صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل آنالیتکس

گوگل آنالیتیکس؛ ابزاری برای تجزیه‌وتحلیل آماری رفتار کاربران

اکنون بیش از یک دهه است که ابزار محبوب و قدرتمند گوگل آنالیتیکس به دلیل توانایی منحصربه‌فرد آن در تجزیه‌وتحلیل پیشرفته وب‌سایت‌ها به سرویسی محبوب در میان کاربران و صاحبان وب‌سایت‌ها تبدیل شده است. این ابزار قدرتمند کمپانی معروف گوگل، اطلاعات و آمار گسترده‌ای را در زمینه بررسی ورودی‌ها، کاربران بازدیدکننده، فعالیت‌های کاربران و زمان حضور آن‌ها به صاحبان وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد.

ازاین‌رو در این مقاله از ادستیتو (مجری تبلیغات گوگل در ایران)، با ماهیت گوگل آنالیتیکس، روش عملکرد و اهمیت استفاده از این سرویس، کاربردهای مختلف و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند، آشنا خواهیم شد.

گوگل آنالیتیکس (1)

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک ابزار قدرتمند برای تجزیهوتحلیل وب‌سایت‌ها است. شما می‌توانید از این سرویس محبوب برای ردیابی و تحلیل عملکرد وب‌سایت یا نرم‌افزار خود استفاده کنید. همچنین از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید به طیف گسترده‌‌ای از داده‌ها و گزارش‌ها در مورد ترافیک صفحه و رفتار بازدیدکنندگان وب‌سایت خود دسترسی داشته باشید. این سرویس به شکل نرم‌افزار و پلتفرم برای تمامی افرادی که اکانت گوگل دارند به‌صورت پولی و رایگان قابل‌دسترسی است.

·         مقالات اخیر دیجیتال مارکتینگ
مهمترین عوامل شکست تبلیغات گوگل قسمت اول مهمترین عوامل شکست تبلیغات گوگل قسمت دوم
دنیای بازاریابی دیجیتال تأثیر چت آنلاین در  رشد سایت

گوگل آنالیتیکس چه کاربردهایی دارد؟

ابزار آنالیز شرکت گوگل برای بررسی روند پیشرفت یک وب‌سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل از گوگل آنالیتیکس در زمینه رتبه سایت و نیز بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر استفاده می‌شود. شایان به ذکر است که در ابزار آنالیز گوگل تمامی خطاهای یک وب‌سایت و همچنین مشکلاتی مانند سرعت لود پایین یک صفحه برای بازدید کاربران، قابل‌مشاهده و ارزیابی است. گوگل آنالیتیکس طیف گسترده‌‌ای از داده‌های مربوط به وب‌سایت و بازدیدکنندگان سایت شما را ردیابی می‌کند.

داده‌های تحلیل‌پذیر توسط سرویس آنالیز گوگل عبارت‌اند از:

  • میزان ورود کاربران به وب‌سایت شما
  • روش تعامل کاربران با محتوای وب‌سایت شما
  • ویژگی‌ها و اطلاعات تکمیلی مخاطبان وب‌سایت شما
  • میزان نرخ تبدیل (Conversion) بازدیدکنندگان سایت شما

گوگل آنالیتیکس (2)

از جمله کاربردهای سرویس گوگل آنالیتیکس نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ارزیابی عملکرد کمپین‌های بازاریابی شما
  • تعیین روش عملکرد و روش بهینه‌سازی صفحات شما
  • تصمیم‌گیری در مورد اینکه محتوا و بازاریابی خود را برای کدام گروه از مخاطبان، هدف قرار دهید
  • ارزیابی نرخ تبدیل و خرید

روش عملکرد ابزار آنالیز گوگل

برای ردیابی و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات آماری وب‌سایت خود با استفاده از گوگل آنالیتیکس، باید یک قطعه کد جاوا اسکریپت (JavaScript) را به صفحات وب‌سایت خود اضافه کنید. وقتی کاربران از صفحه‌‌ای با این قطعه کد بازدید می‌کنند، این کد از یک فایل جاوا اسکریپت برای شروع فرایند تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و ارسال آن به سرویس گوگل آنالیتکس استفاده می‌کند. هنگامی که این ابزار داده‌های کافی را از سایت شما جمع‌آوری کرد، به کمک این اطلاعات گزارش‌های مربوط به اطلاعات آماری را پر می‌کند.

خدمات مشتری ادستیتو
اکانت مدیریت شده گوگل ادز
اکانت اختصاصی گوگل ادز

چرا استفاده از گوگل آنالیتیکس اهمیت دارد؟

برای درک اهمیت و سودمندی گوگل آنالیتیکس مهم است که ابتدا آنچه را که این ابزار قدرتمند آنالیز می‌کند را بشناسیم. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، این پلتفرم به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا موفقیت سئو، تبلیغات گوگل ادز و سایر کمپین‌های بازاریابی اینترنتی خود را پیگیری کنند.

سئو چیست؟

مجموعه‌‌ای از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که برای بهبود وب‌سایت شما استفاده می‌شود. این پیشرفت‌ها به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو، جایگاه بالاتری داشته و ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می‌کند.

کمپین‌های سئو بر روی کلمات کلیدی مهمی که مخاطبان شما به طور مداوم جستجو می‌کنند، ایجاد محتوای اطلاعاتی برای هدف قراردادن آن کلمات، ایجاد یک وب‌سایت کاربرپسند و مواردی ازاین‌دست تمرکز می‌کنند.

گوگل آنالیتیکس (3)

بر خلاف سئو، کمپین تبلیغات گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی پولی است که می‌توانید آن را با سرویس آنالیز گوگل نیز پیگیری کنید. این کمپین بر اساس یک سیستم مناقصه کار می‌کند که در آن صاحبان مشاغل کلمات کلیدی گوگل ادز را انتخاب می‌کنند و برای به دست آوردن امتیازهای تبلیغاتی برتر و پولی در لینک‌های حمایت‌شده موتور جستجو پیشنهاد می‌دهند.

نکته مهم در مورد تبلیغات گوگل این است که تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنند (مزایا قیمت گذاری هوشمند) که کاربران بر روی تبلیغات آن‌ها کلیک کنند. با وجود تمام آنچه گفته شد، می‌توانید ببینید که چگونه درک نتایج حاصل از این استراتژی‌ها بدون وجود یک پلتفرم تحلیلی می‌تواند دشوار باشد. این موضوع دقیقاً دلیلی برای اهمیت و سودمند بودن سرویس گوگل آنالیتیکس خواهد بود.

مزیت گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزاری پیشرفته برای آنالیز آماری وب‌سایت‌ها با قابلیت‌های بی‌شمار است. این طیف گسترده از قابلیت‌ها مزایای بسیار زیادی را نیز برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. ازاین‌رو پنج مورد از مهم‌ترین مزایای سرویس آنالیز گوگل شامل:

  • دسترسی به داده‌های لحظه‌ای
  • بینشی دقیق از مخاطبان شما
  • مدیریت تبلیغات پیشرفته
  • درک بهتر از تعاملات و رفتار کاربر
  • ردیابی بهتر اهداف و نرخ تبدیل

چه کسانی می‌توانند از سرویس آنالیز گوگل بهره ببرند؟

ازآنجایی‌که گوگل آنالیتیکس برای ردیابی و تجزیه‌وتحلیل بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، پرداخت به‌ازای کلیک تبلیغات در گوگل (PPC) و سایر فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود، این سرویس برای شرکت‌هایی با حضور آنلاین که می‌خواهند کمپین‌های بازاریابی خود را پیگیری کنند، بیشترین سود را خواهد داشت.

با ابزار Google Analytics، می‌توانید اطلاعات مهمی در مورد مخاطبان، رفتار بازدیدکنندگان در سایت خود، الگوهای ترافیک و موارد دیگر به دست آورید. به‌علاوه می‌توانید به کمک ویژگی منحصربه‌فرد نمونه‌گیری داده‌های گوگل آنالیتیکس، به‌سرعت به داده‌ها دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

هم در نسخه رایگان و هم در نسخه پولی این پلتفرم می‌توانید بینش فوق‌العاده‌ای در مورد نحوه تعامل مشتریان با وب‌سایت خود به دست آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این سرویس را برای وب‌سایت خود راه‌اندازی کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل با ادستیتو

سرویس آنالیز گوگل؛ ابزاری برای رشد وب‌سایت و موفقیت کسب‌وکار شما

گوگل آنالیتیکس سرویس قدرتمند شرکت گوگل و ابزاری پیشرفته برای تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت‌ها است. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به ردیابی و تجزیه‌وتحلیل بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، پرداخت به‌ازای کلیک تبلیغات گوگل (PPC) و سایر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد. صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از این سرویس قدرتمند به اطلاعاتی از جمله داده‌های لحظه‌ای، بینشی دقیق از مخاطبان، مدیریت تبلیغات پیشرفته، نحوه تعاملات و رفتار کاربر و نیز ردیابی بهتر اهداف و نرخ تبدیل دسترسی پیدا کنند. در نتیجه این ابزار به طور مستقیم در رشد وب‌سایت و موفقیت کسب‌وکارها مؤثر است.

 

·         دسترسی سریع به مقاله گوگل آنالیتیکس
https://zaya.io/h6cni https://rizy.ir/1uMJo1
https://is.gd/Ffp3Kj http://gg.gg/12ns7x

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید