صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

Auction Insights چیست؟ ( بخش دوم )

Auction Insights چیست؟ ( بخش دوم )

در بخش اول مقاله Auction Insights با برخی از ویژگی های Auction Insights آشنا شدیم و یاد گرفتیم که تعدادی از گزینه های آن مانند: Impression Share، Position Above Ra و Overlap Rate چگونه کار می کنند. در مقاله دوم ویژگی های دیگر و اینکه چرا باید از Auction Insights را در تبلیغات کمپینی خود مورد استفاده قرار دهیم آشنا خواهیم شد.

1.Top-Of-The-Page Rate

نرخ بالای صفحه نشان می‌دهد که هرچند وقت یکبار تبلیغ ما در بالای اولین مجموعه از نتایج ارگانیک مخاطبان ظاهر می‌شود. در واقع نرخ TOTP به ما کمک می‌کند تا ببینیم که تبلیغاتمان چقدر خوب رتبه‌بندی شده‌اند و در مقایسه آن با نرخ همپوشانی می‌توانیم به یک استراتژی خوب برای شکست رقبای هم سطح خود برسیم.

نرخ TOTP در گوگل ادز

 

2.نرخ TOTP مطلق

این نرخ در اصل درصد است که میزان نمایش تبلیغات ما در بالای نتایج جستجو را نشان می‌دهد. به‌وسیله این ویژگی نه‌تنها موقعیت خود را در جستجوهای ارگانیک بلکه در سایر تبلیغات نیز خواهیم دید. عددی که TOTP  مطلق به ما نشان می‌دهد در حالت عادی پایین‌تر از نرخ TOTP است. دقت کنید که هرچه این عدد پایین‌تر باشد یعنی ما در مسیر درست‌تری قرار داریم.

چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اگر ما زمان زیادی را صرف به‌دست‌آوردن لیستی از کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی و یا کمپین‌های خاص کرده‌ایم و همچنان درصد بالایی را در این بخش مشاهده می‌کنیم باید قیمت پیشنهادی خود را بررسی کنیم.

3.Outranking Share

Outranking share به ما می‌گوید که تبلیغات ما چقدر از تبلیغات رقیب پیشی گرفته است. در این بخش می‌توانیم ببینیم که در چه زمان‌هایی تبلیغ ما برای مخاطب نمایش‌داده‌شده اما تبلیغ رقیب در آن زمان نمایشی نداشته است. این ویژگی یک معیار فوق‌العاده و مفید است که به ما می‌گوید در مقایسه با سایر برندها چگونه عمل کرده‌ایم و می‌توانیم سرنخ‌هایی را درباره ارتباط تبلیغ خود با سایر تبلیغ‌کننده‌ها به دست آوریم.

بنابراین، برای اینکه بتوانیم عملکرد تبلیغ خود را در مقایسه با عملکرد رقبا در تبلیغاتشان بهینه کنیم، می‌توان از این معیار استفاده کرد. چیزی که در این بخش باید به آن توجه کنیم این است که در هر زمان و هر بخش از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود که باشیم می‌توانیم این معیار را در نظر بگیریم.

Auction Insights گوگل ادز

چرا باید از Auction Insights گوگل ادز استفاده کنیم؟

در همین ابتدا باید توجه کنیم که این ابزار بسیار کاربردی رایگان است و علاوه بر این که استفاده از آن هزینه‌ای ندارد، می‌تواند یکی از واضح‌ترین مقایسه‌ها را بین ما و رقبا، در اختیارمان قرار دهد. کاملاً واضح است که تبلیغات ما در دنیای اینترنت تنها نیست و رقیب‌هایی نیز دارد؛ بنابراین دسترسی کاربران و عملکرد کلی آن مستقیماً تحت‌تأثیر چیزی است که رقبای ما در فضای اینترنت انجام می‌دهند. پس باید توجه داشته باشیم که همیشه درباره رتبه آنها تحقیق کنیم. Auction Insights گوگل می‌تواند به ما کمک کند تا تمامی شکاف‌هایی که در این رقابت وجود دارند را به صورت ایدئال بهبود ببخشیم و عملکرد خود را در بازاریابی دیجیتال افزایش دهیم. دقیقاً این چیزی است که ما نیاز داریم. چرا؟ چون ما در محیطی فعالیت می‌کنیم رقیبان احاطه شده‌ایم و سعی می‌کنند همان مکان و کلیک‌هایی که ما به دنبالش هستیم را به دست آورند.علاوه بر این می‌توانیم رقیبان واقعی خود را بشناسیم و یک بینش کلی در مورد استراتژی رقابتی خود به دست آوریم. برای مثال می‌توانیم بفهمیم که رقیبان ما روی کدام یک از دستگاه‌ها و کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند.

اما چند عامل محدودکننده در این خصوص وجود دارد که تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند آنها را در نظر داشته باشند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. داده‌هایی که از Auction insights گوگل به دست می‌آیند یک‌روزه هستند. در واقع اطلاعاتی که به ما داده می‌شود گرچه با درنظرگرفتن همه چیز خواهد بود اما زمان واقعی برای آن تعریف نشده است. چون گوگل اطلاعات را کالیبره می‌کند؛ بنابراین باید در نظر داشته باشیم که در زمان مشاهده گزارش‌های خود، چند روز یا چند هفته طول می‌کشد تا تأثیر قیمت پیشنهادی و یا کلمه کلیدی به‌روز شده را بر نتایج خود مشاهده کنیم.

۲. ضعف دیگر Auction insights گوگل این است که اطلاعاتی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که نشان دهد در کل دوره‌ای که تبلیغات ما اجرا می‌شود چگونه رتبه‌بندی می‌شوند.

۳.  Auction insights گوگل تطابق‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اینکه چه تطابقی بر کمپین‌ها تأثیر می‌گذارد از دید Auction insights دورمانده است. برای مثال ممکن است در یک‌لحظه متوجه شویم که رقیب ما از کلمات کلیدی تطابقی استفاده می‌کند و در همان لحظه تعداد بیشتری از مخاطبان را به سایت خود فرامی‌خواند. استفاده از این کلمات کلیدی تطابقی می‌تواند گاهی اوقات در رتبه‌بندی یا رسیدن به هدف نقش مهمی داشته باشد اما نمی‌توانیم ببینیم که دقیقاً چه نوع تطابقی بر کمپین‌ها تأثیر می‌گذارد.

۴.Auction insights گوگل جستجوهای فردی را به صورت یک گزینه در نظر نمی‌گیرد؛ بنابراین نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی را بر اساس هدف‌گیری جغرافیایی که از طریق تنظیمات می‌گیرند را برای تمامی جستجوها لحاظ کنیم.

۵. آخرین مورد این است که نمی‌توانیم ببینیم کدام یک از کلمات کلیدی برای رقیب ما فعال است. شاید ابزارهای دیگری وجود داشته باشد تا ما را راهنمایی کنند امان Auction insights می‌تواند در این رابطه به ما کمک کند.

جستجوهای فردی در گوگل ادز

حرف آخر

Auction insight گوگل می‌تواند اطلاعات زیادی درباره اینکه کمپین‌های برند ما در برابر رقبا چگونه عمل می‌کنند در اختیار ما قرار دهد. در حالی که این ابزار محدودیت‌هایی دارد اما می‌تواند داده‌های مهمی را در اختیار ما قرار دهد. با استفاده از این داده‌ها در هر زمان می‌توانیم ببینیم که چه کسانی رقیبمان هستند و از چه ابزارهایی برای ماندن و رقابت در تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند.

در استفاده از این ابزار ما نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که رقبا ممکن است از ویژگی‌هایی استفاده  کنند و به نتیجه برسند که برای ما بی نتیجه خواهند بود؛ بنابراین باید یک دید کامل از داده‌های CPC  و ROAS  خود داشته باشیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. در وبلاگ ادستیتو می‌توانید نگاهی به مقالات بهینه‌سازی کمپین‌ها بیندازید تا یک دید کلی از آن به دست آورید بعد از آن با تیم متخصص ما در این زمینه مشورت کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید