صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کاهش هزینه گوگل ادز

راهکار کاهش هزینه گوگل ادز

موضوعی که در این مقاله به آن می‌پردازیم راه‌های کاهش هزینه گوگل ادز است. اگر شما هم زمان زیادی است که در گوگل ادز فعالیت می‌کنید حتماً متوجه شده‌اید که هزینه به‌ازای هر کلیک به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. ازآنجایی‌که راه‌های کاهش هزینه تبلیغات گوگل ادز در تمامی بخش‌ها با هم متفاوت است، در این پست راه‌های کاهش هزینه تبلیغات گوگل ادز به‌ازای هر کلیک یا CPC  را توضیح می‌دهیم تا بتوانید به تبلیغات خود ادامه دهید و بودجه خود را تحت کنترل داشته باشید.

از مهم‌ترین مواردی که در زمان کاهش هزینه CPC باید به آن توجه کنید تجزیه‌وتحلیل بودجه رقبای گوگل ادز است. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد رقبای خود داشته باشید بهتر می‌توانید برای به‌حداقل‌رساندن هزینه پیشنهادی CPC برنامه‌ریزی کنید. در واقع اینکه بتوانید هزینه را کاهش و از طرفی تعداد تبدیل لیدهای خود را افزایش دهید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با ادستیتو به‌عنوان مشاور معتبر گوگل ادز همکاری کنید.

هزینه هر کلیک  CPC چقدر است؟

به زبان ساده می‌توانیم بگوییم که هزینه هر کلیک یا CPC ما در تبلیغات گوگل ادز در اصل مبلغی است که هر بار که شخص روی تبلیغ ما کلیک می‌کند، پرداخت می‌کنیم؛ اما عوامل مهمی وجود دارند که بر هزینه کلیک ما تأثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توانیم به رقابت، صفحه فرود، کیفیت تبلیغات، کلمات کلیدی و غیره اشاره کنیم.

 

چگونه هزینه CPC تبلیغات گوگل خود را کاهش دهیم؟

پیگیری هزینه و بازگشت سرمایه

برای شروع یک کمپین تبلیغاتی نیاز است که آن را تحت نظارت ROI اجرا کنیم. با این کار می‌توانیم اقدامات لازم برای ایجاد یک کمپین پویا و تبدیل‌های مؤثر و باکیفیت را انجام دهیم تا بتوانیم هزینه‌ها و بازده تبلیغات خود را به طور کامل پیگیری کنیم. بهترین راهی که برای کاهش هزینه  CPC می‌توانیم انجام دهیم این است که از ردیابی تبدیل و ایجاد کمپین با بهترین روش‌های گوگل استفاده کنیم.

برای اینکه از موفقیت استراتژی خود مطمئن شویم باید مرتباً بررسی شود که چقدر از تبلیغات گوگل درآمد کسب می‌کنیم. زمانی که اندازه‌گیری منظمی از تبدیل‌ها و فروش حاصل از کمپین وجود نداشته باشد راه‌های شناسایی بهبود کمپین دشوار خواهد بود. به بیان ساده مقدار قابل‌توجهی از بازار را به رقبای خود خواهیم داد.

توصیه کاهش هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل

  • زمانی که به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی فکر می‌کنیم سعی کنیم بیشتر تمرکز خود را بر درآمد و مدل اصلی کسب‌وکار قرار دهیم.
  • تا زمانی که ردیابی تبدیل را راه‌اندازی نکرده‌ایم تبلیغات خود را اجرا نکنیم.
  • تلاش کنیم تا کمپین‌های بهینه‌سازی‌شده را بر اساس قواعد و اصول کسب‌وکارمان را راه‌اندازی کنیم و بودجه را بر اساس آنها اختصاص دهیم.
  • به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داده‌های حاصل از تبلیغات خود را بررسی کنیم تا بتوانیم تغییرات لازم را به‌درستی اعمال کنیم.

توقف کمپین‌های غیرقابل‌اجرا

راه دیگری برای کاهش هزینه هر کلیک این است که هر کمپین تبلیغاتی را در گوگل ادز اجرا نکنیم. برای اینکه تبلیغ درستی در گوگل داشته باشیم باید کمپین‌ها، گروه‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی و تبلیغات خود را به‌صورت منظم بررسی کنیم تا به کمپین خاصی برسیم که بودجه ما را به حداقل انتظارمان کاهش دهد.

کلمات کلیدی طولانی

اکثر کسانی که در گوگل ادز تبلیغ می‌کنند قصد دارند روی کلمات کلیدی اصلی تمرکز کنند. چیزی که دررابطه‌با این کلمات کلیدی مشخص بوده، گران‌تر بودن آنها نسبت به دیگر کلمات است. زمانی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنیم، قیمت پیشنهادی خود را کاهش می‌دهیم و همچنان می‌توانیم ترافیک هدفمندی را برای وب‌سایت خود دریافت کنیم؛ بنابراین باید به سراغ استراتژی برویم که در آن کلمات کلیدی طولانی پیشنهادی گوگل را استفاده کنیم.

بنابراین، اگر در حال حاضر هیچ کلمه کلیدی طولانی را در حساب خود نداریم باید دراسرع‌وقت این کار را انجام دهیم. مهم‌ترین دلیل استفاده از کلمات کلیدی طولانی این است که میزان حجم جستجوی کمتری را دارند؛ بنابراین در مقایسه با سایر کلمات کلیدی عمومی رقابت کمتری با پیشنهادهای آنها وجود دارد. علاوه بر این کلمات کلیدی طولانی کلمات خاص‌تری هستند که به‌طورکلی شانس بیشتری را برای تبدیل به همراه دارد.

بودجه کلمات کلیدی عمومی را به حداقل برسانید

به‌طورکلی طیف گسترده‌ای از جستجوها را کلمات کلیدی عمومی تشکیل می‌دهد. ازاین‌رو برخی از این کلمات کلیدی عمومی ممکن است با تبلیغات ما کاملاً در تضاد باشند. ازآنجایی‌که گوگل از هوش مصنوعی استفاده می‌کند می‌تواند کاری کند تا کلمات کلیدی عمومی بهتر از قبل عمل کنند. بااین‌حال اگر به‌خوبی بررسی نشوند همچنان پتانسیل این را دارند که باعث هدررفت بودجه ما شوند.

  • در اکثر مواقع کمپین‌های عمومی و کلمات کلیدی تعداد زیادی کلیک را ایجاد می‌کند؛ اما اگر همچنان تبدیلی انجام نشود باید اقدامات دیگری را انجام دهیم.
  • قیمت پیشنهادی خود را کاهش دهیم ما برای اینکه مقدار تبدیل و حضور در برند ما قوی شود باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهیم.
  • درصورتی‌که بودجه محدودی داریم و استفاده از این کلمات کلیدی عمومی باعث می‌شود که بودجه ما کاهش پیدا کند باید سریعاً تبلیغ را متوقف کنیم.
  • و در آخر می‌توانیم از CPA هدف برای کمپین‌های عمومی استفاده کنیم تا هزینه CPC  خود را کاهش دهیم.

تا می‌توانیم قیمت پیشنهادی خود را پایین بیاوریم

کاهش قیمت پیشنهادی می‌تواند یک اقدام عاقلانه‌تر برای به‌حداقل‌رساندن هزینه گوگل ادز باشد. برای این کار می‌توانیم بااحتیاط پیشنهادهای خود را کاهش دهیم، بدون اینکه به موقعیت تبلیغاتی یا تعداد نمایش‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم آسیبی وارد شود. در اینجا اگر عاقلانه عمل کنیم ممکن است که عملکرد بهتری را از کمپین خود مشاهده کنیم.

کلیدی منفی را حذف کنیم

کلمات کلیدی منفی آن دسته از کلماتی هستند که انتخاب می‌کنیم تا تبلیغات ما برای جستجوهای نامربوط نمایش داده نشود. برای مثال اگر عبارت راه‌های کاهش هزینه تبلیغات گوگل ادز را جستجو کنیم و متوجه شویم که تبلیغات ما برای جستجوهای نامربوط نشان داده می‌شود باید سریعاً روی فهرستی از کلمات کلیدی منفی اقدام کنیم.

افزایش quality score

با افزایش امتیاز کیفیت کلمات کلیدی خود می‌توانیم مطمئن شویم که سیستم تبلیغاتی ما در دریافت کلیپ‌های بیشتر با حداقل هزینه درستی کار می‌کند.

تبلیغات جذاب و صفحه فرود خاص ایجاد کنید

زمانی که تبلیغات جذابی ایجاد می‌کنیم همچنان می‌توانیم کلیپ‌های با کیفیتی هم داشته باشیم. در کنار تبلیغات جذاب می‌توانیم از برنامه‌های افزودنی مختلف استفاده کنیم و حتی تجربه کاربری صفحه فرود خود را بهبود ببخشیم چرا که این موارد به افزایش امتیاز کیفیت کمک بزرگی می‌کنند.

فراتر از تبلیغات گوگل فکر کنید

گرچه گوگل یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی در دنیا است؛ اما گاهی اوقات ممکن است گران باشد و شما برای تبلیغات خود می‌تواند کانال‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید.

روی سئو سرمایه‌گذاری کنید

سئو در هر جایگاهی می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند. چند عامل وجود دارد که کسب‌وکارها به‌طورکلی در مورد سئو نگران هستند. اولین نگرانی این است که بعد از تغییرات سئو نتیجه آنی به دست نمی‌آید و تضمینی هم وجود ندارد، برای اینکه تحت‌تأثیر عوامل مختلف می‌تواند تغییر کند. این یک استراتژی بلندمدت است و نتایج آن تنها بعد از چند ماه از شروع کمپین قابل‌مشاهده خواهد بود.

اما از نکات مثبتی که در مورد سئو وجود دارد می‌توانیم به این که یکی از قدرتمندترین ابزار برای تبلیغات است اشاره کنیم به شرطی که به‌درستی و بادقت انجام شود.

اعمال سئوی باکیفیت گران است؛ اما درصورتی‌که به‌خوبی انجام شود می‌توانیم انتظار بازگشت سرمایه بیشتری را داشته باشیم. زمانی که کمپین بازاریابی دیجیتال خود را قوی‌تر کنیم بهتر می‌توانیم به هدفمان برسیم.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

حرف آخر

گوگل ادز یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانیم گوگل شبکه تبلیغاتی بسیار گسترده‌ای را دارد که استفاده از این تبلیغات می‌تواند روند حرکت کسب‌وکارها را آسان‌تر کند. اما در سال‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک برای اینکه وضعیت مالی خود را حفظ کنند با مشکل مواجه شده‌اند؛ زیرا کسب سود مناسب نیازمند یک استراتژی تبلیغاتی دقیق است. از طرفی هزینه به‌ازای هر کلیک نیز هر روز در حال افزایش است چرا که کسب‌وکارهای بیشتری برای رقابت تلاش می‌کند و قیمت را برای انواع مختلف کسب‌وکارها بالا می‌برند.

بااین‌حال گوگل همچنان سیستم خود را ادامه می‌دهد و اخیراً نیز روی مناقصه‌ها زوم کرده که می‌تواند برای برخی از کسب‌وکارها بسیار مؤثر باشد و بودجه آنها را به حداقل مقدار خود کاهش دهد. با همه موارد گفته شده بسیار مهم است که سرمایه‌گذاری بازاریابی خود را دنبال کنید و اقدامات مناسب را انجام دهید.

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید