صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کمک گرفتن از هوش مصنوعی در گوگل ادز

هوش مصنوعی در گوگل ادز

در سال‌های اخیر و با پیشرفت هوش مصنوعی در گوگل ادز؛ اکثر کسانی که از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند با شکست‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند. اغلب صاحبان کسب‌وکارها تصور می‌کنند که این موضوع از بی‌تجربگی بازاریابان است که نمی‌توانند تبلیغات کمپین‌ها را بهینه‌سازی کنند. اما از نظر ما به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست! هر روز می‌بینیم که افراد زیادی با تخصص‌های مختلف در حوزه بازاریابی و برنامه‌نویسی با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتالی تابه‌حال وقت کافی برای جستجو‌های دستی و تجزیه‌وتحلیل کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌کنیم را نداریم. به‌نوعی این موضوع دردناک است چرا که خواه‌ناخواه باید تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای سیستم‌عامل‌های مختلفی که در آن‌ها تعریف کرده‌ایم، انجام دهیم. گرچه این فرایند آهسته پیش می‌رود اما کاری است که به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتالی باید به آن بپردازیم هرچند که ممکن است برخی از کار‌هایی که انجام می‌دهیم کاملاً بی‌ثمر باشد.

دراین‌خصوص برای راهنمایی بیشتر شما، ادستیتو نماینده تبلیغات گوگل ادز در ایران به موضوع هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل می­پردازد و سعی می­کنیم بهترین راه­ها را بازگو کنیم تا راحت­تر کمپین­های بازاریابی خود را راه­اندازی کنید و به بهترین تبدیل­ها و هدف دست پیدا کنید. پس خواندن این مقاله را از دست ندهید!

راه‌حل مشکل مدیریت کمپین چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که گردش‌های مختلف در کمپین‌ها را متوقف کنیم و به سراغ روند جدیدی که در تبلیغات گوگل به وجود آمده، یعنی هوش مصنوعی (Artificial intelligence) برویم. هوش مصنوعی دارای مدل‌های یادگیری ماشینی و الگوریتم‌های بیشتری برای راه‌اندازی کمپین‌ها است. ایده‌ای که در اینجا وجود دارد این است که کمپین‌های تبلیغاتی را برای نظارت و به‌روزرسانی در اختیار هوش مصنوعی قرار دهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهیم که در بازار رقابت از رقیبان خود پیشی بگیریم بهتر است که از هوش مصنوعی استفاده کنیم.

در سال­های اخیر، گوگل ادز شروع به معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری کرده است که هم اکنون می‌توانیم راه‌حل‌های آن را به برنامه‌های بازاریابی خود اضافه کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که اگر از هوش مصنوعی استفاده نکنیم قطعاً در این راه از رقبای خود عقب خواهیم ماند.

غالباً کسب‌وکارها برای استفاده از هوش مصنوعی تنها بر عملکرد آن تمرکز می‌کنند. اما استفاده از هوش مصنوعی زمان بیشتری را برای بازاریابان ایجاد خواهد کرد تا روش‌های بیشتری را برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی امتحان کنند.

هوش مصنوعی در گوگل ادز

سؤالی که به وجود می‌آید این است که چگونه از هوش مصنوعی در کمپین‌های خود استفاده کنیم؟ نکته‌ای که باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که هوش مصنوعی نه‌تنها برای کسب‌وکارهای بزرگ بلکه برای کسب‌وکارها و تجارت‌های کوچک نیز کاربرد دارد. چرا که راه‌حل‌های هوش مصنوعی برای کمک به مشاغل در هراندازه در دسترس است. در این بخش از مقاله به نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل خواهیم پرداخت که قدم اول برای این قابلیت بی‌نظیر گوگل است.

مطالعه بیشتر: مزایای استفاده از کمپین‌های گوگل ادز

کنترل بودجه باهوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت بودجه‌بندی و عملکرد کمپین‌های خاص اولین راهی است که بازاریابان می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم اگر تبلیغ ضعیفی در گوگل قرار دهیم فقط بودجه خود را هدر می­دهیم. برای مثال به این فکر کنیم که اگر یک آگهی تبلیغاتی داشته باشیم و تعداد کلیک‌های زیادی روی آن انجام شود؛ اما تبدیلی به وجود نیاید چه کاری باید انجام دهیم؟ خوشبختانه، هوش مصنوعی این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد تا کمپین‌های نظارتی را برای بودجه‌بندی و زمان‌بندی بر کمپین‌های تبلیغاتی تنظیم کنیم.

راهنمایی cpc و کاهش هزینه گوگل ادز

PPC در تبلیغات گوگل چیست؟

کار اصلی هوش مصنوعی در اصل این است که زمانی که تبلیغات به‌درستی پیش نرود را شناسایی می‌کند و ادامه روند تبلیغات را به مکث‌کردن تغییر می‌دهد؛ بنابراین کنترل بودجه اولین کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد پول کمتری را از دست بدهید؛ اما تعداد تبدیل‌های بیشتری داشته باشید.

روند کار به فرم است که هوش مصنوعی گوگل زمان و بودجه کمپین را در نظر می­گیرد و زمانی که ببیند مسیر حرکت نمایش تبلیغ به‌درستی کار نمی­کند و یا تبدیلی صورت نمی­گیرد آن را متوقف می­کند.

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات پویا

شروع استفاده گوگل ادز از هوش مصنوعی از طریق کمپین‌های تبلیغاتی جستجوی پویا آغاز شد؛ بنابراین اگر هنوز به سراغ این تبلیغات نرفته‌اید بهتر است که الان شروع کنید. چرا که به طور خودکار محتوا را بر اساس نوع تبلیغات و آنچه که به آن مرتبط است تولید می‌کند. برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل از شما می‌خواهد که صفحات فرود خود را بارگذاری کنید. از این طریق به دنبال افرادی می‌گردد که در صفحه فرود شما از محتوا بهره برده‌اند و به‌صورت بالقوه تبدیل انجام‌گرفته است را با استفاده از متن در این صفحات محتوای تبلیغاتی را برای مطابقت ایجاد می‌کند. در اینجا گوگل با استفاده از ابزارهایی مانند تست A/B و سایر ابزارها تضمین می‌کند که افراد مناسب تبلیغات شما را ببینند.

مطالعه بیشتر: ۷ ابزار کاربردی تبلیغات گوگل ادز در تحلیل رقبا

گوگل با ارزیابی مداوم عملکرد قبلی مخاطبان را بر اساس محتوای متنی و تصاویر و البته سایر مطالبی که در صفحه شما وجود دارد مطابقت می‌دهد. از لحاظ تئوری این روند منجر به نتایج بهتر و پیداکردن مشتریان وفادار از طریق سفر مشتری خواهد شد. ازآنجایی‌که گوگل هرروزه به دنبال بهبود این ابزار در کمپین‌های تبلیغاتی هر یک از مشاغل مختلف است، در نتیجه موارد زیادی مانند زمان، آب‌وهوا و دیگر مواردی که روی تبلیغات مشاغل تأثیر‌گذار هستند را در نظر می‌گیرد.

هدف‌گذاری باهوش مصنوعی

مناقصه و بودجه دو اصل مهم در کمپین‌های تبلیغاتی هستند. در برخی موارد بودجه موردنظر به‌صورت مساوی بین کمپین‌ها تقسیم نمی‌شود. بااین‌حال اگر که شما بهینه‌سازی هدف‌گذاری برای تبلیغات خود نداشته باشید نمی‌توانید از هوش مصنوعی و یا روش‌های سنتی برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از طریق فناوری برای یادگیری در مورد مخاطبان و تنظیم تبلیغات بر اساس مواردی که برای تبدیل آن‌ها در نظر گرفته‌ایم استفاده می‌کند؛ بنابراین برای رسیدن به یک هدف‌گذاری مناسب استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات کمپینی ضروری است.

اتوماسیون مناقصه هوش مصنوعی

از نظر اکثر کسانی که بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند مناقصه و بودجه یکسان به نظر می‌رسند. اما در یک تبلیغات گوگل ادز نقش­های کاملاً متفاوتی دارند. به میزان پولی که کسب‌وکارها باید برای کمپین‌ها پرداخت می­کنند بودجه گفته می‌شود. درحالی‌که مناقصه هزینه‌های مربوط به کلیک و مواردی بوده که مرتبط با مخاطب است. به بیان ساده‌تر مناقصه مبلغی است که شما برای رسیدن به هدف خود در برابر رقبا برای کمپین‌های تبلیغاتی خود در نظر می‌گیرید. اینکه چگونه پیشنهادی را ثبت کنید که به هدف خود برسید کاری است که هوش مصنوعی برای شما انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی از اطلاعات کمپین شما استفاده می‌کند تا بهترین پیشنهاد برای مناقصه در نظر گرفته شود. در واقع برای داشتن یک پیشنهاد متعادل الگوریتم‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به انجام کار‌های اضافی به کمک شما می‌آیند. این الگوریتم‌ها به‌راحتی مدل‌های اتوماسیون داده‌ها را به‌صورت دائم ارزیابی کرده و بعد از آن تغییرات قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کنند. به‌این‌ترتیب بعد از شناسایی محیط رقابت بهترین پیشنهاد را انتخاب می‌کنند و کمپین شمارا در بهترین مسیر قرار می‌دهند.

برای اینکه از این ابزار به‌درستی استفاده کنید بهتر است که قبل از هر چیز شناخت کاملی روی آن‌ها داشته باشید. چرا که برخی از ابزار‌های جدید هوش مصنوعی توانایی دقیق این کار را ندارند. به‌عنوان‌مثال از آنچه که در وب‌سایت شما اتفاق می‌افتد آگاه نیستند و این یک مشکل بزرگ است. چون تمامی مواردی که در صفحات فرود و دیگر صفحات وب‌سایت شما رخ می‌دهد را تشخیص نمی‌دهند و این مهم است برای اینکه هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم مدل تست استراتژی که کار نمی‌کند را روی کمپین پیاده‌سازی کنیم.

ابزار‌های هوش مصنوعی کدام‌اند؟

ابزار‌های زیادی برای استفاده هوش مصنوعی روی کار آمده‌اند و مشاغل زیادی برای استفاده از آن‌ها اقدام کرده‌اند. این ابزار‌ها به مشاغل این امکان را می‌دهند تا به‌صورت خودکار تبلیغات گوگل خود را مدیریت کنند. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ ویژگی‌های زیادی از جمله بهبود عملکرد کمپین، صرفه‌جویی در زمان تیم بازاریابی، تقویت ROI و رشد تجارت را به دنبال دارد.

بهبود نرخ بازگشت سرمایه ROI در دیجیتال مارکتینگ

حرف آخر

اگر می‌خواهید شروع کنید، چندین ابزار اتوماسیون را به‌صورت آنلاین پیدا خواهید کرد. با ابزار‌های اتوماسیون Google شروع کنید و سپس تحقیق در مورد امثال  Acquisio، Magnetic، Cognitiv و Quarizmi را در نظر بگیرید. به همین ترتیب، تلاش کنید که یکی از بهترین‌ها که در چهار حوزه کلیدی زیر بهینه می‌شود، یعنی:

  1. پیشنهاد
  2. بودجه‌بندی
  3. هدف‌گذاری
  4. آزمایش A/B

را انتخاب کنید. علاوه بر این هوش مصنوعی منتخب بتواند تبلیغات شما را در همه زمینه‌ها و در تمام سیستم‌عامل‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی بهینه کند؛ بنابراین، یادگیری ماشین هوشمند و مدل‌های هوش مصنوعی تبلیغات خود را در مسیر درست در Google، Facebook، Instagram، Pinterest، Reddit، Tiktok، LinkedIn، Snapchat، Quora و موارد دیگر نگه می‌دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید