صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

cpa در گوگل ادز

cpa در گوگل ادز

علی‌رغم تغییراتی که گوگل ادز در این اواخر داشته ما همچنان می‌توانیم کارایی خود را در استفاده از آن بهبود ببخشیم. بهینه‌سازی CPA (Cost Per Action)  تبلیغات گوگل و راه کاهش آن، یکی از راهکارهای مهم برای کاهش هزینه در تبلیغات گوگل ادز بوده که به تازگی پیچیدگی خاصی را پیدا کرده است. ادستیتو در این مقاله ابتدا به تعریفی از CPA تبلیغات گوگل می‌پردازد و در ادامه آن تعدادی از راه‌های کاهش آن را بیان می‌کند.

CPAچیست؟

در ابتدای کار بهتر است که درکی از CPA به دست آوریم. تعریفی که خود گوگل درباره  CPA بیان می‌کند ” هزینه به ازای انجام یک فعالیت توسط کاربر یا همان اکشن” است. تبلیغات به‌صورت CPA این‌گونه عمل می‌کند که بعد از نمایش یک تبلیغ به کاربر، درصورتی‌که جذب شود و بعد از آن اکشن خاصی را در مورد تبلیغ ما انجام دهد، پرداخت تبلیغ صورت می‌گیرد. برای مثال اگر اپلیکیشنی را طراحی و عرضه کرده باشید، با نمایش تبلیغات و ری‌اکشن و کلیک مخاطب روی آن، پرداخت انجام خواهد شد.

راه‌های کاهش CPA  تبلیغات گوگل

روش‌های مختلفی برای کاهش CPA  وجود دارد که تک‌به‌تک این راه‌ها را بررسی کنیم.

1. ساختار اکانت خود را دوباره بررسی کنید!

برای کاهش CPA  ضروری است که یک ساختار کمپین خوب داشته باشید. چرا؟ چون ما معمولاً بودجه‌ها در سطح کمپین مورد نظرمان در نظر گرفته می‌گیریم و توزیع آن به ساختار کمپینی که در نظر داریم وابسته است. علاوه بر آن باید در زمان ایجاد کمپین به دو موضوع مهم مخاطب و کلمات کلیدی تبلیغات گوگل و اولویت‌بندی آن‌ها توجه کنیم. این موضوع می‌تواند بر اساس اولویت‌بندی کمپین‌ها باشد؛ بنابراین می‌توانیم مشخص کنیم که هزینه در نظر گرفته شده در کجا استفاده شود.

۲. تعیین بودجه کمپین

یکی از ارزشمند‌ترین نتایجی که از کاهش CPA به دست می‌آید، اختصاص‌دادن صحیح بودجه به کمپین‌هایی است که می‌دانیم کمترین فضای رشد را دارند. از جمله معیارهایی که می‌توانیم در این مورد به آنها توجه کنیم،LOST IS  و IS  گوگل ادز است که می‌توانند میزان فضایی که کمپین نیاز دارد را ارزیابی کنند.

نحوه استفاده از این معیارها به این صورت است که اگر پتانسیل رشد کمپین را نشان دهند، میزان کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی و تعداد مخاطبان بیشتری که در آنها وجود دارند، می‌توانند بیشترین بودجه را برای ما داشته باشند. خوبی این مورد آن است که نشان می‌دهد کارآمدترین کمپین‌ها کدام‌اند. البته باید توجه کنید کمپین ایجاد شده باید کاملاً چابک باشد و با تغییرات هدف شما همچنان رشد کند.

۳. کلمات کلیدی و هدف‌گذاری‌ها

از مهم‌ترین نکاتی که باید توجه کنید بهینه‌سازی تبلیغ برای کلمات کلیدی است. از آنجایی که کلمات کلیدی رگ حیات یک کمپین محسوب می‌شوند؛ بنابراین منطقی است که بهینه‌سازی تبلیغات گوگل در قلب بهبودCPA  قرار داشته باشد. در اینجا کاری که باید انجام دهید این است که مدام بررسی کنید چه عباراتی به پیشرفته تبلیغات شما کمک می‌کند.

برای این کار باید به بخش کلمات کلیدی در گوگل ادز بروید و عبارت‌هایی که در نظر دارید را در ستون سمت چپ آن جستجو کنید. این‌گونه می‌توانید مطمئن شوید کلمات کلیدی گسترده و عبارت‌هایی که مطابق با حساب کاربری شما هستند و می‌توانند در تبلیغات شما کمک بزرگی باشند کدام‌اند.

نرخ کلیک مورد انتظار یکی از سه رکن مربوط به امتیاز کمپین است. زمانی که مطمئن شدید کلمه کلیدی درست را از گروه تبلیغاتی خود به دست آورده‌اید، باید بین کلمه کلیدی تبلیغ و صفحه فرود خود یک هماهنگی مناسب ایجاد کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

در این میان ممکن است کلمات کلیدی منفی نیز مشاهده شود. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها برای دورزدن برخی قوانین گوگل از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. تاحدامکان سعی کنید استفاده از این کلیدواژه‌های منفی را به حداقل برسانید.

4. گسترش کلمات کلیدی

در برخی موارد ممکن است که شما کلمات کلیدی را انتخاب کنید که متناسب با کمپین تبلیغاتی‌تان هستند. اما رفتاری که مصرف‌کننده در این خصوص دارد ممکن است متفاوت باشد. یعنی ممکن است سراغ کلماتی برود که با عبارت انتخاب شده توسط شما متفاوت است. ضرورت توجه به این موضوع می‌تواند موفقیت طولانی‌مدت شما را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل باید مرتباً لیست مربوط به کلمات کلیدی، گزارش شرایط جستجو و گزارش‌های مربوط به رقبای خود را از طریق مختلف بررسی کنید.

5. شخصی‌سازی تبلیغات

از نظر تبلیغات گوگل ادز امتیاز کیفیت از مهم‌ترین عوامل کاهش CPC  است. از طرفی می‌دانیم که در زمان ساخت یک تبلیغ باید کلمات کلیدی، متن تبلیغاتی و صفحه فرود با هم تراز باشد؛ بنابراین آگهی از امتیاز کیفیت برای کاهشCPA  بسیار مهم است.

6. شخصی‌سازی سفر کاربر

همیشه یک کاربر به دنبال آن است که بتواند از طریق تبلیغ ما چندین نقطه تماس برای دسترسی و ارتباط پیدا کند. از این رو برای اینکه احساس راحتی کافی را با برند ما داشته باشد و برای خرید یا مشارکت در فروش همگام با ما حرکت کند، باید تلاش کنیم تا به او نشان دهیم که راحتی و رسیدن به نیازها، مهم‌ترین چیزی است که ما به آن توجه می‌کنیم.

از این رو تنها کاری که اینجا باید انجام دهیم این است که یک مسیر دقیق برای سفر مشتری بر اساس نحوه تعامل کاربر با برندمان ایجاد کنیم.

8. بهینه‌سازی بعد از کلیک کاربر

یکی دیگر از مواردی که به کاهشCPA  کمک می‌کند تأثیر منفی است که کاربر بعد از کلیک روی تبلیغ و یا سایت ما و در زمان ورود به صفحه لندینگ یا صفحه ورود می‌گیرد. ساده‌ترین کاری که در اینجا می‌توانید انجام دهیم استفاده از سرفصل‌های جذاب برای متن تبلیغات خود است.

9.یکپارچه‌سازی داده‌ها

مدتی است که در گوگل ادز می‌توانیم مخاطبان CRM و داده‌های به دست آمده از تبدیل‌ها را با یکدیگر ادغام کنیم. در سال ۲۰۲۱ بیشترین استفاده از این ویژگی را داشتیم. این موضوع زمانی بود که گوگل اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ امکان استفاده از کوکی‌ها برای کاربران وجود ندارد. اما متاسفانه بعد از مدتی تاریخ آن را به سال ۲۰۲۳ عقب انداخت.

با این وجود تبلیغ‌کنندگان همچنان باید یکپارچه‌سازی داده‌ها و گزارش‌های خود بپردازم چرا که این گزارش‌ها هستند که می‌توانند دلایل رشد و شکست کمپین‌های تبلیغاتی آنها را مشخص کنند. از جمله کارهایی که در این مورد می‌توانیم انجام دهیم این است که دقیقاً به سراغ مخاطبان به دست آمده از CRM برویم. از طریق این لیست‌ها باید بررسی‌هایی روی هزینه‌های صورت گرفته برای کمپین‌ها داشته باشیم و برای به دست آوردن مخاطبین بیشتر، تلاش کنیم.

google-ads

حرف آخر

روش‌های بسیار دیگری برای کاهش CPA وجود دارد، اما مهمترین آنها را در این مقاله از ادستیتو بیان کردیم. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از کمپین های تبلیغاتی خود به دست آورید می توانید آنها را به ادستیتو بسپارید. تخصص ما در راستای استفاده از گوگل ادز و فعالیت به عنوان یکی از شرکای آن در ایران، می تواند بهترین نتایج را در کاهش CPA و کسب بیشترین جذب از مخاطبان و مشتریان بالقوه را داشته باشید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید