صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

دنیای بازاریابی دیجیتال | کشف جنبه‌های مختلف دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ

دنیای بازاریابی دیجیتال

بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی

بازاریابی دیجیتال که به آن د‌یجیتا‌ل مارکتینگ نیز گفته می‌شود، به تمام فعالیت‌های بازاریابی که در بستر اینترنت انجام می‌شود، اشاره دارد. در این شیوه از بازا‌ریابی، کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتا‌لی مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. البته بازاریابی دیجیتال با ارتباط از طریق پیام‌های متنی یا چندرسانه‌ای نیز انجام می‌شود. در این مطلب از تیم ادستیتو (نماینده رسمی تبلیغات گوگل) بیشتر با این شکل از بازاریابی آشنا می‌شویم.

بازاریابی دیجیتال 10

با روش‌های اصلی بازاریابی دیجیتال آشنا شوید

در حال حاضر، اغلب برندهای بزرگ یک وب‌سایت دارند. اما اگر وب‌سایت نداشته باشند، حداقل یک صفحه در رسانه‌های اجتماعی یا یک استراتژی تبلیغات دیجیتا‌ل دارند. زیرا بازاریابی دیجیتال (Digital marketing ) برای کسب‌و‌کار و گسترش برند حیاتی است. از آنجایی که این شکل از بازا‌ریابی گزینه‌ها و استراتژی‌های بسیاری را در بر دارد، این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم می‌کند که با خلاقیت، از روش‌های نوین مارکتینگ متناسب با بودجه‌ خود استفاده کنند. در ادامه، روش‌های اصلی بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

هدف از بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) این است که یک کسب‌و‌کار در رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد و در نهایت، ترافیک موتورهای جستجو در وب‌سایت آن افزایش بیابد. برای انجام این کار، متخصصان سئو در مورد کلمات و عباراتی که توسط مصرف‌کنندگان برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می‌شوند، تحقیق می‌کنند و آن اصطلاحات را در محتوای خود می‌گنجانند. سئو شامل عناصر بسیاری است، از کلمات موجود در صفحات وب گرفته تا ساختار وب‌سایت و نحوه پیوند سایت‌های دیگر به کسب‌وکار شما خواهد بود.

شاید بپرسید: «چه مواردی می‌توانند باعث بهبود سئو سایت شوند؟». برای یافتن پاسخ این سوال، باید بدانید یکی از چالش‌های سئو این است که موتورهای جستجو و الگوریتم آن‌ها مدام در حال تغییر هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم‌ترین موارد برای استراتژیست‌های سئو عبارتند از:

  • نمایه‌سازی محتوا: در سئو، باید با افزودن متن جایگزین برای تصاویر و رونوشت متن برای محتوای ویدئویی و صوتی، این امکان را فراهم کنید که موتورهای جستجو به‌وضوح محتوای سایت شما را بررسی کنند.

 

ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ | دیجیتال مارکتینگ همگام باسلیقه دنیای مدرن

 

  • ساختار پیوند خوب: باید ساختار سایت شما به‌گونه‌ای باشد که موتورهای جستجو بتوانند به‌راحتی تمام محتوای آن را پیدا کنند. ازاین‌رو، قالب‌بندی صحیح لینک‌ها، URL و نقشه‌های سایت بسیار مهم هستند
  • کلمات کلیدی و هدف‌گذاری برای تعیین آن‌ها: به‌کارگیری صحیح کلمات کلیدی یکی از ارکان اساسی سئو است و باعث می‌شود صفحات وب‌سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنند

استفاده از PPC  در بسترهایی مانند گوگل ادز

پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) برای بهینه‌سازی نتایج در موتورهای جستجو و از طریق تبلیغات انجام می‌شود. این روش همانند یک شکل کوتاه مدت از بازاریابی دیجیتال است. در واقع، PPC مانند سئو راهی برای افزایش ترافیک جستجو در وب‌سایت یک کسب‌وکار به شمار می‌رود. اما در این شیوه، زمانی که دیگر پولی پرداخت نکنید، تبلیغات حذف می‌شوند. پرداخت به ازای کلیک از طریق تبلیغاتی که در بالا و کناره‌های صفحه جستجو می‌بینید، تبلیغاتی که هنگام مرور وب ظاهر می‌شوند، تبلیغات قبل از ویدیوهای YouTube و یا تبلیغات در برنامه‌های تلفن همراه، انجام می‌شود.

بازاریابی دیجیتال 20

تبلیغات گوگل (که پیشتر گوگل ادوردز نام داشت) یکی از مواردی است که در این شیوه بازاریابی دیجیتال استفاده می‌شود. از طریق گوگل ادز، می‌توانید در دو موتور جستجوی بزرگ جهان یعنی Google و YouTube تبلیغ کنید. همچنین اگر می‌خواهید در سایر پلتفرم‌های کمپانی گوگل مانند جیمیل تبلیغ (بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ)کنید، این برنامه تنها گزینه است. در حال حاضر، چند عامل وجود دارد که رتبه تبلیغ شما در گوگل ادز را تعیین می‌کند:

  • کیفیت تبلیغات و تجربه صفحه لندینگ
  • رقابت‌پذیری
  • زمینه جستجوی کاربر (به‌عنوان‌مثال: دستگاه، مکان، زمان و هدف جستجو)
  • قالب‌ها و برنامه‌های افزودنی

از مزایای تبلیغات گوگل می‌توان به سطح بالای کنترل و مدیریت، بازگشت سریع سرمایه، افزایش آگاهی نسبت به کسب‌وکار شما، ارائه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی تبلیغات اشاره کرد. در نتیجه، گوگل ادز می‌تواند به هر کسب‌وکاری رونق بدهد.

بازاریابی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی دیجیتال برای کانال‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی (سوشال مارکتینگ)، استراتژِی‌های خاصی ارائه می‌دهد. به تعبیر دیگر، همه ما با این رسانه‌ها آشنا هستیم، اما بازاریابان باید با رویکردی یکپارچه و استراتژیک به شبکه‌های اجتماعی وارد شوند. این شیوه از بازاریابی دیجیتال بسیار فراتر از ایجاد پست برای کانال‌های اجتماعی و پاسخ دادن به کامنت‌ها است. در واقع، برای تاثیر بیشتر، باید همه فعالیت‌های مجازی شما هماهنگ و منسجم باشند.

 

پروداکت مارکتینگ، یا بازاریابی محصول

 

در حال حاضر، ابزارهای آنلاین زیادی برای خودکارسازی و زمان‌بندی پست‌های رسانه‌های اجتماعی در دسترس هستند، البته بازاریابان فقط از این موارد به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند، نه یک راه‌حل اصلی؛ زیرا اگر هیچ شخص واقعی پشت پست‌ها نباشد، کاربران به‌سرعت متوجه خواهند شد. دیگر بخش مهم این نوع از بازاریابی دیجیتال، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است. در واقع، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید با بررسی عملکرد خود و بر اساس داده‌ها، یک استراتژی جدید ایجاد کنند.

بازاریابی دیجیتال 30

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (Content Marketing) از داستان‌سرایی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای معرفی برند استفاده می‌کند. در این شکل از بازاریابی دیجیتال، هدف این است که خواننده را به مشتری تبدیل کنید و در این بین، خواننده به انجام مواردی مانند درخواست اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام از طریق ایمیل یا خرید مستقیم ترغیب می‌شود.

آخرین مقالات بازاریابی دیجیتال تیم نویسندگان ادستیتو
نمایندگی تبلیغات گوگل در ایران بازاریابی هوش مصنوعی
۵ روش برای اجرای هم‌زمان سئو و تبلیغات کلیکی روش‌های دیجیتال مارکتینگ

 

محتوا می‌تواند به شکل پست‌های وبلاگی، منابعی مانند کتاب‌های الکترونیکی، ویدئو، پادکست‌ها و … باشد. به‌طورکلی، بازاریابی محتوا باید پیش از هر چیزی، ارزشی برای مصرف‌کننده ایجاد کند، نه اینکه فقط برند را تبلیغ کند یا سعی در فروش یک محصول داشته باشد. زیرا این شکل از بازاریابی دیجیتال بر ایجاد یک رابطه پایدار و اعتمادسازی تمرکز دارد.

تبلیغات گوگل ادستیتو

تبلیغات گوگل ادستیتو

خدمات ادستیتو در زمینه بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال، هدف این است که خدمات و محصولات برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید. دراین‌بین، می‌توانید از ابزارهای متفاوتی بهره بگیرید که یکی از مؤثرترین آن‌ها تبلیغات گوگل است. ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز، این امکان را برای شما فراهم کرده است که کسب‌وکار خود را در این بستر، معرفی کنید. لازم به ذکر است که تمام فعالیت‌های ما تحت نظارت کمپانی گوگل است. از این رو، بیشترین بازدهی را برای کسب‌وکار شما دارند.

 

دسترسی سریع به مقاله
http://gg.gg/12mute https://is.gd/ZXRbmp
https://rizy.ir/NdvU http://bit.ly/3GkCSYM

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید