صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

5 روش برای اجرای هم‌زمان سئو و تبلیغات کلیکی

تقابل سئو و تبلیغات کلیکی

دلایل اصطکاک بین سئو و تبلیغات کلیکی اغلب به این دلیل رخ می‌دهد که ما تمایل داریم از منابع مختلف برای هر کانال استفاده کنیم و راهکارهای ارتباطی بین تیم‌ها ایجاد کنیم.

نواحی اصلی اصطکاک معمولاً از قرار زیر هستند: گزارش‌ها، صفحات فرود،بودجه و … در این مقاله به بررسی پنج راه موجود برای استفاده حداکثری از کمپین‌های سئو و تبلیغات کلیکی خود به صورت همزمان خواهیم پرداخت.

سئو و تبلیغات کلیکی

نکته 1: برای آماده‌سازی داده‌های دست‌اول همکاری کنید.

همه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال باید داده‌های دست‌اول را در نظر بگیرند. درک اینکه آیا نام تجاری شما با کمپین‌های شما مطابقت دارد یا خیر، نیاز به ورود هر دو تیم سئو و تبلیغات کلیکی (Click Advertising) دارد. اگر به‌شدت به کمپین‌های بازاریابی مجدد (بازاریابی ریمارکتینگ) متکی هستید (چه به این دلیل که در یک صنعت گران‌قیمت هستید یا سفر مشتری در کسب‌وکار شما به طور طبیعی چندین مرحله را طی می‌کند)، ممکن است به طور فزاینده‌ای شما را به مخاطبان بومی وابسته کند. درحالی‌که برخی از این مخاطبان می‌توانند قدرتمند باشند، اکثر آنها بر اساس فعالیت‌های ردیابی شده توسط برند، در برابر مخاطبان عملکرد ضعیفی دارند. بخش‌های تجزیه‌وتحلیل مخاطب می‌تواند روشی قدرتمند در مورد ارزیابی نوسان کیفیت باشد.

همان‌طور که رضایت کوکی را تنظیم می‌کنید، مهم است که ماژول‌های سایتتان از قوانین تغییر چیدمان تجمعی (CLS) پیروی کند. به‌عنوان یک قاعده کلی، ماژول‌های پایین صفحه بهتر عمل می‌کنند، زیرا کاربر را از سفر خرید منحرف نمی‌کنند و ریسک CLS کمتری را به همراه دارند.

مطمئن شوید که داده‌های دست‌اول جمع‌آوری‌شده محافظت می‌شوند (یا از طریق ابزارها هش شده و همگام‌سازی می‌شوند، یا بلافاصله پس از آپلود در حساب‌های تبلیغاتی حذف می‌شوند).

با کمپین‌های محتوایی تیم سئوی خود همکاری کنید تا مطمئن شوید که قلاب‌های جذابی برای جذب مشتریان بالقوه وجود دارد.

نکته 2: بر اساس انتخاب‌های ساختار URL دامنه، تطابق را انجام دهید.

سه‌راه برای تنظیم URLهای برند وجود دارد:

یک دامنه برای همه چیز (از جمله امور بین‌المللی).

زیر دامنه برای کارهای مختلف.

دامنه‌های Vanity و دامنه‌های کشور.

صرف‌نظر از مسیری که انتخاب می‌کنید، صفحات مخصوص تبلیغات کلیکی باید noindex/nofollow باشند و به بات تبلیغاتی اجازه دسترسی به آنها را بدهند تا بتوانند به بهبود نمره کیفیت کمک کنند.

به‌ندرت پیش می‌آید که با نگه‌داشتن همه چیز در یک دامنه، به برندهای غیر تجارت الکترونیکی خدمات بهتری ارائه شود. این به این دلیل است که عناصر استراتژیکی در یک سایت خوب سئو شده وجود دارد که می‌تواند با تبلیغات کلیکی مخالفت کند:

تبلیغات کلیکی گوگل ادستیتو 2

سئو محتوای تکراری نمی‌خواهد و تبلیغات کلیکی از قالب‌های آزمایشی سود می‌برد.

سئو از یک نوار ناوبری قوی سود می‌برد، درحالی‌که تبلیغات کلیکی با انتخاب‌های محدود برای عملکرد کاربر، بهتر عمل می‌کند. سئو ممکن است نیاز به تغییر مسیر یک صفحه داشته باشد که باعث عدم تأیید آگهی می‌شود (سه اخطار در یک دوره 90 روزه باعث تعلیق حساب تبلیغ می‌شود).

این دام‌ها به‌راحتی با داشتن زیر دامنه‌‌هایی که همچنان می‌توانند برای دامنه اصلی مفید باشند، کاهش می‌یابند، بدون اینکه مجبور به سازش‌های خلاقانه یا فنی بین تیم‌های سئو و تبلیغات کلیکی شوید. علاوه بر این، یک زیر دامنه به شما این امکان را می‌دهد که همان ویژگی تجزیه‌وتحلیل و تداوم نام تجاری را حفظ کنید.

مطالعه بیشتر و مقالات مربوط

اگر مجبور هستید از همان صفحه فرود برای تبلیغات کلیکی و ترافیک ارگانیک استفاده کنید، مطمئن شوید که تغییر مسیرها حداقل سه تا پنج‌روز قبل از انجام آن اطلاع‌رسانی شده است. این به تیم تبلیغات کلیکی زمان می‌دهد تا خلاقیت خود را تنظیم کند تا اگر احتمالاً تبلیغات گوگل را رد می‌کند، پولی را برای ارسال ترافیک به یک صفحه شکسته هدر ندهید.

انتقال موجودی هم برای تبلیغات کلیکی و هم برای سئو بسیار مهم است.

اگر محصول شما دائماً در انبار موجود نباشد، در نهایت توسط موتورهای جستجو جریمه می‌شود. اطمینان حاصل کنید که همه کمپین‌ها از مسائل موجودی آگاه هستند تا بتوانند محصولات را از کمپین‌های پولی حذف کنند، و همچنین طرح خارج از انبار را در صفحه ارگانیک اعمال کنند.

نکته 3: هدف تراکنش و CRO را به همه صفحات بیاورید

سئو اغلب به طور ناعادلانه‌ای به‌عنوان کانال “تحقیق” در نظر گرفته می‌شود، درحالی‌که تبلیغات کلیکی اغلب به طور انحصاری برای تراکنش‌ها پاسخگو است.

درحالی‌که دلایل معتبری برای فکرکردن به ترافیک در آن راه وجود دارد و درس‌هایی در ایجاد اعتماد و فعال‌کردن تراکنش‌ها وجود دارد که هرکدام می‌توانند از دیگری بیاموزند.

برای مثال، درحالی‌که درست است که صفحات تبلیغات کلیکی به سمت محتوای کمتری تمایل دارند، هنوز باید گزینه‌هایی برای درک محصول/خدمت وجود داشته باشد. این محتوا (نوشتاری یا در قالب ویدئویی) باید در زیر صفحه باشد و مسیر تبدیل را روشن نگه دارد.

در یک نکته مشابه، سئو به محتوای غنی و معتبر برای رتبه‌بندی خوب نیاز دارد. بااین‌حال، اگر مسیر تبدیل پنهان باشد (اصلاً در آنجا نباشد)، ترافیک تماماً شلوغ خواهد بود.

تبلیغات کلیکی گوگل ادستیتو 3

نکته 4: از گزارش‌های جستجو برای اطلاع‌رسانی کمپین‌ها استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای همکاری تبلیغات کلیکی و سئو، اشتراک‌گذاری داده‌ها در جستارهای جستجو است.

شما قبلاً برای داده‌های جستجو از گزارش عبارت‌های جستجو پرداخت می‌کردید. به‌اشتراک‌گذاری این داده‌ها، همراه با مواردی که در حال تبدیل هستند و اینکه چه چیزهایی نیستند، به تیم‌های محتوا کمک می‌کند تا بدانند کجا سرمایه‌گذاری کنند.

بااین‌حال، فرصتی که به‌راحتی از دست می‌رود، اشتراک‌گذاری عبارات جستجو از جستجوی درون سایت و کنسول جستجو است.درک اینکه مشتریان فعلی چه می‌خواهند و چگونه فکر می‌کنند، به اولویت‌بندی انواع کلمات کلیدی کمک می‌کند. هر دو کانال باید داده‌های عبارت جستجو را به اشتراک بگذارند تا برندها بتوانند بینشی در مورد دوام محتوا و قیمت‌های حراج به دست آورند. اشتراک‌گذاری گزارش خودکار را حداقل به‌صورت سه‌ماهه تنظیم کنید تا همه کانال‌های دیجیتال با یکدیگر صحبت کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل ادستیتو 4

نکته 5: برای صحبت با یکدیگر ملاقات کنید.

ممکن است این یک پیشنهاد پیش‌پاافتاده به نظر برسد، اما میزان خوبی که می‌تواند از ملاقات با همتایتان به دست آید، غیرقابل‌اندازه‌گیری است.

خواه این یک اتصال 10 تا 15 دقیقه‌ای در ابتدای هفته باشد یا یک جلسه همکاری ماهانه، صرف زمان برای ارتباط با نوآوری‌ها و چالش‌های هر حوزه، اطمینان حاصل می‌کند که دیگری می‌تواند برای کاهش یا افزایش تنش‌ها آمادگی داشته باشد.

اگر شما یک آژانس تبلیغاتی هستید و همتای شما برای آژانس دیگری کار می‌کند، از مشتری جداگانه درخواست جلسات مشترک کنید. نشان‌دادن تعهد خود به موفقیت برند و نگرش مشارکتی، ساعت‌ها برای حفظ مشتری طول می‌کشد؛ اما در عوض، اطمینان حاصل می‌کنید که شما به‌صورت تصادفی کار نمی‌کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

نتیجه‌گیری

اصطکاک را از طریق همکاری و داشتن جایی که می‌توان نقاط ضعف را کاهش داد و سود را افزایش داد، از بین ببرید. سعی کنید دغدغه‌های هر تیم را به‌خوبی درک کنید و در روشن‌سازی اهداف مشترک و نتایج حاصل از دستاوردهای مشترک، به روشنگری بپردازید.

در مقالات آموزش گوگل ادز ادستیتو، ما به موضوعات روز دنیا در این زمینه می پردازیم تا شما بتوانید با مطالعه آنها، بهترین عملکرد را در کسب و کار خود داشته باشید. ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز، می تواند به عنوان یک کمک ابزار دیجیتال مارکتینگ، با پشتیبانی 24 ساعته در کنار شما باشد تا با کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و از طریق تبلیغات گوگل، بهترین ها را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. برای راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود، همین حالا با کارشناسان ما در ادستیتو، تماس بگیرید.

 

  • دسترسی سریع به مقالات
https://b2n.ir/q24902 https://zaya.io/0yps4
https://rizy.ir/H7eb2PY https://tinyurl.com/bdf9yza4
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید