صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

ضرورت استفاده از گوگل ادز

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

اکثر کسانی که از گوگل برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند، اغلب با مشکلات احتمالی روبرو می‌شوند که در برخی موارد چالش برانگیز هستند و حفظ ویژگی‌های تبلیغات گوگل مهم‌ترین عاملی است که از بروز این‌گونه مشکلات جلوگیری می‌کند.

همه ما علی‌رغم اینکه یک حساب کاربری در تبلیغات گوگل داریم با توجه به آن، چالش‌ها و ویژگی‌های خاص خود را نیز خواهیم داشت، اما با این وجود موارد بسیاری وجود دارد که میان همه ما مشترک هستند و این موارد می‌توانند از خروجی داده‌ها گرفته تا هدر دادن صدها دلار در تنظیمات غیر اصولی گوگل ادز را شامل شوند.

اگر به این مسائل توجهی نداشته باشیم به مرور زمان روی هم انباشته می‌شوند و نتایجی به وجود می‌آورند که در نهایت موجب هدر رفتن هزینه و زمان ما در تبلیغات می‌شود. به همین خاطر در این به مقاله ۱۰ اشتباه رایج که به صورت مکرر در حساب‌های تبلیغاتی گوگل یافت می‌شوند اشاره خواهیم کرد. در اصل این ۱۰ نکته اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل هستند.

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل

۱. تبدیل‌های قدیمی

امروز تبلیغ کنندگان از برچسب‌های تبدیل در هر تعداد صفحه از وب سایت خود استفاده می‌کنند. تبدیل‌ها از CRMهای مختلفی وارد می‌شوند که قابلیت ردیابی تماس و انتقال داده‌ها به گوگل آنالیتیکس را نیز دارند. به خاطر داشته باشید در گذشته تنها با استفاده از یک تگ تبدیل گوگل ادز در صفحه مورد نظر این کار را انجام می‌دادیم.

گرچه این بخش از سفر تبدیل بسیار ارزشمند است، اما ممکن است باگ‌های زیادی هم داشته باشد. مواردی مانند فهمیدن اینکه چه زمانی تبدیل‌ها دوباره شمارش می‌شوند یا اینکه تبدیل‌های قدیمی هنوز وجود دارند، بسیار دشوار است. اگر بخواهیم به بیان ساده‌تر بگوییم فرض کنید همه تبدیل‌های قدیمی بخشی از محاسبات CPA یا الگوریتم مناقصه باشند. در این حالت تصمیم­گیری در خصوص مناقصه به هم می‌ریزد. کاری که در اینجا باید انجام داد این است که هر چند ماه یکبار تمامی مواردی که مرتبط با تبدیل در تبلیغات گوگل در ارتباط است، بررسی شود و آن دسته از مواردی که قدیمی یا منسوخ شده هستند حذف گردند.

۲. هدف گذاری‌های جغرافیایی

این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در تبلیغات گوگل باید به آن توجه کرد. یکی از اصولی که در زمان راه­اندازی یک کمپین جدید باید در نظر بگیریم منطقه یا هدف جغرافیایی مد نظر است. برای این کار ۱ تقلب به شما می‌دهیم. در منوی ابزار گوگل ادز در بخش گزینه‌های مکان تعدادی گزینه وجود دارد که به صورت هیدن هستند و اغلب افرادی که کمپین‌ها را راه­اندازی می‌کنند، آنها را فراموش خواهند کرد. زمانی که از این بخش استفاده کنیم تنظیمات پیش فرض گوگل در نمایش تبلیغات فعال می‌شود. به این معنا که تبلیغات شما خارج از هدف جغرافیایی که تعریف کرده اید، نمایش داده می‌شوند. برای اینکه ببینید آیا این بخش روی نتایج شما تاثیر گذار است یا خیر، قوانین گزارش‌ها را بررسی کنید و ببینید که تبلیغات شما به صورت فیزیکی در کدام مکان‌ها توسط کاربران مشاهده شده است.

هدف گذاری‌های جغرافیایی در تبلیغات

۳. ترندهای منطقه‌ای

همیشه در راه اندازی کمپین­ها، تصمیمات منطقه‌ای، کمبود تعدیل کننده‌های پیشنهادی یا تصمیم گیری‌هایی که مبتنی بر مکان هستند به چشم می‌خورد. بهتر است بدانید که اگر مدیریت کمپین و مناقصه‌های خود را فقط به حالت خودکار متکی کنید، نادیده گرفتن این امر برای شما آسان خواهد بود، اما در زمان استفاده از پیشنهاد قیمتی که به صورت دستی وارد می‌کنید یا حتی به حداکثر رساندن تعداد کلیک‌ها، این موضوع می‌تواند تفاوت بزرگی را برای شما ایجاد کند.

حساب‌های کاربری زیادی در سراسر دنیا اجرا می‌شوند و برخی از آنها تنها برای یک مکان خاص، اغلب همان مکانی که حساب کاربری در آن فعالیت دارد، به صورت دقیق تنظیم شده است. بر اساس همین تنظیمات است که نوع عملکرد کسب و کارها در کمپین‌های تبلیغاتی سنجیده می‌شود، اما گاهی اوقات این موضوع به درستی کار نمی‌کند و تفاوت‌هایی در استفاده از دستگاه‌ها در مناطق مختلف جغرافیایی به وجود می‌آید.

۴. بازبینی اصلاح کننده‌های زمانبندی تبلیغات

همانطور که برای پیشنهاد قیمت، اصلاح کننده‌هایی در گوگل وجود دارد، برای پیشنهاد زمانبندی تبلیغات نیز اصلاح کننده‌هایی قرار داده شده است. برای مثال می‌توانیم فواصل زمانی مشخصی را بر اساس داده‌های خود بازبینی کنیم تا مطمئن شویم که در ساعت‌های اولیه راه اندازی کمپین چقدر زمان برای ما باقی می‌ماند.

۵. تطبیق کلمات کلیدی غیر اصولی

با وجود اینکه انواع گسترده‌ای از تطابق در گوگل وجود دارد، اما همچنان گوگل کلمه کلیدی را انتخاب می‌کند که عبارت جستجو با آن مطابقت دارد. با این وجود همیشه کلمه کلیدی قبلی توسط گوگل انتخاب نمی‌شود. این کار معمولاً زمانی به پایان می‌رسد که یک عبارت جستجو شده با چندین گروه تبلیغاتی مختلف مطابقت داشته باشد. ساده‌ترین راه برای مشاهده این موضوع استفاده از یک لیست کلمات کلیدی و عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران است.

بدیهی است که همه می‌خواهیم بهترین عملکرد را در کمپین‌های خود داشته باشیم؛ بنابراین باید برای تطابق دقیق با گروه‌های تبلیغاتی و کمپین‌هایی که می‌خواهیم راه اندازی یا متوقف شوند، تنظیمات را اجرا کنیم. برای این کار می‌توانید از روش‌ها و ابزارهای خاصی استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود تا گوگل مجبور شود آن را به شکلی که شما می‌خواهید مطابقت دهد.

مطالعه بیشتر: تبلیغات موبایلی چیست و چگونه کار می‌کند

۶. عدم استفاده از Experiments برای تست

یک راه عالی برای اجرای یک آزمایش کنترل شده بعد از عبور از روش‌های عجیب و غریب استفاده از ویژگی‌های Experiments است. در اینجا باید عناصر مختلفی مانند مکانیزم قیمت گذاری و صفحه فرود را تست کنیم. در این کار به سادگی کمپین را کپی می‌کنیم و url های موجود در تبلیغات را برای آن تغییر می‌دهیم. از آنجایی که می‌توانیم درصد ترافیکی را که می‌خواهیم در آزمایش بدست آوریم مشخص کنیم، می‌توانیم تنظیمات کنترل شده ایجاد کنیم که به جای گزینه‌های پیش پا افتاده گوگل ادز از آن‌ها استفاده کنیم.

۷. عدم وجود استراتژی مناقصه

هنوز هم دلایل زیادی وجود دارد که برخی از کاربران از مناقصه‌های دستی در گوگل استفاده می‌کنند. اغلب معیارهای تجاری پیچیده‌تری وجود دارد که ارزش نسبی یک کلیک را کم می­کند. برخی از این معیارها هنوز هم برای گوگل غیرقابل باور و غیر کاربردی هستند. این موقعیت‌ها خطاهای انسانی را به یک عامل تبدیل می‌کند و می­توان یک استراتژی جدید را از دل آنها و استراتژی پیشنهادی قبلی بیرون کشید. کمبود استراتژی مناقصه یک مشکل رایج در تبلیغات گوگل است که می‌تواند بر عملکرد ما تاثیر بگذارد. برای مثال کلمات کلیدی که هزینه بسیار بالایی دارند می‌توانند تبدیل‌هایی را وجود آورند که با تبدیل‌های به دست آمده از پیشنهادهای کمتر، یکسان است.

افزودن مخاطب خاص برای نمایش تبلیغات

۸. افزودن مخاطب خاص برای نمایش تبلیغات

فراموش نکنید جستجوهایی که در طیف گسترده‌ای از انواع مشتری‌های بالقوه انجام می‌شوند، هیچ ایرادی در کار ما ایجاد نمی‌کنند. خوشبختانه گوگل در این مرحله از تبلیغات اطلاعات زیادی را در مورد کاربران دارد. از نظر گوگل و اطلاعاتی که به دست آورده است رفتار کاربران بسیار متفاوت خواهد بود، اما چیزی که در داده‌های جستجو مشاهده می‌کنیم این مورد را شامل نمی‌شود. چرا که آنها عبارت‌های یکسانی را جستجو می‌کنند. ترفند دیگری که وجود دارد افزودن مخاطب و مشاهده نتایج آن‌ها عنوان عملکرد اساسی در بازاریابی است که اغلب به راحتی از روی عادت نادیده گرفته می‌شود. با این حال داده‌هایی که از این قسمت به دست می‌آیند نه تنها برای کشف و تعدیل‌های پیشنهادی جدید بلکه برای پیدا کردن مخاطبان و هدف قرار دادن آنها در پلتفرم‌های دیگر نیز کاربردی است.

۹. پسوندهای تبلیغاتی از دست رفته یا تایید نشده

بسیاری از حساب‌های کاربری گوگل ادز فاقد افزونه‌های تبلیغاتی هستند و یا حتی افزونه­هایی دارند که تایید نشده اند. به شماره تلفن‌های تایید نشده یا برنامه‌های افزودنی مانند Structured Snippet می‌توان به عنوان این افزونه‌های تبلیغاتی اشاره کرد. جدا از امکاناتی که افزونه‌ها در SERP به تبلیغ کنندگان می‌دهد آنها می‌توانند به مواردی مانند قیمت گذاری ابتدایی و یا حتی دادن اطلاعات بیشتر کمک کنند.

۱۰. بررسی کمپین شرکای تجاری

این که شرکای تجاری خود را در راه اندازی کمپین‌های تجاری دنبال کنید همیشه چیز بدی نیست! شما می‌توانید به صورت پیش فرض یک کمپین جستجوی جدید را انتخاب کنید. گاهی اوقات سایت‌های مشابهCPA های خوب و کم تولید می‌کنند. کاری که باید انجام دهید این است که داده‌های جمع آوری شده از این کار را خوبی بررسی کنید.

بررسی کمپین شرکای تجاری

بررسی کمپین شرکای تجاری

حرف آخر

سعی کنید از این اشتباهات گوگل ادز اجتناب کنید تا به موفقیت برسید. غرق شدن در پلتفرم  Google Ads به خصوص زمانی که در PPC شروع به کار می‌کنید، می‌تواند آسان باشد. در حالی که همه موارد موجود در گوگل ادز برای افرادی که کارهای روزانه خود را صرف مدیریت کمپین‌هایشان می‌کنند عالی است، اما نگه داشتن آنها برای کسانی که تصمیمات تجاری زیادی دارند می‌تواند دشوار باشد.

در اینجا به طور خلاصه اشتباهات Google Ads که باید از آنها اجتناب کنید لیست شده اند:

  1. استفاده از اقدامات نادرست یا عدم انجام تبدیل
  2. جفت کردن مناقصه هوشمند با هدف اشتباه
  3. اعمال خودکار توصیه‌ها
  4. فقط از کلمات کلیدی تطبیق گسترده استفاده کردن
  5. نادیده گرفتن کلمات کلیدی منفی
  6. نداشتن استراتژی تست کپی تبلیغات
  7. کمبود بودجه کمپین‌های خود

اینها رایج‌ترین اشتباهاتی هستند که ما در تبلیغات گوگل انجام می‌دهیم اما بدون شک اشتباهات دیگری نیز وجود دارند. می‌توانید از این لیست عنوان یادآوری چیزهایی که باید در حساب کاربری خود به آن توجه کنید یا کارهایی که باید انجام دهید، استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید