صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ثبت مکان در گوگل مپ | روش ثبت آدرس کسب‌وکار در این سرویس

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ | موقعیت‌ مکانی کسب‌وکار را ثبت کنید

کمپانی گوگل با ارائه امکانات ویژه برای ثبت مکان، این قابلیت را فراهم کرده است که افراد به‌صورت رایگان و با چند مرحله ساده، مکان‌های مختلف را در نقشه گوگل ثبت کنند. در واقع، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت «Add place»، موقعیت جغرافیایی و اطلاعات مربوط به یک کسب‌وکار خاص را در دسترس دیگر افراد قرار دهید.

البته در گذشته، صاحبان مشاغل با استفاده از گوگل بیزینس، موقعیت محل کارشان را ثبت می‌کردند. اما به دلیل تحریم‌ها، این سرویس دیگر قابل استفاده نیست. در این مطلب، به نکات مهم برای ثبت مکان در گوگل مپ  از سری مقالات آموزشی دیجیتال مارکتینگ در ادستیتو می‌پردازیم.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

تفاوتی نمی‌کند که از طریق گوشی هوشمند یا کامپیوتر، اقدام به ثبت مکان در گوگل می‌کنید. در هر دو صورت، باید مراحل مشابهی را پشت سر بگذارید. البته پیش از هر چیزی، باید یک اکانت گوگل بسازید و از طریق آن، به وب‌سایت گوگل مپ وارد شوید.

مرحله دوم؛ افزودن مکان

پس از انتخاب محل صحیح، باید به منوی کشویی موجود در کنار نام محل بروید. در این منو، باید به دنبال گزینه‌ای با عنوان “add a missing place” باشید. پس از انتخاب این گزینه، یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود. در این مرحله از ثبت مکان در گوگل مپ، باید نام مکان مورد نظرتان را تعیین کنید. برای این کار، نام انتخابی خود را در بخش «Name» وارد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

مرحله سوم؛ انتخاب دسته‌بندی برای ثبت مکان در گوگل مپ

شما باید اطلاعات لازم را بر اساس دسته‌بندی‌های موجود ثبت کنید. پس از اینکه نام مکان موردنظر را در بخش «Name» ثبت کردید، به بخش «Category» بروید و مکان را در یکی از دسته‌بندی‌های موجود قرار دهید. معمولاً صاحبان کسب‌وکارها این مورد را بر اساس صنفی که در آن فعالیت دارند، انتخاب می‌کنند.

مرحله چهارم؛ ثبت موقعیت دقیق مکان

آدرس منتخب شما در بخش «Location» قابل‌مشاهده است. اگر آدرس موجود در این بخش، با آدرس صحیح مغایرت دارد، می‌توانید نشانگر قرمز را انتخاب کنید و آن را روی محل مورد نظرتان قرار دهید. در این مرحله از ثبت مکان در گوگل‌مپ، باید حتماً گزینه “Done” را انتخاب کنید تا تغییراتی که اعمال کرده‌اید، ثبت شوند.

ثبت مکان جدید در گوگل مپ

توجه داشته باشید که گوگل به‌صورت خودکار آدرس شما را تعیین می‌کند. ازاین‌رو، بهتر است کاملاً روی نقشه زوم کنید و نشانگر قرمز را درست بر روی موقعیت دقیق مکان موردنظر قرار دهید. پس از این کار، به‌هیچ‌وجه آدرسی که به شکل خودکار تعیین می‌شود را تغیر ندهید. سپس به بخش «within location» بروید. اگر پیش‌تر و با نامی دیگری مکان موردنظر خود را در گوگل مپ ثبت کرده‌اید، می‌توانید نام آن را در این مرحله، ویرایش کنید.

مطالعه بیشتر و مقالات مربوط دیجیتال مارکتینگ
5 مورد که در مورد رقبا باید تحلیل کنید! اینفلوئنسر مارکتینگ | بازاریابی از طریق چهره‌های تأثیرگذار
بهبود نرخ بازگشت سرمایهROI دردیجیتال مارکتینگ انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ

مرحله پنجم؛ اضافه‌کردن اطلاعات

شاید با گزینه‌هایی مانند «add hour»، «add phone» و … مواجه شوید. این گزینه‌ها برای ثبت اطلاعاتی مانند ساعت‌های فعالیت، شماره تماس و … هستند. برای اضافه‌کردن اطلاعات در هنگام ثبت مکان در گوگل مپ، مجدداً بر روی نوار کشویی کلیک کنید. شما می‌توانید در بخش «add hour»، روزها و ساعات فعالیت خود را ثبت کنید.

جالب است بدانید که گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که تصویری از برنامه کاری خود (شامل ساعات شروع و پایان فعالیت) را بارگذاری کنند تا ربات گوگل این بخش را تکمیل کند. اما توصیه ما این است که برای جلوگیری از بروز هرگونه خطا در فرایند ثبت مکان در گوگل مپ، همه موارد را خودتان به شکل دستی وارد کنید. در انتها، می‌توانید روزهای تعطیل و یا روزهایی که در آن‌ها، ساعات کاری شما تغییر می‌کند را مشخص کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله هم باید گزینه «Done» را انتخاب کنید تا همه موارد ثبت شوند.

ثبت مکان در گوگل مپ رایگان

مرحله ششم؛ تکمیل فرایند ثبت مکان در گوگل مپ

برای تکمیل فرایند ثبت مکان در گوگل‌مپ، می‌توانید به بخش «contact» بروید و در آنجا، شماره تماس مکان موردنظر را ثبت کنید. توجه داشته باشید که حتماً باید شماره تماس را با کد ایران و پیش‌شماره شهر وارد کنید. همچنین این امکان فراهم شده است که در بخش «website»، آدرس سایت مکان موردنظر را ثبت کنید. می‌توانید مواردی مانند تاریخ افتتاح یا بازگشایی مکان موردنظر را در بخش «opening data» وارد کنید.

در انتهای این مرحله، کاربران می‌توانند تصاویر مکان مورد نظرشان را بارگذاری کنند. پس از اتمام این فرایند، گزینه «Send» را انتخاب کنید. سپس یک پیام از طرف گوگل‌مپ دریافت می‌کنید با این محتوا که پس از انجام بررسی‌ها، نتیجه فرایند ثبت مکان در گوگل‌مپ را از طریق ایمیل، به شما اطلاع می‌دهیم.

ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر

تأیید مکان در گوگل مپ

در بسیاری از موارد، باید تا چند روز پس از تکمیل فرایند ثبت مکان در گوگل مپ صبر کنید تا مکان موردنظر شما در این سرویس ثبت شود. البته همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم، نتیجه درخواست از طریق ایمیل به شما منتقل می‌شود. برای پیگیری وضعیت، مجدداً از طریق اکانت خود وارد گوگل مپ شوید و در منویی که در سمت چپ صفحه قرار دارد، گزینه «your contributions» را انتخاب کنید. سپس، به بخش «Edit» بروید تا از تأیید یا عدم تأیید مکان موردنظر در گوگل مپ مطلع شوید.

 

تبلیغات گوگل با ادستیتو

امکانات جذاب گوگل برای ثبت مکان‌های مختلف

کمپانی گوگل امکانات جذابی مانند تبلیغات در صفحه جست‌وجو، ثبت مکان و … را برای کاربران، به‌ویژه صاحبان مشاغل فراهم کرده است. اما در شرایط کنونی با وجود تحریم‌ها، استفاده از این امکانات کمی دشوار شده است. خوشبختانه راه‌حل‌هایی جایگزین مانند ثبت مکان، مکان در گوگل مپ وجود دارند که در این مطلب، به آموزش آن پرداختیم.

 

دسترسی سریع به مقاله
http://gg.gg/12j4a6 shorturl.at/agiKS
https://bit.ly/3fm7b6u https://rizy.ir/R5Xe

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید