صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

9 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل در سال 2022 (بخش اول)

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل

امروزه شرکت گوگل یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان و پلتفرم‌های دنیای تبلیغات دیجیتال است و اگر به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال بخشی از استراتژی بازاریابی خود را در آن اجرا نمی‌کنید، باید به عقب برگردید و از نو شروع کنید. گوگل میلیاردها جستجو را در روز پردازش می‌کند و ازآنجاکه این جستجوها در تمامی دنیا هستند، به‌عنوان یک غول دیجیتال در جهان شناخته می‌شود.

انجام هر جستجو در گوگل این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا برند خود را برای کاربران جدید و کسب سود بیشتر تبلیغ کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که درباره چگونگی کارکرد این موتور جستجو و فرصت‌هایی که برای دستیابی به مخاطبان هدف خود می‌توانید به دست آورید، اطلاعات کسب کنید.در این مقاله و مقاله قسمت بعدی، در مورد ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل صحبت کرده و به‌ نقد و بررسی این ابزار مهم خواهیم پرداخت.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 1

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات گوگل که قبلاً با نام Google Adwords شروع به فعالیت کرد، یک سرویس تبلیغاتی آنلاین پولی است که از جانب گوگل برای کمک به کسب‌وکارها در ایجاد سرنخ و نحوه جذب مشتری جدید، کار می‌کند. ساده‌ترین روشی که می‌توانید با فعالیت گوگل آشنا شوید، تبلیغاتی است که بر روی سایت‌ها قرار گرفته است و روی آنها کلیک می‌کنیم؛ بنابراین با وجود این حجم از تبلیغات اگر در حال اجرای هر نوع تجارت آنلاینی هستید بهتر است که کار کردن با تبلیغات گوگل را جدی بگیرید.

انواع کمپین در تبلیغات گوگل

تبلیغاتی که در گوگل انجام می‌شود توسط کمپین‌های متفاوت راه‌اندازی شده‌اند. در حال حاضر که در سال ۲۰۲۲ هستیم، تعداد این کمپین‌ها ۱۱ نوع است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند استراتژی دیجیتال شما را به روش‌های مختلف ارائه دهند؛ بنابراین در این مقاله از ادستیتو 9 ویژگی ارزشمند Google Ads در سال ۲۰۲۲ را بیان می‌کنیم که برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم بسیار مهم هستند.

مطالعه بیشتر: متناسب‌ترین کمپین‌های گوگل ادز + [بررسی کمپین‌ها]

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 2

کمپین‌های جستجو

یکی از راه‌های رسیدن به اهداف در کمپین‌ها همین گزینه جستجو در آنها است. اگر یک شخص مبتدی و تازه‌کار در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستید، این ویژگی می‌تواند مسیر شما را آسان‌تر کند. بسته به هدفی که به دنبال آن می‌گردید، از فروش بیشتر گرفته تا جذب سرنخ و ترافیک‌های وب‌سایت ، جستجو در این کمپین می‌تواند به شما کمک کند تا به هدف خود برسید.

از طریق  کمپین‌های جستجو می‌توانید مخاطبانی را هدف قرار دهید که به دنبال دریافت خدمات و یا استفاده از محصولات شما هستند. این ویژگی نشان می‌دهد که تبلیغات مرتبط با آنها را باید ایجاد کنید و این موضوع احتمال افزایش کلیک را برای شما به همراه دارد. راه‌اندازی کمپین‌های جستجو آسان است و به مواردی مانند تصویر و یا ویدئو نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گروه تبلیغاتی به‌وسیله چند کلمه کلیدی ایجاد کنید، سپس به ایجاد تبلیغ بپردازید و بعد از آن آماده هستید تا با یک جستجو به اهداف خود برسید.

مطالعه بیشتر: بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل

کمپین‌های نمایشی

یکی از راه‌های عالی برای دسترسی به افراد در زمان مناسب، مرور همین کمپین‌های نمایشی است. این کمپین شامل وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و دارایی‌هایی است که متعلق به گوگل هستند. خوب است بدانید که این نوع کمپین یک راه عالی برای نمایش برند و دستیابی به مخاطبان جدید در ۳۵ میلیون دامنه فعال و مختلف است.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 3

کمپین‌های هوشمند

برای این که بتوانید کمپین خود را به‌صورت ساده‌ترین راه، ایجاد و مدیریت کنید، می‌توانید از کمپین‌های هوشمند بهره ببرید. کمپین‌های هوشمند را می‌توانید در کمتر از نیم ساعت راه‌اندازی کنید و از فناوری تبلیغات گوگل به‌عنوان یک پشتیبان برای کمپین خود استفاده کنید. ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل در این کمپین در سال ۲۰۲۲ باعث شده است که برای به‌دست‌آوردن نتایجی که از تبلیغات خود انتظار دارید، نیازی نباشد تا مانند یک بازاریاب دیجیتال متخصص عمل کنید.

کمپین‌های اپلیکیشن

از طریق این کمپین‌ها می‌توانید کارهای سخت و سنگین کمپین موردنظر خود را در گوگل طراحی کنید. کافی است که بودجه خود را تعریف کنید و گزینه‌های هدف و موارد تبلیغاتی مانند ویدئو و تصویر را فراهم کنید. بعد از آن گوگل تبلیغات را در قالب‌های مختلف ایجاد و توزیع می‌کند. بهترین بخش این کمپین تست و بهینه‌سازی آن بر اساس عملکرد است که در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 4

کمپین‌های یابنده مشتری بالقوه

از طریق این کمپین‌ها می‌توانید مشتریان بالقوه و مرتبط با کسب‌وکار خود را به‌راحتی پیدا کنید. معمولاً این کمپین‌ها به‌صورت بصری ایجاد می‌شوند و بعد از آن توسط کاربران گوگل و سیگنال‌های هدف مشتری ارائه خواهند شد. برای این کمپین‌ها نیز باید هدف و بودجه پیشنهادی تعیین کنید و مقداری از محتوای بصری خود را در آن آپلود کنید. بقیه کار بر عهده گوگل است تا بتواند به شما کمک کند که به ۳ میلیارد مرورگر دسترسی پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: 5 نکته ضروری برای شروع کار با تبلیغات موبایل

کمپین‌های خرید هوشمند

یکی دیگر از ۹ ویژگی ارزشمند Google Ads در سال ۲۰۲۲ کمپین خرید هوشمند است که مشابه با تبلیغات جستجو عمل می‌کند. با این تفاوت که شامل عناصر بصری و توضیحات متنی نیست. این مدل کمپین به افراد کمک می‌کند تا سریع‌تر از همیشه محصولاتی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. ویژگی دیگر کمپین خرید هوشمند قراردادن مناقصه خودکار و همچنین انتشار تبلیغ محصولات و کسب‌وکار شما در سراسر موتور جستجوی گوگل،the Google Display Network, YouTube  و جی‌میل است.

 

مطالعه بیشتر و مقالات آموزشی تبلیغات گوگل
سه روش تجربی برای تست تبلیغات ریسپانسیو گوگل
۵ روش برای اجرای هم‌زمان سئو و تبلیغات کلیکی
بهینه‌سازی نرخ تبدیل

کمپین‌های ویدئویی ۲۰۲۲

از طریق این کمپین می‌توانید تبلیغات خود را در یوتیوب و دیگر شبکه‌های ویدئوی گوگل نمایش دهید. به نظر من یکی از موفق‌ترین و جالب‌ترین نوع کمپین‌ها همین کمپین‌های ویدئویی هستند.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 5

کمپین‌های محلی

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را در محیط اطراف خود پیدا کنید، بهتر است که از کمپین‌های محلی استفاده کنید. کمپین‌های محلی می‌توانند بعد از قراردادن اطلاعات مربوط به تماس و مکانی که در آن هستید به شما کمک کنند مخاطبان خود را پیدا کنید. البته درج ساعت کاری در این کمپین می‌تواند کمک بزرگ‌تری باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از این کمپین استفاده کنید و حتی به‌عنوان پیش‌نیاز نیز می‌شود از آن یاد کرد ثبت مکان گوگل‌مپ خواهد بود.

کمپین‌های هتلی

برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند مخاطبان خود را از میان مسافران به دست آورند، کمپین‌های هتلی یک گزینه ایدئال برای دسترسی آسان است. از طریق این کمپین‌ها می‌توانید به مسافرانی که در مناطق اطراف شمال مستقر هستند، دست پیدا کنید. تنها کافی است که تصاویر و یا پیوندهایی از سایت کسب‌وکار خود را در گوگل سرچ و مپ وارد کنید. ویژگی منحصربه‌فرد این آگهی‌ها قیمت و مزایای رزرو است که مستقیماً از طریق سایت شما نمایش می‌دهند. البته کمپین‌های هتلی به‌ازای هر تبدیل از شما هزینه دریافت می‌کنند.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 6

کمپین‌های تماسی

گوگل حتی برای تماس کاربران و توسعه کسب‌وکار شما نیز به فکر چاره بوده و هیچ دیدگاه غلطی در مورد تبلیغات گوگل 501 وجود ندارد، اگر می‌خواهید تبلیغی را از طریق تلفن همراه برای مخاطبان خود ارسال کنید تا با شما تماس بگیرند؛ انتخاب کمپین‌های تماسی گزینه مناسبی است. نیازی به گفتن نیست که این تبلیغات کاربران را تشویق می‌کند تا با یک کلیک آسان بر روی آگهی با کسب‌وکار شما تماس بگیرند. حتی می‌توانید آن را تنظیم کنید تا تبلیغات فقط در ساعات کاری شما نمایش داده شود.

Performance Max

کمپین حداکثر عملکرد یا  Performance Max  یک کمپین نتیجه محور بوده که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد کمپین‌های خود را تکمیل کرده و به حداکثر نتایج تبدیل دست پیدا کنند. فناوری قدرتمندی که این کمپین دارد فناوری قیمت‌گذاری هوشمند یا Smart Bidding است که برای رسیدن به هدف کمپین خاص استفاده می‌شود. بااین‌حال که Google Ads دائماً در حال تغییر است؛ اما این ویژگی می‌تواند جان تازه‌ای را به استراتژی‌های قدیمی بازاریابان دیجیتالی در سال ۲۰۲۲ بدهد.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 7

تغییرات جدید و ویژگی‌های ارزشمند Google Ads در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲ گوگل تلاش کرده که روی 3 اولویت خود تمرکز خاص داشته باشد. این 3 اولویت به ترتیب: ایجاد فرصت‌های جدید برای رشد عملی، آماده‌سازی برای اندازه‌گیری‌های جدید و اطمینان بیشتر از انتظارات کاربران در حفظ حریم خصوصی است. در راستای این سه هدف بزرگ گوگل، او سعی کرده است که 9 مورد از تأثیرگذارترین تغییرات خود را در سال ۲۰۲۲ منتشر کند.

1.    ویژگی‌های جدید حداکثر عملکرد با   Performance Max

همان‌طور که در قسمت قبل بیان کردیم گوگل برای بهینه‌سازی بازگشت سرمایه در کمپین‌های تبلیغاتی تلاش کرده تا ویژگی‌های ارزشمندی را به کمپین نوع Performance Max اضافه کند. زمانی که این کمپین را انتخاب می‌کنید؛ اگر هدف موردنظر شما به‌دست‌آوردن سرنخ برای ادامه کمپین و یا حداکثر رساندن فروش آنلاین برندتان باشد، می‌توانید از ویژگی ” جذب مشتری” استفاده کنید. علاوه بر این، این پلتفرم ویژگی‌های دیگری را در خصوص بینش‌هایی از جانب مصرف‌کننده معرفی کرده است که به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا روند و شیوه‌های جدید تبدیل را پیدا کرده و یاد بگیرند.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 8

2.    افزایش انعطاف‌پذیری با ستون‌های سفارشی

در گوگل ستون‌هایی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید آنچه در نظر دارید به‌صورت سفارشی تنظیم کنید؛ بنابراین، تبلیغات گوگل اقدام به‌اضافه کردن معیارها و ویژگی‌های جدید به ستون‌های سفارشی کرده است. از طریق این ستون‌ها شما می‌توانید اطلاعات مهم مانند نرخ کلیک را بررسی کنید.  علاوه بر این، همه ستون‌ها در ابزارهای گزارش‌دهی سفارشی در داشبورد تبلیغات گوگل در دسترس شما هستند.

ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل 9

3.    ویژگی‌های جدید داشبوردها در تبلیغات گوگل

در سال ۲۰۲۲ می‌توان داشبوردهای تبلیغات گوگل را مورداستفاده قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید از داشبوردها به‌منظور بررسی آمار و نظارت بر عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی و داده‌های آماری استفاده می‌شود. تا این زمان آن‌ها فقط می‌توانستند که داده‌ها را از حساب‌های فردی جمع‌آوری کنند؛ اما با آخرین به‌روزرسانی که گوگل انجام داده است، این امکان برای بازاریابان فراهم شده تا از داشبوردها در سطح حساب مدیریتی استفاده کنند.

بنابراین می‌توان گفت که یکی از ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل در سال ۲۰۲۲ تشخیص آسان‌تر نقص‌ها و پیگیری فرصت‌ها در چندین حساب است. تغییرات کوچک‌تری نیز در داشبوردها صورت‌گرفته است که از جمله می‌توان به فیلترهای جدید و ویژگی‌های قالب‌بندی اشاره کرد که این موضوع یکی از ده مزیت تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارها خواهد بود

 

تبلیغات گوگل با ادستیتو

این یک آموزش ادامه‌دار است.

در مقاله 9 ویژگی ارزشمند تبلیغات گوگل در سال 2022 (بخش دوم) شش ویژگی ارزشمند دیگر که شامل:

  • نسخه 2.0 ویرایشگر تبلیغات گوگل یا Google Ads Editor
  • حذف تبلیغات متنی گسترده
  • تبدیل‌های پیشرفته برای ایجاد سرنخ‌ها
  • بهبود پسوندهای تبلیغاتی
  • حداکثر عملکرد کمپین‌های محلی و خریدهای هوشمند
  • صفحات آزمایشی جدید

می‌شود را مطالعه خواهید کرد. برای تکمیل آموزش خود، حتماً به این مقاله از ادستیتو مراجعه کنید.

 

دسترسی سریع به مقاله
http://gg.gg/12l19n https://is.gd/KJkvhG
https://bit.ly/3DPaXNR https://tinyurl.com/2p9x5hrf
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید