صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آخرین تغییرات تبلیغات گوگل (بخش اول)

آخرین تغییرات گوگل ادز

جدا از اینکه امسال کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با مشکلات بسیاری از جمله تغییر رفتار مصرف‌کننده‌ها، تورم سرسام‌آور و انواع اقسام و دیگر مشکلات دست‌وپنجه نرم کردند؛ اما همچنان بازار تبلیغات گوگل داغ بوده و هست. در این راستا مانند هرسال دیگر گوگل اقداماتی را در خصوص تغییراتی بزرگ در تبلیغات گوگل انجام داده است. برای اینکه بدانید چگونه در سال 2023 این تغییرات را در تبلیغات گوگل خود اعمال کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن بخش اول این مقاله که ده تا از آخرین تغییرات تبلیغات گوگل است را از دست ندهید.

آخرین تغییرات گوگل ادز 10

افزایش هزینه شاخص جذب مشتری

گزارش‌های اخیر تبلیغات گوگل نشان داده که میزان هزینه برای هر مشتری از هر صنعتی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند که عواملی مانند افزایش قیمت‌ها در کنار تبلیغات تجاری با هدف‌های کوتاه مدت یا ارزش کمتر، منجر به کاهش نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش CPL  شده است. بنابراین، این افزایش نرخ را می‌توان برای صنایع گردشگری، هنری و لوازم خانگی مشاهده کرد. پس اگر در این حوزه فعالیت دارید، حتماً هزینه خود برای تبلیغات را سنجیده در نظر بگیرید.

مزایا و معایب قیمت‌گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل چیست؟
بهبود نرخ بازگشت سرمایه ROI در دیجیتال مارکتینگ

خودرو، امور مالی و مسافرتی خود را با جدیدترین نوع تبلیغات نشان دهید.

همان‌طور که می‌دانید در دو سال گذشته تغییرات تبلیغات گوگل بسیاری از صنایع را مجبور کرده است تا به‌صورت مداوم استراتژی خود را دهند. در ظاهر شاید برخی از تغییراتی که در تبلیغات گوگل رخ‌داده نامطلوب به نظر برسد؛ اما در میان آنها تغییراتی وجود دارد که مثبت هستند. برای مثال یکی از این تغییرات مثبت همین چندین قالب تبلیغاتی منحصربه‌فرد است که برای صنایعی مانند خودرو، یک برد بزرگ محسوب می‌شوند. با کمک تبلیغات جدید، این صنعت می‌تواند مطابق با نیازهای در حال تغییر مشتریان خود حرکت کند.

به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر حتماً با آگهی‌های فهرست خودرو که گوگل در NADA معرفی کرد، آشنایی دارید. از طریق این آگهی‌ها کسب‌وکارهایی که در صنعت خودرو فعالیت داشتند، می‌توانستند خودروهای جدید و قدیمی خود را به نمایش درآورند و کسب سود کنند.

اکنون مشابه همین کار در تبلیغات همسان (قسمت دوم) قابل مشاهده است. با این تفاوت که این آگهی جدید در بالای SERP نمایش داده می‌شود که علاوه بر تصویر، مشتری می‌تواند قیمت، وضعیت و موقعیت خودرو را نیز مشاهده کند. این آگهی‌ها تقریباً مشابه با تبلیغات خرید و فروش کالاها صورت می‌گیرند؛ بنابراین نیاز به یک فید موجودی دارند که به صورت منظم از طریق Google Merchant Center ارسال و تایید شود. در واقع این نمونه از آگهی یک موقعیت عالی و برد محسوب می‌شود؛ چرا که پیش از این مرکز مرچنت گوگل اکثر وسایل نقلیه موتوری را از پلتفرم خود منع می‌کرد.

آخرین تغییرات گوگل ادز 20

پایان تبلیغات متنی گسترده نزدیک است.

شاید مهم‌ترین کاری که یک بازاریاب دیجیتال انجام می‌دهد این است که یک تبلیغ متنی عالی و پرسود ایجاد کند. تقریباً می‌توان گفت که در ۲۲ سال گذشته اکثر تبلیغ‌کنندگان به صورت دستی تبلیغات PPC را در گوگل وارد می‌کردند و بعد از بررسی زیاد و بهینه سازی به نتیجه می‌رسیدند و گوگل نیز در این راه کمک بسیاری به آنها کرد که برای مثال در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ حجم تبلیغات متنی را دو برابر کرد

اما در ژوئن این تبلیغات متنی گسترده را متوقف می‌کند به‌طوری‌که تبلیغ‌کنندگان اجازه ندرند قالبی از تبلیغات متنی را ایجاد کرده و برای زمان طولانی تبلیغات PPC  را تعریف کنند. در عوض این محدودیت، قابلیت جدیدی با عنوان جستجوی واکنش‌گرا یا RSA  معرفی شده که تبلیغ‌کنندگان از طریق آن می‌توانند چندین محتوای متنی تبلیغاتی مختلف را ایجاد کنند.

تولید محتوا برای گوگل یا برای کاربران میان‌بر دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان
ساخت Goal روی آنالیتیکس فرمول تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ایی در 3 شماره

از ترکیب این محتواها با یکدیگر، تبلیغی ساخته می‌شود که با هر جستجو در SERP  قرار می‌گیرد. مزیت بزرگی که این نوع تبلیغ دارد این بوده که مبتنی بر ماشین لرنینگ و مدیریت دارایی است. از این طریق پتانسیل قابل‌توجهی برای ارائه بیش از 40 هزار نوع منحصربه‌فرد از یک تبلیغ را مطابق با دارایی شما دارد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که RSA می‌توانند تبلیغات ضعیفی نیز ایجاد کنند و این نشان می‌دهد که همیشه عملکرد خوبی نخواهند داشت.

از ویژگی معرفی مخاطبان مشابه خداحافظی کنید.

حدود ۱۰ سال است گوگل برای تکمیل و تسهیل دسترسی تبلیغ‌کنندگان به مخاطبان موردنظرشان در بازاریابی از ترفند مخاطبان مشابه استفاده می‌کند. اگر دقت کنید این مخاطبان در واقع سنگ بنای کمپین‌های تبلیغاتی تبلیغات گوگل  برای بسیاری از تبلیغ‌کنندگان به شمار می‌روند. استانداردهای جدید حریم خصوصی کمی مسیر تبلیغ‌کنندگان را دشوار کرده؛ به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا به جای استفاده از مخاطبان مشابه راه حل دیگری را در پیش گیرد.

خوب است بدانید که تنها تا ماه می ۲۰۲۳ فرصت دارید از مخاطبان مشابه گوگل در کمپین‌های خودتان استفاده کنید؛ چرا که بعد از آن مخاطبان مشابه در دسترس نخواهند بود! بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمامی مخاطبان خود را تا قبل از آگوست ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که مخاطبان جدید کمپین‌های خود را طبق داده‌های به‌دست‌آمده از مطابقت مشتریان فعلی انتخاب کنید. علاوه بر این خود گوگل نیز توصیه می‌کند برای ادامه بهینه‌سازی عملکرد کمپین‌های خود از استراتژی‌های Smart Bidding یا قیمت‌گذاری هوشمند و هدف‌یابی بهینه استفاده کنید.

آخرین تغییرات گوگل ادز 30

درک تبلیغات رقبا در SERP

شاید با خواندن قابلیت قبلی کمی غمگین شده باشید؛ اما این قابلیت توانایی شستن و بردن این غم را دارد. به‌خاطر دارید که در سال ۲۰۲۱، گوگل راستی‌آزمایی تبلیغ‌کنندگان را گسترش داد و از این طریق شفافیت تبلیغاتی بیشتری برای کاربرانی که این تبلیغات را در نتایج جستجو و خارج از آن مشاهده می‌کردند، ارائه شد. به این منظور گوگل در ماه اکتبر Google My Ad Center را راه‌اندازی کرد. اکنون مخاطبان نیز می‌توانند شیوه دسترسی تبلیغ‌کنندگان به آنها را بررسی کنند. صفحات آگهی‌دهنده یا Advertiser Pages، یکی از ویژگی‌های قدرتمند My Ad Center  است.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

از طریق این صفحات کاربران می‌توانند تمامی تبلیغات یک تبلیغ‌کننده را در ۳۰ روز گذشته، مشاهده کنند. به‌عنوان یک مخاطب، برای این کار کافی است تا روی سه‌نقطه کنار یک تبلیغ کلیک کنید. در آنجا جزئیات هویت آگهی‌دهنده مورد تأیید گوگل برای شما نمایش داده می‌شود و جالب‌تر اینکه می‌توانید از طریق گزینه دیگر، بقیه آگهی‌های این تبلیغ‌کننده را نیز مشاهده کنید.

آخرین تغییرات گوگل ادز 40

همان‌طور که در مقدمه بیان شد، آخرین تغییرات گوگل برای سال 2023 ده عدد است که به‌زودی در بخش دوم همین مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید و قوی‌تر از قبل به استفاده از تبلیغات گوگل بپردازید. منتظر بخش دوم این مقاله از تیم ادستیتو باشید.

 

دسترسی سریع به مقاله
https://is.gd/Zu5d9s http://gg.gg/12ux7b
https://bit.ly/3jaPoR6 https://rizy.ir/DnFdVG

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید