صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

امتیاز کیفیت (Quality Score) چیست و چگونه می‌تواند در تبلیغات گوگل تأثیر بگذارد؟

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل

امتیاز کیفیت یا Quality Score چیست؟

امتیاز کیفیت یکی از مهم‌ترین عواملی که روی کیفیت تبلیغات گوگل شما و قیمت آن می­تواند اثر داشته باشد، خواهد بود؛ در این مقاله تلاش کردیم که به‌صورت کامل در مورد امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل صحبت کرده تا بتوانیم بهترین عملکرد را در تبلیغات خود داشته باشیم

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل 10

فاکتور امتیاز کیفیت و آنچه صاحبان مشاغل باید در مورد آن بدانند

بهبود امتیاز کیفیت (Quality Score) بخش بزرگی از بهینه‌سازی تبلیغات گوگل است. چرا؟ خوب بیایید، دنیای وب را بدون امتیاز کیفیت تصور کنیم. دنیایی که در آن تمام کلمات کلیدی با یکدیگر فرقی ندارند و تنها تفاوت بین آنها این است که تبلیغ‌کننده حاضر است برای کلیک کردن بر روی یک تبلیغ مبلغی را برای آن بپردازد.

  • مقالات مرتبط با مقاله امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل
انواع کلمات کلیدی گوگل ادز و بهینه‌سازی آن
روش قیمت‌گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

 

در این دنیای فرضی، فقرا فقیر می‌مانند و ثروتمندان تمام قلمرو تبلیغاتی را کنترل می‌کنند. خوشبختانه در دنیای واقعی تبلیغات، برای قرارگرفتن در جایگاه اول نتایج جستجو، نمی‌توانید فقط به مبلغ پیشنهادی خود تکیه کنید. اگرچه این درست است که پیشنهاد قیمتی بسیار بالا می‌تواند شما را در جایگاه تبلیغاتی برتر در صفحات جستجو قرار دهد، اما اگر نمرات کیفیت شما پایین یا کمتر از حد متوسط ​​باشد، در واقع پولتان را دور ریخته‌اید و برای مدت طولانی دوام نمی‌آورید.

مطالعه بیشتر: تعیین بودجه تبلیغات گوگل با استفاده از چند فرمول ساده

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل 20

هدف اصلی موتور جستجوی گوگل این است که نتایجی را ارائه کند که تاحدامکان مرتبط با پرسش‌های کاربران باشد و بنابراین، شما باید برای مجموعه کلیدواژه، تبلیغ و صفحه لندینگ وب‌سایت خود امتیاز کیفی بالایی داشته باشید. مرتبط نگه‌داشتن آگهی کسب‌وکار خود با عبارات جستجوی کاربران، امتیاز قابل‌توجه و با کیفیتی را به شما می‌دهد.

تبلیغ‌کنندگانی که امتیاز کیفیت پایینی دارند و سعی می‌کنند به‌شدت برای کسب جایگاه اول آگهی پیشنهاد قیمتی بالایی را ارائه کنند، توسط گوگل مجازات می‌شوند. به این صورت که آنها باید به‌ازای هر کلیک هزینه بیشتری بپردازند، از رتبه پایین تبلیغات خود رنج ببرند و در نهایت در انتهای لیست نتایج جستجو قرار می‌گیرند یا به‌ندرت نشان داده می‌شود.

در این مطلب با ماهیت اصلی فاکتور امتیاز کیفیت، تأثیرات و نحوه بهبود آن آشنا می‌شویم. در مقاله قبلی ادستیتو تلاش شده که 7 دلیل استفاده از تبلیغات در گوگل ادوردز مناسب کسب و کار شما آورده شود.

امتیاز کیفیت چیست؟

امتیاز کیفیت به عبارتی، ارزیابی گوگل از کیفیت تبلیغات و کلمات کلیدی شما است. پلتفرم گوگل، کیفیت بر پایه میزان ارتباط اندازه‌گیری می‌کند. ترفندهایی مانند افزودن حشو به کلمات کلیدی اصلی، امتیاز را بهبود نمی‌بخشد، بلکه در واقع به آن آسیب می‌رساند. ازاین‌رو عوامل زیادی در تعیین امتیاز کیفیت تبلیغ شما توسط سیستم گوگل ادز وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • نرخ کلیک (CTR)
  • ارتباط هر کلمه کلیدی با گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و ارتباط صفحه لندینگ
  • ارتباط متن آگهی

افزایش ctr در تبلیغات گوگل | بهترین روش‌های افزایش نرخ کلیک چیست

تاریخچه عملکرد حساب گوگل ادز شما

برای این که بدانیم امتیاز کیفیت گوگل، چگونه بر نتایج نهایی شما تأثیر می‌گذارد، باید بگوییم که اول‌ازهمه، امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل، میزان هزینه به‌ازای هر کلیک را برای آگهی شما تعیین می‌کند. به این معنی که امتیاز بالاتر به شما کمک می‌کند تا با پول کمتر، به مخاطبان هدف بیشتری دست پیدا کنید.

از طرفی میزان حداکثر قیمت پیشنهادی شما را چندبرابر می‌کند. در نتیجه، جایگاه تبلیغ شما را در فرایند مزایده مشخص می‌کند؛ بنابراین، اگر به عملکرد بالاتر با هزینه کمتر اهمیت می‌دهید، امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل برای شما مهم است.

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل 30

مزایای بهینه‌سازی امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

تجزیه‌وتحلیل هزاران حساب پرداخت به‌ازای کلیک (PPC)، نشان می‌دهد که امتیاز کیفیت ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در تبلیغات گوگل ادز دارد. با بهینه‌سازی امتیازات کیفیت تبلیغات، خود را برای بازگشت سرمایه (ROI) بالاتر آماده می‌کنید. خوشبختانه، امتیازهای کیفی قوی، هزینه هر کلیک شما را کاهش می‌دهد. به یاد داشته باشید، امتیاز کیفیت بالا راهی برای تبلیغ PPC شما است تا نیازهای مشتریان بالقوه را برآورده کند. هرچه در برآورده کردن نیازهای مشتری بهتر عمل کنید، گوگل هزینه کمتری برای کلیک بر روی آگهی از شما دریافت می‌کند.

چگونگی بهینه‌سازی فاکتور امتیاز کیفیت گوگل ادز

ازآنجایی‌که امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل ادز تعیین می‌کند که تبلیغات شما در چه جایگاهی و هرچند وقت یک‌بار نمایش داده شود، مهم است که بتوانید امتیاز خود را افزایش دهید. ازاین‌رو فاکتور امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل را می‌توان با کمک چندین مورد بهینه‌سازی کرد که عبارت‌اند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی: کلیدواژه‌های جدید و مرتبط را برای افزودن به کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خود پیدا کنید، این کار از جمله راه‌های کلیدی است که می‌تواند به دیده‌شدن آگهی شما کمک کند
  • سازماندهی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی خود را به گروه‌های سازمان‌یافته‌ای تقسیم کنید که به طور مؤثرتر با کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط باشند
  • اصلاح متن تبلیغ: نسخه تبلیغاتی گوگل را که بیشتر برای گروه‌های تبلیغاتی شما هدف قرار می‌گیرد، آزمایش کنید. تبلیغات مؤثر، نرخ کلیک بالاتری دارند که یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود امتیاز کیفیت است
  • بهینه‌سازی صفحات لندینگ: سعی کنید صفحاتی ایجاد کنید که مستقیماً کمپین تبلیغاتی شما ارتباط داشته باشد و تجربه‌ای منسجم برای بازدیدکنندگان فراهم کنند
  • افزودن کلمات کلیدی منفی: با جستجو مداوم و مؤثر، عبارات جستجوی نا مربوط را شناسایی و حذف کنید

امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل 40

همان‌طور که می‌بینید، امتیاز کیفیت در درجه اول بر پایه معیاری ارتباط است و بهبود کلمه کلیدی در ساختار کمپین‌های PPC شما تأثیر می‌گذارد. تحقیقات و سازماندهی بهتر کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل نیز به طور طبیعی کیفیت تبلیغات و محتوای وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشد و به شما در جذب مخاطبان بیشتر کمک می‌کند. امتیازهای کیفیت پایین تبلیغات گوگل در درجه اول نتیجه قطع ارتباط بین کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی، متن آگهی و محتوای صفحه لندینگ شما است.

نحوه محاسبه و تأثیرات فاکتور امتیاز کیفیت بر تبلیغات گوگل

گوگل کیفیت تبلیغات را از طریق کاربران خود می‌سنجد. اگر تبلیغ شما برای کاربران مرتبط و جذاب باشد، گوگل آن را با دید مثبتی نگاه می‌کند. نحوه عملکرد تبلیغات گوگل به گونه­ای می­باشد که فضای تبلیغاتی گوگل به شکل عجیبی باارزش بوده و همین موضوع باعث می‌شود که کاربران بی‌شماری از موتور جستجو گوگل راضی باشند.

به همین دلیل است که به تبلیغات مرتبط به همراه تعامل مثبت کاربران، پاداش تعلق می‌گیرد که شامل پاداش‌های مالی برای تبلیغ‌کنندگان است تا محتوای خود را مرتبط و به‌روز نگه دارند. البته که باید بگوییم سیستم تعیین امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل، محاسبات نسبتاً پیچیده‌ای دارد.

ارتباط با ادستیتو

امتیاز کیفیت؛ معیاری برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات گوگل ادز

بدون شک دستیابی به اهداف تبلیغات و تبحر در کار با تبلیغات گوگل کاری زمان‌بر است. اما با کمی تلاش هماهنگ و تصمیم‌گیری استراتژیک، می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید. این کار منجر به بهبود نرخ کلیک و در نهایت افزایش امتیاز کیفیت می‌شود و در دستیابی به نتیجه نهایی یک کمپین، فوق‌العاده مؤثر است.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع بندی

اگر می‌خواهید بر قیمت‌گذاری هوشمند، به‌ویژه در پلتفرم تبلیغات گوگل تسلط داشته باشید، به درک کاملی از فاکتور امتیاز کیفیت نیاز دارید. به این دلیل که امتیازات کیفیت شما تأثیر زیادی بر هزینه و اثربخشی کمپین‌های تبلیغات پولی شما دارند. همان‌طور که امتیاز حساب بانکی شما می‌تواند بر واجد شرایط بودن یا نبودن شما برای دریافت وام تأثیر بگذارد، امتیاز کیفیت گوگل نیز بر عملکرد تبلیغات PPC شما و میزان پرداخت شما به‌ازای هر کلیک تأثیر می‌گذارد.

 

دسترسی سریع به مقاله
https://301.link/Mq https://rizy.ir/8qXYy
https://1da.ir/YRZCkHoO https://bit.ly/3AIsqHK

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید