌شدن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به جام مقدس تبدیل شده است. تمامی افراد در کسب‌وکارهای مختلف که به‌صورت آنلاین فعال هستند و در دنیای سئو رقابت می‌کنند، می‌خواهند بدانند که چه مدت طول می‌کشد تا محتوای آن‌ها در گوگل رتبه بگیرد. به این دلیل که مانند دیگر معاملات، کاملاً طبیعی است که بخواهید بدانید چه زمانی می‌توانید انتظار بازگشت سرمایه خود را داشته باشید.

مهم‌ترین عاملی که باید برای رتبه گرفتن در گوگل درک کنید این است که این پلتفرم محبوب هنگام رتبه‌بندی صفحه شما نسبت به رقبایتان، چه چیزی را در نظر می‌گیرد. ازاین‌رو در این مطلب با مفاهیم رتبه گرفتن در گوگل و همچنین عوامل مؤثر بر مدت‌زمانی که طول می‌کشد که محتوا در گوگل رتبه بگیرد آشنا می‌شویم تا مثل زمانی که در تبلیغات گوگل شرکت می‌کنید به سرعت به بالای نتایج جستجو آمده و کسب‌کار خود را به مشریان عزیز ارائه دهید

رتبه گرفتن در گوگل

رتبه گرفتن در گوگل به چه معناست؟

گوگل ستاره بی‌چون‌وچرای دنیای موتورهای جستجو است. این موتور جستجو ۹۲ درصد از کل جستجوهای آنلاین در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.(منبع) اما واقعاً رتبه گرفتن در گوگل به چه معناست؟ این احتمال وجود دارد که شما نیز متعجب باشید که وقتی وب‌سایت شما به وضعیت مطلوبی رتبه‌بندی گوگل برسد، چه میزان ترافیک جستجو را دریافت خواهید کرد.

به‌طورکلی رتبه گرفتن در گوگل به معنای این است که تبلیغ و محتوای شما، بر اساس الگوریتم و فرمول بخصوص گوگل، امتیاز بسیار زیادی دریافت کند و برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای لیست صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرد. اما با قرارگرفتن در رتبه اول گوگل چه میزان ترافیک بیشتری را تجربه خواهید کرد؟ آیا واقعاً ارزش زمان، پول و تلاش شما را دارد که سعی کنید که در نتایج گوگل بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید؟

رتبه گرفتن در گوگل

آیا قرارگرفتن در صدر رتبه‌بندی گوگل اهمیت دارد؟

پاسخ کوتاه “بله” است. قرارگرفتن در رتبه‌بندی صفحه اول گوگل بسیار مهم است. ما اعداد و آماری برای اثبات از این ادعا داریم. طبق این گزارش‌ها، صفحه اول نتایج جستجوی گوگل(SERP)  33/71 درصد از کل کلیک‌های ارگانیک را به خود اختصاص می‌دهد، این در حالی است که صفحات دوم و سوم تنها 59/5 درصد از سهم کلیک را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، ۵ نتیجه برتر در صفحه اول گوگل، 6/67 درصد از کل کلیک‌ها (CTR) و همچنین نتایج ۶ام تا ۱۰ام تنها 73/3 درصد را تشکیل می‌دهند.

باتوجه‌به آمار ارائه‌شده، بسیار واضح است که افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند علاقه‌‌ای به سایت‌های با رتبه پایین ندارند. در واقع، رتبه‌بندی صفحه اول گوگل به این معنی است که احتمال کلیک روی وب‌سایت شما ۱۳ برابر بیشتر از زمانی است که محتوای شما در صفحات دوم یا سوم باشد. به دنبال آن مشتریان بالقوه شما بیشتر و بیشتر خواهند شد.

افزایش ctr در تبلیغات گوگل | بهترین روش‌های افزایش نرخ کلیک چیست؟

معیار رتبه گرفتن در گوگل چیست؟

اکنون با آگاهی از اهمیت رتبه‌بندی گوگل، سوال بزرگی که مطرح می‌شود این است که برای رتبه گرفتن در گوگل چه مراحل و معیارهایی را باید رعایت کنید. ما به شما می‌گوییم که برای قرارگرفتن در صدر رتبه‌بندی گوگل، باید پیج رنک بالایی داشته باشید که درواقع الگوریتمی است که گوگل برای اولویت‌بندی نتایج جستجو از آن استفاده می‌کند.

برای جلوگیری از بهینه‌سازی بیش از حد و سوءاستفاده از سئو، گوگل در سال ۲۰۱۶ به طور رسمی ویژگی پیج رنک را از دسترس خارج کرد. این کار به کسب‌وکارها اجازه داد تا برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو، تلاش بسیار زیادی کنند. این بدان معنا نیست که پیج رنک از بین رفته است. بلکه فقط از انظار عمومی خارج شده و گوگل همچنان از آن در پس‌زمینه برای فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.

 

رتبه گرفتن در گوگل

چه مدت طول می‌کشد که محتوا در گوگل رتبه بگیرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال، شش ماه تا یک سال است و پاسخ واقعی این است که بستگی دارد. در اوایل دهه ۲۰۰۰، رتبه‌بندی در گوگل بسیار آسان بود. شما فقط کلمات کلیدی اصلی خود را به‌عنوان، URL و بدنه محتوا اضافه می‌کردید و در عرض چند هفته یا حتی چند روز به ۱۰ مورد برتر در نتایج جستجو می‌رسیدید. رقابت در این زمان کمتر بود و الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل برای رتبه‌بندی یک صفحه وب بسیار ساده بودند.

اکنون گوگل الگوریتم خود را به‌طور مکرر به‌روزرسانی می‌کند و رتبه گرفتن در گوگل روزبه‌روز پیچیده‌تر و دشوارتر می‌شود. البته که نکته جالب این است که با انجام روش‌هایی برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر محتوای خود هنوز هم می‌توانید حتی شاید در عرض چند روز در صدر رتبه‌بندی گوگل قرار بگیرید. از جمله این روش‌ها شامل:

  • سئوی سایت خود را بهبود بخشید
  • کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید
  • سئوی تکنیکال خود را نظارت کنید
  • محتوای خود را باهدف جستجو مطابقت دهید
  • نرخ پرش خود را کاهش دهید
  • کلمات کلیدی متناسب باهدف را پیدا کنید
  • محتوای جذاب باکیفیت بالا منتشر کنید
  • برای سایت خود بک‌لینک ایجاد کنید
  • نتایج خود را پیگیری و نظارت کنید
  • نرخ کلیک خود را افزایش دهید
  • از لینک داخلی استفاده کنید

سئو یا گوگل ادز؟ کدام روش بهتری برای استفاده برای تبلیغات کسب‌کار شما خواهد بود؟

رتبه گرفتن در گوگل

رویا رتبه گرفتن در گوگل را با مجموعه ادستیتو برآورده کنید

رتبه گرفتن در گوگل آسان نیست. اگر بودجه ثابتی دارید و کسب‌وکار شما جدید است، باید انتظار داشته باشید که مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد که محتوای شما در گوگل رتبه بگیرد. روش‌هایی مانند بهینه‌سازی کامل سایت، ایجاد لینک داخلی، بهبود کیفیت محتوا و ازاین‌دست وجود دارند. این روش‌ها همچنان در مدت‌زمان کوتاه باعث افزایش حضور برند شما و قرارگرفتن در صدر رتبه‌بندی گوگل می‌شود.

تبلیغ در گوگل

مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، در این راستا به شما کمک می‌کند تا حتی در مدت یک شب نیز بتوانید در رتبه یک گوگل قرار بگیرید. برای برخورداری از این خدمات با مجموعه ادستیتو در ارتباط باشید.

https://1da.ir/Rwp074e https://rizy.ir/QX9V
https://zaya.io/fq20p https://b2n.ir/w19515

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید