صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل در سال 2022 (قسمت دوم)

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل

تغییرات جدید و ویژگی‌های ارزشمند تبلیغات گوگل در سال ۲۰۲۲

در مقاله قبل با انواع کمپین‌های تبلیغات گوگل و 3 ویژگی ارزشمند آن آشنا شدید. در این مقاله ابتدا به معرفی 6 ویژگی ارزشمند دیگر و سپس تأثیرگذاری آنها در روند تبلیغات شما خواهیم پرداخت. امیدواریم بعد از مطالعه این دو مقاله، شما را برای آموزش‌های بیشتر در وبلاگ ادستیتو ملاقات کنیم.

 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 1

نسخه 2.0 ویرایشگر تبلیغات گوگل یا  Google Ads Editor

نسخه 2.0 Google Ads Editor در ماه مارس ۲۰۲۲ منتشر شد. این ویژگی پیشرفته تبلیغات گوگل، دارای ویژگی‌های جدیدی است که به شما کمک می‌کند کمپین‌ها را سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ایجاد و مدیریت کنید. برای مثال می‌توانیم کمپین‌های حداکثر عملکرد یا همان Performance Max را در ویرایشگر تبلیغات گوگل ویرایش کنید. همچنین به‌وسیله این ویژگی می‌توانید بخش‌های ترکیبی را ایجاد کنید و هر زمان که نیاز بود روی آنها ویرایش انجام دهید تا به مخاطبان هدف خود برسید.

به‌وسیله این نسخه جدید می‌توانید تبدیل‌های مدنظر خود را به حداکثر برسانید؛ چراکه از طریق این ویژگی می‌توان تنظیمات هدف را تغییر داد و امتیازاتی که مدنظر دارید را بهینه‌سازی کنید. بهینه‌سازی نرخ تبدیل  یکی از حیاتی‌ترین کارها برای شما در استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل خواهد بود.

 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 2

حذف تبلیغات متنی گسترده

از 30 ژوئن 2022، گوگل تبلیغات متنی گسترده خود را غیرفعال می‌کند. در عوض، تبلیغات جستجویی که کاربران انجام می‌دهند، پاسخگوی تنها قالب موجود در کمپین‌های جستجوی استاندارد خواهد بود.

تبدیل‌های پیشرفته برای ایجاد سرنخ‌ها

شاید بتوانیم این ویژگی را یک خبر عالی برای بازاریابان آینده در نظر بگیریم. این ویژگی جدید گوگل است 3 مزیت اصلی را به همراه دارد. اول اینکه به‌راحتی می‌توانید سرنخ‌های آفلاین خود را از طریق این پلتفرم اندازه‌گیری کنید. دوم اینکه حریم خصوصی کاربران همچنان حفظ می‌شود و سوم شما می‌توانید بدون اعمال تغییراتی در سیستم ارتباط با مشتری خود یا همان crm اندازه‌گیری‌های سایت اینترنتی خود را به‌دقت انجام دهید.

اکانت مدیریت شده گوگل ادز
اکانت اختصاصی گوگل ادز

بهبود پسوندهای تبلیغاتی

ویژگی دیگری که در تبلیغات گوگل ایجاد شده، بهبود نحوه مدیریت لینک‌های سایت، فراخوان‌ها و بخش‌های ساختاریافته (structured snippets) است. به‌این‌ترتیب، در اینجا افزایش تعامل با تبلیغات به وجود خواهد آمد و ماشین لرنینگ گوگل توانایی این را دارد که بهترین لینک‌ها، پیام‌ها و بخش‌های ساختاریافته را بر اساس سطح فعالیت حساب کاربری شما انتخاب کند و شما می‌توانید آگهی تبلیغات قدرتمندتری را نمایش دهید. این ویژگی در حالی است که هر برنامه افزودنی خودکاری که مدیریت می‌کنید، می‌تواند به‌عنوان یک مورد خوب در کنار دیگر مواردی باشد که به‌صورت دستی وارد کرده‌اید. استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی برای شما می‌تواند بازخورد و تعامل مناسب برای تبلیغات گوگل برای شما فراهم کند.

مقالات مرتبط با تبلیغات گوگل و ویژگی ارزشمند آن

حداکثر عملکرد کمپین‌های محلی و خریدهای هوشمند

از ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ گوگل به‌صورت خودکار کمین‌های خرید هوشمند را به حداکثر عملکرد خود ارتقا داد. به‌این‌ترتیب این دو ویژگی ارزشمند، میزان تبدیل هر آگهی را افزایش می‌دهند و بازگشت سرمایه بهتری برای برندها خواهند داشت.

 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 3

صفحات آزمایشی جدید

اگر به دنبال بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات گوگل  خود هستید، صفحات آزمایشی جدیدی که گوگل در حساب کاربری شما راه‌اندازی کرده است، می‌تواند برای این بهینه‌سازی بر رشد کسب‌وکارتان، یک کمک‌کننده عالی  برای شما باشد. در صورت استفاده از آن نظریه‌های قدرتمندی را در مورد داده‌ها و تصمیم‌گیری‌هایتان در آینده خواهید داشت.

ویژگی‌های پیشرفته گوگل چگونه بر روند تبلیغات در سال 2022 تأثیر می‌گذارد؟

همان‌طور که در بالا بیان شد تغییرات و ویژگی‌های ارزشمند تبلیغات گوگل  در سال ۲۰۲۲ می‌تواند موقعیت‌های جدیدی را در بازاریابی ایجاد کند. اکنون آن دسته از مشاغلی که فکر می‌کردند در دنیای دیجیتال جایی برای آنها وجود ندارد، می‌توانند به‌راحتی از طریق این ویژگی‌ها زمینه سازگاری خود با فضای دیجیتال را فراهم کنند. در این قسمت از مقاله روندها و نکاتی که می‌تواند در استراتژی تبلیغات گوگل ۲۰۲۲ جزء رایج‌ترین روندها باشد را بیان می‌کنیم.

 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 4

افزایش میزان تقاضا برای تبلیغات و جستجوی صوتی

تقاضا برای تبلیغات و جستجوی صوتی همچنان در حال افزایش است. در این زمان که استفاده از موبایل به‌عنوان یک ابزار اصلی و در دسترس برای جستجوی هر کاربر در حال گسترش است، میزان تقاضای افراد برای استفاده از جستجوی صوتی گوگل نیز افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین پیش‌بینی گوگل این است که تقریباً بیش از ۵۰ درصد کاربران ترجیح می‌دهند که از جستجوی صوتی برای مرورگر آنلاین گوگل استفاده کنند.

مراجعه مصرف‌کنندگان برای خرید مستقیم از برند

امروزه شاهد افزایش شاهد فروش مستقیم برندها به مصرف‌کننده‌ها هستیم که این موضوع عامل اصلی انقلاب تجارت الکترونیک در سال ۲۰۰۰ شد. برندها با تولید هر محصول و یا خدمات، مصرف‌کننده را وادار می‌کنند که به‌صورت مستقیم با آنها تعامل داشته باشد؛ بنابراین به‌جای تکیه بر خرده‌فروشان برای بازاریابی محصولات خود و ارتباط با مشتریان، کسب‌وکارها باید به طور مستقل برندهای خود را ایجاد کنند و به ایجاد رابطه مستقیم با مشتریان خود بپردازند.

تبلیغات مرتبط با مصرف‌کنندگان

گرچه مصرف‌کنندگان دوست دارند از زمان عرضه محصول به بازار باخبر شوند؛ اما در برخی موارد هم این موضوع برایشان خوشایند نیست. شما در خصوص داده‌هایی که از فعالیت کاربران به دست می‌آید برای پیشرفت برند خود استفاده می‌کنید و این تا زمانی درست است که حریم خصوصی آنها کاملاً حفظ شود. دلیل بیان این موضوع این است که هیچ‌کدام از مصرف‌کننده‌ها تبلیغات مرتبط با علایقشان را رد نمی‌کنند؛ اما از این که توسط یک تبلیغات به حریم خصوصی آنها تجاوز شود، خوششان نمی‌آید. برای بیان شیواترین موضوع می‌توانیم به ارسال آگهی‌های هرز اشاره کنیم. این آگهی‌ها از آن دست تبلیغات هستند که معمولاً افراد تمایلی برای دریافت آنها ندارند.

تبلیغات مرتبط با مصرف‌کنندگان

محتوا پادشاه است.

می‌دانیم که تا وقتی موارد جذاب در اینترنت باشند، مصرف‌کنندگان زمان زیادی را صرف خواندن آگهی‌ها نمی‌کنند؛ بنابراین شما به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده باید محتوایی داشته باشید که ذهن مخاطب را درگیر کند.  سعی کنید که تنها اطلاعاتی را در مورد یک محصول در اختیار آنها قرار ندهید. بلکه تلاش کنید بیشتر وقت خود را در خلاقیت و ایجاد یک سرگرمی برای آنها سپری کنید.

مطالعه بیشتر: بازاریابی محتوا

ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ | دیجیتال مارکتینگ همگام باسلیقه دنیای مدرن

ضرورت داشتن یک استراتژی چند کانال

گرچه تبلیغات گوگل از نظر حجم تبلیغات عمومی نسبت به سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی برتری بیشتری دارد؛ اما بهتر است که شما به‌عنوان تنها منبع تبلیغات خود از آن استفاده نکنید. در واقع تجربه نشان داده است تنوع بخشیدن به منابع تبلیغاتی می‌تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. در اینجا باید یک استراتژی چند کانال‌های ضروری داشته باشید. دلیل داشتن یک استراتژی چندکاناله، مطمئن شدن از روند فعالیت و داشتن یک دید واضح از اهداف آینده  است. در اینجا باید عملکرد هر کانال آن را پیگیری کرده و تغییراتی را بر اساس آن‌ها برای بهینه‌سازی نتایج اعمال کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

سخن آخر

همان‌طور که می‌بینید تبلیغات گوگل دائماً در حال انتشار نوآوری‌های تازه است تا راه‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای دستیابی به مخاطبان هدف را به شما ارائه دهد. اگر شرکت شما در سال 2022 از تبلیغات گوگل برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده می‌کند، مهم است که از تغییرات رخ‌داده آگاه باشید. برای داشتن تبلیغات مؤثر نیز  باید پیگیر به‌روزرسانی‌های جدید آن باشید و از وبلاگ ادستیتو غافل نشوید.

 

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

داشتن چند حساب گوگل ادز | راهنمایی برای داشتن چندین اکانت گوگل ادز

نحوه داشتن چند حساب گوگل ادز در دنیای امروزی، بسیاری از افراد و شرکت‌ها نیاز به مدیریت چندین حساب گوگل ادز برای تبلیغ در گوگل دارند. اما آیا داشتن چند حساب ادز امکان دارد؟ اگر بله چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع که می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای […]

بیشتر بخوانید
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید