صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آخرین ترفند افزایش نرخ کلیک ارگانیک (CTR) در سال 2023

نرخ کلیک ارگانیک

نرخ کلیک ارگانیک یا همان  CTR، به درصد افرادی اشاره دارد که از طریق جستجو در موتور گوگل، وارد سایت شما می‌شوند. در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. اینکه عبارتی را جستجو کنید و بعد به‌راحتی سایت را انتخاب و وارد آن شوید. اما چیزی که در اصل این ماجرا نهفته است، این است که بهینه سازی نرخ کلیک را بسیاری از صاحبان وب‌سایت نادیده می‌گیرند.

در بیشتر مواردی که توانایی برای کنترل مستقیم رتبه سایت و یا حتی ترافیک دریافتی وجود ندارد، می‌توانید با بهینه‌سازی ظاهر موتور جستجو مسیر درست را پیدا کنید. به این منظور در این پست از سایت ادستیتو نماینده رسمی تبلیغات در گوگل، از سری مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌خوانیم که CTR ارگانیک چیست و چرا اهمیت دارد. همچنین، چند نکته اساسی که می‌توانید به‌عنوان ترفند افزایش نرخ کلیک ارگانیک خود در سال 2022 در تمام صفحات مهم سایت پیاده‌سازی کنید را یاد می‌گیرید.

نرخ کلیک چیست؟

با زبان ساده نرخ کلیک ارگانیک (CTR) را می‌توان تعداد و یا درصد افرادی دانست که پس از جستجوی یک عبارت، روی وب‌سایت شما کلیک می‌کنند و وارد آن می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که هرچه CTR شما بیشتر باشد، درصد بیشتری از ترافیک را از جستجوی ارگانیک دریافت خواهید کرد. برای این کار تنها داشتن رتبه بالا در گوگل کافی نیست و شما به مخاطبانی نیاز دارید که از طریق نتایج جستجو وارد وب‌سایت شما شوند.

این موضوع نشان می‌دهد که نرخ کلیک شما ارتباط مستقیمی با تعامل کاربران دارد و این دلیلی است که گوگل بیش از هر چیز برای رتبه‌بندی به آن نیاز دارد. گوگل تلاش می‌کند از این راه وب‌سایت‌هایی را که جستجوگران روی آنها کلیک می‌کنند رتبه‌بندی کند و این‌گونه تجربه بهتر و مرتبط‌تری با درخواست آنها را ارائه دهد. حتی با یک مثال ساده هم می‌توان این موضوع را نشان داد.

فرض کنید که دو وب‌سایت که هرکدام برای یک کلمه کلیدی بهینه شده باشند در اختیار گوگل قرار می‌دهید. گوگل مطالب هر دو وب‌سایت را برای آن کلمه کلیدی آنالیز کرده و وب‌سایتی که تعداد کلیک بیشتری دریافت کرده است را بالاتر نشان می‌دهد. چیزی که به یاد داشته باشید، این است که عوامل زیادی وجود دارد تا بر CTR شما تأثیر بگذارند، اما بسیاری از این عوامل کاملاً تحت کنترل شما هستند.

اهمیت نرخ کلیک ارگانیک چیست؟

یاد گرفتیم که نرخ کلیک ارگانیک درصد ترافیکی است که سایت شما از موتورهای جستجو دریافت می‌کند. اما دانستن این موضوع و تلاش برای بهبود این نرخ تبدیل به دو دلیل، فوق‌العاده مهم است. اول اینکه می‌توانید به‌راحتی ترافیک سایت خود را بالا ببرید. زمانی که نرخ کلیک ارگانیک خود را افزایش دهید، می‌توانید بدون انجام هیچ کار اضافه‌تری ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کنید. این کار حتی زمانی که رتبه سایت شما تغییری نکرده باشد، باز هم کارساز است.

دوم می‌توانید رتبه‌بندی کلی سایت خود را بهبود بخشید. زمانی که گوگل نرخ کلیک ارگانیک سایت شما را به شکل یک سیگنال مثبت برای رتبه‌بندی ببیند، می‌تواند تعیین کند که در چه جایگاهی در موتورهای جستجو قرار بگیرد. این به این معنی است که اگر نرخ کلیک بالایی داشته باشید سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت و همین امر در مورد نرخ کلیک پایین نیز صدق می‌کند و جایگاه شما را در رتبه‌بندی پایین می‌آورد. اما خوشبختانه، نرخ کلیک ارگانیک چیزی است که کاملاً در کنترل خواهد بود و به‌راحتی می‌توان برای آن بهینه‌سازی انجام داد.

ترفند افزایش نرخ کلیک ارگانیک یا CTR

در این قسمت انواع حالت و ترفندهای افزایش نرخ کلیک ارگانیک را باهم بررسی خواهیم کرد، با ما همراه بوده تا به بهترین شکل نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم

عنوان قدرتمند بنویسید

تنها یک چیز می‌تواند مخاطب را به سایت شما منتقل کند و آن عنوان است. فقط عنوان می‌تواند عامل اصلی تصمیم‌گیری مخاطب برای کلیک کردن روی سایت شما در نتایج جستجوی باشد؛ بنابراین باید عنوانی را انتخاب کنید که موردتوجه خواننده قرار بگیرد. برخی از ویژگی‌هایی که می‌توانید در عنوان وارد کنید تا در موتور جستجوی سایت برای مخاطب به گزینه‌ای برای کلیک شود در زیر قرار دارد.

استفاده از براکت‌ها (پرانتز، کروشه و…)

با قراردادن براکت‌ها در عنوان متن خود به‌نوعی باعث جلب نظر مخاطب می‌شوید. علاوه بر این به‌عنوان یک سئوکار باید بدانید که استفاده از براکت‌ها عناوین را کوتاه‌تر و گیراتر می‌کنند. جالب‌تر این است که سایت‌های قدرتمندی مانند هاب اسپات هم از این نکته کوچک برای افزایش نرخ کلیک خود استفاده می‌کند؛ بنابراین استفاده از کروشه و پرانتز را فراموش نکنید.

اعداد را وارد عنوان کنید!

برای اینکه منظور از پیشنهاد را بهتر درک کنید، مجدداً نگاهی به‌عنوان این مقاله بیندازید. استفاده از اعداد در تیتر اصلی محتوای شما می‌تواند باعث جلب اعتماد افراد شود. اکثر مردم زمانی که در یک متن اعداد قرار داشته باشند آنها را راحت می‌پذیرند.

نوشتن تاریخ

پیشرفت‌های روزانه دنیای دیجیتال و علم سئو باعث شده‌اند که افراد اغلب به دنبال آخرین به‌روزرسانی‌ها باشند؛ بنابراین استفاده از اعداد در عناوین محتوایی می‌تواند عاملی برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک باشد. در اصل با گنجاندن تاریخ تیتر محتوا، به گوگل و مخاطبان خود این پیام را انتقال می‌دهید که محتوای شما کاملاً مرتبط و به‌روز است. اما این را در نظر بگیرید که برای صحت حرف خود، همیشه باید محتوا را بررسی کنید!

یک کلمه کلیدی را در عنوان بنویسید.

عنوانی که در نظر می‌گیرد باید یک کلمه کلیدی را درون خود جای دهد. برای مثال اگر متنی دررابطه‌با آموزش بازاریابی دیجیتالی می‌نویسید و کلمه بازاریابی دیجیتالی کلمه کلیدی شما است، باید آن را در عنوان نیز وارد کنید. همه ما پیش از شروع به نوشتن یک متن ابتدا کلمات کلیدی را استخراج می‌کنیم و این، کار را برای واردکردن آن در متن آسان می‌کند.

احساسات خواننده را درگیر کنید.

عنوان شما باید شامل کلمات قدرتمندی باشد که بر احساسات خوانندگان تأثیر بگذارد. کلماتی مانند شگفت‌انگیز باورنکردنی، مخفی، خارق‌العاده، آخرین، بهترین و غیره از جمله مواردی هستند که می‌توانید از آنها بهره ببرید. به‌وسیله این کلمات می‌توانید حس کنجکاوی را در مخاطب بیدار کرده و CTR خود را افزایش دهید. بااین‌وجود نباید به‌صورت تصادفی این کلمات را انتخاب کنید. برای این کار باید مواردی را مدنظر قرار دهید. اول اینکه چه چیزی در محتوای شما منحصربه‌فرد است؟ و دوم اینکه مخاطبان در زمان جستجو به دنبال چه چیزی هستند؟ این کار برای پیداکردن بهترین کلمه، درگیرکردن احساسات مخاطب و از همه مهم‌تر افزایش نرخ کلیک ارگانیک CTR سودمند خواهد بود.

افزایش ctr در تبلیغات گوگل | بهترین روش‌های افزایش نرخ کلیک چیست

کلمه مهم را در متای توضیحات بنویسید.

راه دیگری برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک CTR، این است که در توضیحات متا از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید. توضیحات متا اولین موردی است که گوگل برای بخش ورودی SERP در نظر می‌گیرد. برای اینکه در این مورد از رقبای خود پیشی بگیرید بهتر است که برخلاف عموم، از کلمه‌های کلیدی اصلی در آن استفاده کنید و آن را ارزشمند بدانید. نوشتن توضیحی قانع‌کننده می‌تواند یک راهی عالی برای بهبود نرخ تبدیل شما باشد. در بخش متا شما 160 کاراکتر در اختیار دارید که با درست نوشتن آن می‌توانید غوغا کنید! به‌این‌ترتیب خواننده جذب متن شما می‌شود و برای ورود سایت کلیک خواهد کرد.

URLهای کوتاه و معنی‌دار

URL  صفحه وب‌سایت شما یکی دیگر از موارد در افزایش نرخ کلیک ارگانیک است. برای بهینه‌سازی مناسب، باید URLهای کوتاهی که حاوی کلمه کلیدی هدف شما است را پیاده‌سازی کنید؛ چون بعد از عنوان و توضیحات متا، URL عنصری است که در لیست موتور جستجو برای مخاطبان ظاهر می‌شود؛ بنابراین، سعی کنید تا کلمه کلیدی موردنظر خود را تاحدامکان نزدیک به URL  قرار دهید و آن را کوتاه در نظر بگیرید. (از تاریخ، اسم نویسنده و موارد این‌چنینی خودداری کنید.)

بهینه‌کردن برای Google Rich Snippets

بهینه‌کردن سایت برای Google Rich Snippets، ترفندی دیگر برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک نرخ کلیک است. با قرارگیری در رتبه‌بندی گوگل، سایت شما بالاتر به مخاطب نشان داده می‌شود. وقتی که Google Rich Snippets را نیز فعال کنید، توجه و اعتماد مخاطب چندین برابر به سایت شما جلب می‌شود و به‌این‌ترتیب روی آن کلیک می‌کند؛ بنابراین Google Rich Snippets می‌تواند فوق‌العاده ارزشمند باشد. در حالت ایدئال، بهترین راه برای به‌دست‌آوردن Snippets این است که پاسخ سؤال یا عبارت جستجو را در یک پاراگراف و تاحدامکان در بالای صفحه خلاصه کنید.

مطالعه بیشتر: 5 مهارتی که به عنوان بازاریاب دیجیتال نیاز دارید

بهینه‌کردن محتوا برای پیوندهای سایت

بهینه‌کردن محتوا برای پیوندهای سایت راه دیگری برای بهبود نتیجه موتور جستجو است. همان‌طور که می‌دانید پیوندهای سایت در زیر توضیحات متا شما در نتایج جستجو نشان داده می‌شوند. این کار علاوه اشغال فضای بیشتر در جستجو، دید بیشتر و نرخ کلیک بالاتری را برای شما به همراه دارد. یکی دیگر از مزایای بهینه‌کردن محتوا برای پیوند‌های سایت، بهبود تجربه کاربری است. چرا که بازدیدکنندگان شما می‌توانند مستقیماً به صفحه‌ای که بیشتر موردپسند آنها است، هدایت شوند.

علاوه بر این نشان می‌دهد که وب‌سایت شما مورد اعتماد گوگل است، زیرا گوگل به‌راحتی، هر پیوندی از سایت‌ها را نمایش نمی‌دهد. نکته‌ای مهم که در این ترفند وجود دارد این است که الگوریتم گوگل تعیین می‌کند کدام لینک‌های سایت مرتبط‌تر هستند و متأسفانه شما هیچ نقشی در تعیین آنها ندارید ولی می‌توانید برای نمایش آنها تأثیرگذار باشید. برای مثال بخش‌هایی را با نام‌ها و عنوانی را در پست خود ایجاد کنید که به بخش‌های خاصی در محتوای شما هدایت می‌شوند.

استفاده از Retargeting برای افزایش آگاهی از برند

در نهایت، بهترین ترفند افزایش نرخ کلیک ارگانیک یا همان نرخ کلیک ایجاد یک برند ماندگار است. به این فکر کنید وقتی چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید و مارک یا وب‌سایت موردعلاقه خود را در نتایج جستجو می‌بینید، بدون توجه به اینکه در کجا رتبه‌بندی می‌شود، روی نتیجه کلیک می‌کنید. ساختن برندی که مردم آن را بشناسند و دوستش داشته باشند مدتی طول می‌کشد؛ اما نتایج دلپذیری دارد.

تبلیغات را دست‌کم نگیرید. با این کار می‌توانید مخاطبان بسیاری را به سایت خود جذب کنید و نرخ کلیک ارگانیک خود را افزایش دهید. وقتی همین افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند، بارهاوبارها برند شما را در تبلیغات می‌بینند، برند شما را در ذهن آنها هک می‌کند؛ بنابراین دفعه بعد که سایت شما را در نتایج جستجو می‌بینند، از بقیه موارد رد می‌شوند و روی سایت شما کلیک می‌کنند، حتی اگر در رتبه‌های برتر قرار نگیرید. علاوه بر این در رتبه‌بندی موتورهای جستجو هم قرار می‌گیرید.

استفاده از تکنیک ریمارکتینگ در سایت برای مشتریان خود

google-ads

حرف آخر

نرخ کلیک ارگانیک شما یکی از بخش‌های بسیار مهم سئو بود که بیشتر از هر چیز تحت کنترل شما است. بسیاری از بخش‌های سئو نیاز به توجه بسیار زیادی دارند، اما بهینه‌سازی فهرست موتور جستجو چیزی است که زمان کمتر، می‌تواند نتایج عالی به شما ارائه دهد. در اینجا تعدادی از بهترین ترفندهای افزایش نرخ کلیک ارگانیک را با هم مرور کردیم که با به‌کارگیری آنها می‌توانید به‌راحتی آن را افزایش دهید. فراموش نکنید که عدم موفقیت در بهینه‌سازی لیست‌های موتور جستجو به این معنی است که ترافیکی را که می‌تواند متعلق به شما باشد، از دست می‌دهید.

در صورت نیاز به ارتباط با کارشناسان ادستیتو، و سوال در مورد بهینه سازی نرخ کلیک سایت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید