صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کمپین برند اورنس | 6 اقدام مهم برای ساخت کمپین‌های آگاهی از برند

کمپین برند اورنس

کمپین برند اورنس؛ کلید موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ

اجرای کمپین برند اورنس یا آگاهی از برند، به مشتریان و مخاطبان فعلی و بالقوه یادآوری می‌کنند که شما چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می‌دهید و چرا می‌توانید بهترین انتخاب برای آن‌ها باشید. ازاین‌رو این کمپین‌ها کلید موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند. نکته جالب‌توجه این است که حتی بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌ها نیز کمپین‌های برند اورنس را برای خود پیاده‌سازی می‌کنند.

چرا که اجرای هوشمندانه آن باعث می‌شود که برندهای خاصی، درست در زمان مناسب به ذهن مخاطب بیایند. ازاین‌رو در ادامه از تیم دیجیتال مارکتینگ ادستیتو (مجری تبلیغات گوگل در ایران) با کمپین‌های آگاهی از برند و نیز شش اقدام مهم برای ساخت این نوع کمپین‌ها آشنا می‌شویم.

برند اورنس (Brand Awareness)در واقع یک تکنیک بازاریابی است که برای ایجاد آشنایی و شناخت هرچه بیشتر برند شما به مردم انجام می‌شود. هرچه آگاهی بیشتری در مورد برند شما ایجاد شود، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان فعلی و جدید، خدمات و محصولات کسب‌وکار شما را انتخاب کنند.

کمپین برند اورنس مؤثر منجر به ایجاد اعتماد در مخاطبانی می‌شود که با برند شما تعامل دارند و از شما خرید انجام می‌دهند. یک تصویر قوی از برند، همچنین فرصتی برای تبلیغ محصولات جدید نیز به مشتریان فعلی ارائه می‌دهد. روش‌های مختلفی برای ساخت کمپین‌های آگاهی از برند وجود دارند. این روش‌ها شامل شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین از جمله تبلیغ در گوگل، ویدئوها، وبلاگ‌ها، ایمیل مارکتینگ و ازاین‌دست روش‌ها می‌شوند.

دسترسی به مقالات مربوط به دیجیتال مارکتینگ
پروداکت مارکتینگ، یا بازاریابی محصول بازاریابی ویدئویی با 3 روش طلایی
بازاریابی هوش مصنوعی بازاریابی محتوا در سال 2022

کمپین برند اورنس

ساخت کمپین برند اورنس چه اهمیتی دارد؟

ایجاد کمپین برند اورنس برای یادآوری اینکه هدف اصلی کسب‌وکار شما چیست و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید، موضوعی بسیار حیاتی است. چرا که هدف اصلی کسب‌وکار شما این است که زمانی که افراد به دنبال خدمات یا خرید محصولی جدید می‌آیند، جمعیت هدف برای این کار ابتدا به فکر برند شما باشند.

به کمک کمپین‌های آگاهی از برند و ایجاد یک هویت برند قوی و پایگاه مشتریان وفادار، می‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید تا خریدهای تکراری زیادی از شما داشته باشند. آگاهی از برند معمولاً به‌عنوان اولین اقدام در بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. با این کار شما خریداران بالقوه‌ای را از مخاطبان موردنظر خود جذب می‌کنید که می‌توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

کمپین برند اورنس

شش اقدام مهم برای ساخت کمپین‌های آگاهی از برند

باتوجه‌به اهمیت ساخت کمپین برند اورنس، ممکن است شما نیز بخواهید کسب‌وکار خود را به مردم بشناسانید و از میان مخاطبان هدف، مشتریانی وفادار برای خود جذب کنید. ازاین‌رو باید بگوییم که اقداماتی به این منظور وجود دارند و با آگاهی از آن می‌توانید به‌سادگی کمپین‌های آگاهی از برند را برای خود اجرا کنید. در ادامه با این اقدامات آشنا می‌شویم.

اقدام اول؛ مخاطبان هدف را بشناسید

برای شروع ساخت کمپین برند اورنس ابتدا به پایگاه مشتریان فعلی خود نگاه کنید. بررسی کنید که چه کسی محصولات شما را می‌خرد یا شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند. به نقاط مشترک آن‌ها توجه کنید. به این فکر کنید که چه چیزی برای آن‌ها مهم است، چه مشکلاتی دارند و چگونه محصولات یا خدمات شما به آن‌ها کمک می‌کند. در نهایت، نتایج خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و با پاسخ به این سؤالات مخاطبان هدف را شناسایی کنید.

کمپین برند اورنس

اقدام دوم؛ بر روی پلتفرم‌هایی تمرکز کنید که مخاطبان شما بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند

موفق یک کمپین برند اورنس، صرفاً به مخاطبان هدف شما بستگی ندارد، بلکه به طور مستقیم به جایی که آن‌ها را هدف قرار می‌دهید نیز مرتبط است. مشتریان هدف شما بیشتر در کدام پلتفرم فعالیت می‌کنند؟ آیا آن‌ها بیشتر در یوتیوب در حال تماشای ویدئو هستند یا در اینستاگرام می‌چرخند؟

پیشنهاد می‌کنیم که یک یا دو پلتفرم را انتخاب کنید و کمپین خود را متناسب با آن طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را انتخاب می‌کنید، یک محتوای مناسب و پرمخاطب تولید کنید. به‌جای اینکه انرژی خود را بین چندین پلتفرم رسانه اجتماعی پخش کنید، روی پلتفرم‌هایی متمرکز شوید که مشتریان هدف شما اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اقدام سوم؛ اهداف مشخصی را برای کمپین خودتنظیم کنید

در مرحله بعد برای ساخت کمپین برند اورنس چند هدف مشخص کوتاه‌مدت و بلندمدت تعیین کنید. هر استراتژی بازاریابی موفق با یک هدف در ذهن شروع می‌شود، بنابراین زمانی را صرف تفکر در مورد آن چیزی کنید که امیدوارید به دست آورید از جمله:

  • آنچه می‌خواهید از کمپین خود به دست آورید
  • چگونه این کمپین در برنامه‌های بلندمدت به برند شما کمک می‌کند
  • از چه استراتژی‌هایی برای رسیدن به هدف خود استفاده خواهید کرد
  • چگونه پیشرفت خود را پیگیری خواهید کرد

اقدام چهارم؛ با برندهای مکمل شراکت کنید

مشارکت برند به معنای همکاری با یک برند مکمل برای ایجاد ارزش، افزایش شناخت شما و گسترش دامنه مخاطبان است. برای این کار نباید یک رقیب را انتخاب کنید، بلکه باید یک شرکت با مخاطبان هدف تقریباً مشابه انتخاب و با آن شراکت کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

اقدام پنجم؛ فعالیت آنلاین خود را بیشتر کنید

در یک بازار رقابتی، تعامل با مصرف‌کننده بسیار مهم است. به توییت‌ها پاسخ دهید، به پیام‌های پشتیبانی مشتری رسیدگی کنید و به یاد داشته باشید، درحالی‌که سعی می‌کنید برند خود را به‌صورت آنلاین مطرح کنید، همچنین تصور درستی را از خود به جا بگذارید. از طرفی مطمئن شوید که در حال تولید محتوای منظم هستید. اگر نمی‌توانید روزانه پست بگذارید، حداقل چهار یا پنج بار در هفته آنلاین شوید تا در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی (بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ) خود جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

اقدام ششم؛ شخصیت برند خود را برجسته کنید

هدف اصلی از ساخت کمپین برند اورنس این است که بر درک و شناخت مردم از برند خود تأثیر بگذارید؛ بنابراین هر بار که مطلب جدیدی را پست می‌کنید، شخصیت برند خود را برجسته کنید. پیام‌های برند خود را ثابت نگه دارید و با این کار مخاطبان هدف خود را یک‌قدم به ایجاد ارتباط صحیح‌تر با کسب‌وکار خود نزدیک‌تر خواهید کرد.

کمپین برند اورنس

اجرای بهتر کمپین برند اورنس با مجموعه ادستیتو

کمپین برند اورنس بخشی جدایی‌ناپذیر از یک بازاریابی موفق در دنیای دیجیتال است. اجرای کمپین‌های مؤثر آگاهی از برند به‌ویژه برای تبلیغات گوگل، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر بازاریابی بهتر، جذب بیشتر مشتریان و مخاطبان هدف و همچنین درآمد شما داشته باشد. مجموعه ادستیتو خدمات گسترده‌ای را در این زمینه ارائه می‌دهد. ازاین‌رو برای اجرا و نظارت بر کمپین‌های آگاهی از برند با نتایج داده‌محور به‌صورت آسان‌تر از همیشه، با ما تماس بگیرید.

دسترسی سریع به مقاله
https://tinyurl.com/yz6u4hb3 https://is.gd/8UjNwl
http://bit.ly/3TBmvdy https://rizy.ir/YvBT

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید