صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

8 عامل کاهش‌دهنده هزینه cpc در سرویس تبلیغاتی گوگل

کاهش CPC

همان‌طور که می‌بینیم رشد بیشتر کسب‌وکارهای امروزی وابسته به PPC یا همان پرداخت به‌ازای هر کلیک در تبلیغات شده؛ اما بااین‌وجود همچنان یک نگرانی وجود دارد و آن کاهش هزینه به‌ازای هر کلیک یا CPC است. از طریق Cost-per-click (CPC) می‌توانیم به این برسیم که کمپین انتخاب شده برای ما مقرون‌به‌صرفه است یا نه و آیا می‌تواند بازده سرمایه‌گذاری ما روی آن را افزایش دهد؟

در همین ابتدای کار ادستیتو این اطمینان را به شما می‌دهد که دستیابی به این موضوع می‌تواند به آسان‌ترین صورت انجام شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمامی عواملی که می‌توانند در کاهش CPC به شما کمک کنند را رعایت کنید. در ادامه این متن ۸ مورد از این عوامل کاهنده CPC در ساده‌ترین نوع تعریف بیان شده است.

 

کاهش cpc در گوگل ادز

۱. استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا LONG-TAIL

اولین قدم برای کاهش CPC کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل هستند که باید برای کمپین تبلیغاتی روی آنها مانور دهید. در اینجا کلمات کلیدی طولانی معمولاً عبارت‌هایی هستند که از ۴ کلمه یا بیشتر از آن تشکیل شده‌اند. اما مزایا و معایب کلمات کلیدی LONG-TAIL  در چیست؟ در همین اول کار باید بگویم که اگر کلمات کلیدی LONG-TAIL  در تبلیغات خود استفاده نکرده‌اید همین حالا به سراغ آنها بروید. دلیل این کار در چیست؟ گزارش‌های گوگل نشان داده که کلیدی طولانی جستجوی کمتری نسبت به دیگر کلمات کلیدی دارند و ازاین‌رو می‌توانند میزان رقابت کمتری را از نظر قیمت پیشنهادی با دیگر کلمات کلیدی داشته باشند؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که استفاده از کلمات کلیدی LONG-TAIL  معمولاً بسیار ارزان‌تر است.

آخرین مقالات آموزشی گوگل ادز تیم نویسندگان ادستیتو
بازاریابی B2B و گوگل ادز انواع گواهی نامه و مدرک تبلیغات گوگل
انواع روش تبلیغ در گوگل نحوه دریافت گواهینامه گوگل‌ادز

در مقابل نکات منفی هم وجود دارد. برای مثال مخاطبان کمتری از طریق سرچ کلمات کلیدی LONG-TAIL از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند؛ اما بااین‌حال به‌عنوان یک قاعده کلی می‌توانید از طریق کلمات کلیدی طولانی که نسبت به کلمات دیگر خاص‌تر هستند شانس خود را برای تبدیل بیشتر، افزایش دهید.

با یک مثال ساده می‌توانیم این موضوع را بازتر کنیم. فرض کنید که شما در زمینه فروش لباس زنانه فعالیت دارید. در اینجا مخاطبی که از کلمه کلیدی” پیراهن زنانه” استفاده می‌کند نسبت به مخاطبی که از کلمه کلیدی” پیراهن گل‌دار زنانه” استفاده می‌کنند امکان خرید کمتری از سایت شما را دارد. چرا که شخص دوم دقیقاً می‌داند که به دنبال چه چیزی است.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید کلمات کلیدی طولانی را برای کمپین PPC خود پیدا کنید.از نظر ادستیتو استفاده از گوگل ادز keyword planner ساده‌ترین راهی است که می‌توانید این عبارات را بیابید و از این طریق حجم جستجو و میانگین CPC هرکدام از آنها را به دست آورید.

راه دوم استفاده از پیشنهادهای گوگل در زمان جستجوی عبارت‌های کلیدی است که معمولاً در پایین صفحه اول نمایش داده می‌شوند.

و راه سوم استفاده از عبارت‌های پیشنهادی در جستجوی گوگل بوده هنگام تایپ یک عبارت و یا کلمه کلیدی برای مخاطب ظاهر می‌شود. باید سعی کنید که این کلمات کلیدی به‌دست‌آمده را در Google Ads Keyword Planner حتماً وارد کنید و نتیجه آن را در کاهش CPC تخمین بزنید. البته اگر تبلیغات خود را به ادستیتو بسپارید متخصصان ما می‌توانند این کار را به بهترین نحو انجام دهند.

کاهش cpc در گوگل ادز

۲. استفاده از تطبیق کلمات کلیدی جدید یا New Match Types

بعد از شناسایی کلمات کلیدی طولانی باید سعی کنید که از طریق روش‌های مختلف آنها را با کسب‌وکار خود تطبیق دهید. به‌طورکلی تفاوت جزئی در تغییرات میانگین هزینه برای هر کلیک (CPC) برای هر کلمه کلیدی با کلمه کلیدی مشابه آن وجود دارد.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید فرض کنید که عبارت” تبلیغات کلیکی” را جستجو می‌کنید. در اینجا جستجوهای مانند ” تبلیغات کلیکی با ادستیتو” نیز برای شما باز می‌شود. این یک نمونه ساده از تطابق کلمات کلیدی است که گوگل انجام می‌دهد.

البته نکاتی وجود دارد که باید در تطابق کلمات کلیدی به آنها توجه کنید. یکی از این موارد جذب ترافیک بیشتر در کلمات کلیدی است که تطابق بسیار محدودتری را دارند.

دومین مورد این است که شما در زمان جستجوی یک عبارت کلیدی و مشاهده عبارت‌های کلیدی دیگری که با کمپین شما مطابقت دارند روی آنها کلیک می‌کنید. در اینجا هرچه این تطابق گسترده‌تر باشد میزان CPC کاهش می‌یابد.

برای اینکه راحت‌تر این تطابق‌ها را انجام دهید ادستیتو در ایران در کنار شما خواهد بود.

کاهش cpc در گوگل ادز

۳. کلیدواژه‌های جدید را امتحان کنید

ایده عالی دیگر استفاده از کلیدواژه‌های جدید است. وقتی زمان و تلاش بیشتری را برای کردن کلمات کلیدی صرف کنید نتایجی که برای PPC به دست می‌آورید، بهتر خواهد بود. علاوه بر این، نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهید بلکه می‌توانید سود بیشتری به دست آورید.

مطالعه بیشتر: PPC در تبلیغات گوگل چیست؟

در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید همچنان شرکت‌هایی هستند که رقیب شما به‌حساب می‌آیند. اگر تصور کنید که در بازار تبلیغات گوگل یک بازنده خواهید بود، سخت در اشتباه هستید. تمام کمپین‌های تبلیغاتی نیاز به بودجه هنگفتی ندارند و تنها با انجام تغییراتی روی کلمات کلیدی خود و تحقیقات مداوم و منظم روی آن‌ها می‌توانند یک کمپین عالی را با ارزان‌ترین قیمت راه‌اندازی کنند.

۴. این بار از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

یکی از کارهایی که در زمان انتخاب کلمات کلیدی برای کمپین‌های تبلیغاتی انجام می‌دهیم استفاده از کلمات کلیدی منفی است که نمی‌خواهیم تبلیغات ما برای آنها نمایش داده شود.

شما می‌توانید این کلمات کلیدی منفی را به عبارت کلیدی انتخاب شده خود اضافه کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که حتی در صورت فعال‌شدن تبلیغات برای این کلمه کلیدی جدید عملاً یک کلیک را هدر داده‌اید. (پیشنهاد ما ساخت یک لیست از کلیدواژه‌های منفی برای حساب کاربری است.)

یک سوال مهم: آیا تاثیر کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز را می دانید؟

کاهش cpc در گوگل ادز

۵. تغییر استراتژی

قدم بعدی که برای کاهش CPC می‌توانید انجام دهید این است که استراتژی پیشنهادی خود را به طور کامل تغییر دهید. برای این کار می‌توانید از استراتژی‌های پیشنهادی گوگل ادز مانند افزایش CPC، به حداکثر رساندن کلیک‌ها، افزایش تبدیل‌ها، CPA هدف و . … استفاده کنید.

همه ما با انتخاب یک استراتژی مناقصه‌ای سعی می‌کنیم که کنترل روی هزینه‌ها را به‌ازای هر کلیک به حداکثر برسانیم. از این طریق می‌توانیم هر مقداری که دوست داریم را پیشنهاد دهیم؛ اما نکته اصلی این است که برای رسیدن به یک موقعیت برتر باید مقدار پیشنهادی مشخص باشد.

برای مثال در این مورد می‌توانید در زمانی که داده‌های تبدیل را اندازه کافی از حساب خود به دست آورده‌اید یک استراتژی نیمه‌خودکار از موارد بالا را انتخاب و آن را امتحان کنید.

با افزایش CPC اطلاعاتی که دررابطه‌با حداکثر هزینه یک کلمه کلیدی پیشنهاد شده نیاز داریم، به گوگل می‌دهیم. در اینجا یک الگوریتم تحول تبلیغاتی بر اساس پارامترهایی که در گوگل ادز تنظیم کرده‌ایم به‌صورت بهینه به دست می‌آید. با این کار هم در زمان مصرف جویی می‌شود و هم این امکان را داریم که بر دیگر زمینه‌های سودآور کسب و کارمان تمرکز کنیم.

خدمات ادستیتو
اکانت اختصاصی گوگل ادز اکانت مدیریت شده گوگل ادز

۶. کاهش پیشنهاد کلمات کلیدی

پیشنهاد کلمه کلیدی با موقعیت تبلیغ شما ارتباط مستقیم دارد. در برخی موارد ممکن است بخواهید قیمت پیشنهادی برای کلمه کلیدی را کاهش دهید. این کاهش قیمت می‌تواند به شما کمک کند تا در جایگاه دوم، سوم یا چهارم در صفحه نتیجه موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید. البته این کار در زمانی که استراتژی خودکار را در پیش گرفته‌اید اتفاق می‌افتد و می‌تواند هزینه کمتری را نسبت به زمانی که استراتژی شخصی را داشتید، به همراه داشته باشد.

پس فراموش نکنید که افزایش‌های کوچک‌تر منجر به تغییرات شدیدتر و یا ناگهانی کمتری می‌شوند و می‌توانند کنترل بیشتری را روی فرایند کمپین شما داشته باشند.

مزایا و معایب قیمت گذاری هوشمند چیست؟

۷. تمرکز روی امتیاز کیفیت

به زبان ساده امتیاز کیفیت یا Quality Score  امتیازی است که گوگل برای ارتباط کلمات کلیدی، صفحه فرود و تبلیغات شما در نظر می‌گیرد. این موضوع می‌تواند به طور قابل‌توجهی روی موقعیت تبلیغ و میزان پرداخت برای هر کلیک تأثیر بگذارد. هرچه میزان امتیاز کیفیت افزایش پیدا کند تبلیغ بالاتر می‌رود و هزینه هر کلیک کاهش پیدا می‌کند.

تنها کاری که الان باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تبلیغات هدفمندی را متناسب با کلمات کلیدی ایجاد کرده‌اید.

۸. تبلیغات مرتبط بسازید

آخرین مورد از عواملی که گوگل در تعیین امتیاز کیفی کلمات کلیدی و تبلیغات شما از آن استفاده می‌کنند مدیریت کمپین‌های موفق است؛ بنابراین بهتر است در زمان ایجاد کمپین کاملاً روی آن تمرکز کنید.

این تمرکز بر نرخ تبدیل تأثیر می‌گذارد. برای مثال زمانی که شما روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کرده باشید، همچنان این امکان وجود دارد که افرادی از طریق کلمات کلیدی نامربوط از سایت شما بازدید کنند و باعث افزایش ترافیک سایت شما شوند. اما موردی که باید به آن توجه کنید این است که نرخ پرش سایت شما در این حالت بیشتر می‌شود. پس گوگل تشخیص می‌دهد که این بازدیدها ارزش پولی ندارد و این مورد به کمپین‌های شما آسیب می‌زند.

راه پیشنهادی ما پیداکردن ارتباط مؤثر در تبلیغات است. ما در ادستیتو به‌آسانی می‌توانیم این موضوع را برای شما حل کنیم. در این حالت اگر متوجه شده باشید که باید ارتباط‌های تبلیغ خود را بهبود ببخشید این کار را به ما بسپارید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع‌بندی

اگر بدانید در کمپین خود کجا و چه تغییراتی را باید ایجاد کنید، قطعاً می‌توانید کاهش CPC را در تبلیغات خود ببینید. ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز به‌راحتی آب‌خوردن می‌توانیم CPC تبلیغات شما را کاهش دهیم. با ما در تماس باشید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید