صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کلیک هرز در تبلیغات گوگل و روش جلوگیری از آن

کلیک هرز در تبلیغات گوگل

به عنوان کسانی که تبلیغات گوگل یا کمپین‌های PPC را اجرا می‌کنند، امیدواریم که اکثر افرادی که این تبلیغات را می‌بینند به محصول یا خدمات ما علاقه‌مند باشند. اما تابه‌حال فکر کرده‌اید اگر بخشی از این ترافیک تبلیغاتی ربات‌ها باشند و برای دزدیدن بودجه تبلیغاتی ما روی تبلیغات کلیک می‌کنند، باید چه‌کار کنیم؟

از آنجایی که به این ترافیک‌های نامعتبر IVT نیز گفته می‌شود؛ بنابراین در این مقاله از ادستیتو نماینده رسمی تبلیغات در گوگل به توضیح کاملی از کلیک‌های هرز، تأثیر آنها بر کمپین‌ها و راه‌های مقابله با آن‌ها خواهیم پرداخت.

کلیک هرز در تبلیغات گوگل

کلیک هرز چیست؟

وجود کلیک‌های هرز در تبلیغات گوگل یک مسئله بسیار جدی است. به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۸ فعالیت آنها توسط ربات‌ها روی تبلیغات، چیزی در حدود ۱۹ میلیارد دلار برای تبلیغ‌کنندگان هزینه به همراه داشت. فعالیت به عنوان یک تبلیغ‌کننده تنها به انجام فعالیت‌هایی برای جذب مخاطبان منتهی نمی‌شود بلکه باید توجه داشته باشیم چگونه مخاطبان واقعی را برای افزایش سود خود جذب کنیم. گوگل کلیک‌های هرز در تبلیغات را این‌گونه تعریف می‌کند: کلیک‌هایی که به صورت ناخواسته توسط افراد و یا توسط ربات‌ها روی تبلیغات صورت می‌گیرد و گوگل آنها را غیرقانونی می‌داند.

آخرین مقالات تیم نویسندگان گوگل ادز ادستیتو
PPC در تبلیغات گوگل چیست؟ بازاریابی با پادکست
رفع ایراد معلق شدن اکانت گوگل ادز ساسپند و معلق شدن اکانت تبلیغاتی گوگل

 

احتمالاً تاکنون با این موضوع روبرو شده‌اید که سایت شما بازدیدکنندگانی را داشته باشد که در اصل بازدیدکننده نیستند! شاید این جمله کمی گنگ باشد برای اینکه آن را باز کنیم فرض کنید، که شما روزانه به صورت خودکار ایمیل‌هایی را توسط ربات‌ها از طریق بخش نظرات و ایمیل سایت خود دریافت می‌کنید.

علاوه بر این که آزاردهنده هستند، باعث می‌شوند که صندوق ورودی ایمیل شما توسط آن‌ها مسدود شود. اما این کلیک‌های نامعتبر و هرز چگونه عمل می‌کنند؟ کلیک‌ هرز در اصل به عملی اطلاق می‌شود که از طریق یک سیستم خودکار یا عمدی که اغلب به صورت مخرب هستند، روی تبلیغاتی که ما برای آنها هزینه در نظر گرفته‌ایم، انجام می‌شوند. این کلیک‌ها می‌توانند یکی از موارد زیر باشند:

  • کلیک‌های خودکار توسط ربات‌ها
  • کلیک‌های دستی توسط افراد به صورت تصادفی یا عمدی
  • بک لینک‌ها
  • دوبار کلیک تصادفیو

کلیک هرز در تبلیغات گوگل

گزینه‌هایی که برای کاهش نرخ کلیک طراحی شده‌اند.

فعالیت ربات‌ها با انجام کلیک هرز ظاهراً آزاردهنده است. اما اگر به آن دقت کنید خواهید دید که علاوه بر آزاردهنده بودن، تاثیر زیادی بر بودجه کسب‌وکار شما دارند. اقداماتی که افراد به صورت دستی انجام می‌دهند نیز مانند فعالیت این ربات‌ها، عمل می‌کند.

 این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که برخی از رقبا سعی دارند تا توسط این کلیک‌ها و با استفاده از مزرعه‌های کلیک یا Click farm که شکلی از کلاه برداری کلیکی بوده که مجموعه‌ای از افراد استخدام می‌شوند تا کلیک‌های هرز را روی تبلیغات دیگران انجام دهند و باعث از بین رفتن هزینه شما خواهند شد.

بنابراین چیزی که الان به آن فکر می‌کنیم این است که آیا راهی برای محافظت کمپین‌های تبلیغاتی خود دربرابر کلیک‌های نامعتبر از رقبا یا ربات وجود دارد یا خیر؟ آیا گوگل می‌تواند راهی را برای مبارزه با این موضوع در اختیار ما قرار دهد؟

کلیک هرز در تبلیغات گوگل

دو روش که باعث ایجاد کلیک‌های هرز در کمپین‌های گوگل ادز می‌شوند:

در ابتدا نحوه ایجاد کلیک هرز در تبلیغات گوگل را بررسی خواهیم کرد.

اقدامات رقبا

برخی از رقبا می‌توانند از یک ربات یا یک نرم‌افزار برای ارسال انبوهی از کلیک‌های هرز روی تبلیغات ما استفاده کنند. آنها از این طریق می‌خواهند تا بودجه ما را تمام کنند و باعث خراب شدن کمپین ما شوند. حدود ۵۶ درصد از ترافیک کلی که به یک وب سایت وارد می‌شود توسط ربات‌ها ایجاد می‌گردد که آنها را به یک تهدید جدی برای تبلیغات در گوگل تبدیل می‌کند.

جدول اکانت

وب سایت‌های میزبان یا ناشران

وب سایت‌هایی که تبلیغات ما در آن نمایش داده می‌شود ممکن است که روی آن تبلیغات کلیک کنند تا درآمد به دست آورد. موضوعی که در اینجا وجود دارد این است که خوشبختانه گوگل در مورد نحوه برخورد با کلیک‌های هرز به ویژه کلیک‌هایی که توسط سایت‌های میزبان انجام می‌شود، بسیار جدی عمل می‌کند. به این صورت که اگر میزبان از دستورالعمل‌های گوگل پیروی نکند با مسدودی حساب‌ها و باز پرداخت پول به تبلیغ‌کننده مجازات می‌شود؛ بنابراین خبر خوب این است که گوگل سعی می‌کند تا از تبلیغ‌کنندگان در برابر کلیک‌های هرز محافظت کرده و به طور فعال کلیک‌های نامعتبر را شناسایی و با آنها مقابله می‌کند.

کلیک هرز در تبلیغات گوگل

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که ما نباید برای تشخیص کلیک‌های هرز، تنها به گوگل تکیه کنیم بلکه باید خودمان هم اقداماتی دیگر را برای جلوگیری از آنها انجام دهیم.

گوگل دقیقاً چگونه کلیک‌های هرز را متوقف می‌کند؟

یکی از اقداماتی که گوگل در رابطه با کلیک‌های هرز انجام می‌دهد، این است که هر ساله برای شناسایی این نمونه از کلیک‌ها، فیلترهای مختلف و بررسی‌های دستی توسط افراد خود را لحاظ می‌کند. از آنجایی که هیچ فیلتری وجود ندارد تا با خلاقیتی که افراد در استفاده از ربات‌ها دارند، مقابله کند؛ بنابراین گوگل سعی می‌کند تا فرآیندهای دستی را در تشخیص کلیک‌های هرز و با انجام تحقیقات پیشرفته را به کار گیرد.

چگونه کلیک‌های هرز را در تبلیغات گوگل خود متوقف کنیم؟

به عنوان یک تبلیغ‌کننده برای جلوگیری از ورود ترافیک نامعتبر به کمپین‌های گوگل ادز نباید تنها به گوگل تکیه کنیم. اول باید یاد بگیریم که چگونه کلیک‌های هرز در گوگل ادز را متوقف کنیم. در اینجا یک فرایند گام‌به‌گام در مورد نحوه مقابله با کلیک‌های هرز در گوگل وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و یا برای داشتن فعالیت بهتر در این زمینه با ادستیتو در ارتباط باشید.

۱. پیدا کردن IP های مشکوک

همان‌طور که گفتیم اتکا به گوگل ایده جالبی نیست. گوگل می‌تواند در برابر این که تعداد کلیک‌های هرز سایت شما افزایش می‌یابد، از ما هزینه بیشتری را دریافت کند؛ بنابراین ما باید یک روش قدرتمند برای شناساییIP  مشکوک داشته باشیم. برای این کار کافی است تا از ابزارهای ردیاب برای بررسی IP که از فیلترهای گوگل عبور می‌کنند، استفاده کنیم.

پیدا کردن IP که ترافیک ثابتی را ارسال می‌کنند و از طریق آن تبدیلی صورت نمی‌گیرد، اصلاً غیرمعمول نیستند. همه این IP که منجر به عدم تبدیل می‌شوند دارای نرخ پرش بالا و زمان کمتری هستند؛

مطالعه بیشتر: بهبود نرخ تبدیل کاربران با چند روش ساده

بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانیم آنها را شناسایی کنیم این است که به صورت دستی و تنها با مشاهده مدت زمانی که در سایت ما بوده‌اند، این کار را انجام دهیم. اما برای انجام این کار زمان زیادی را باید صرف کنیم؛ بنابراین بهتر است از یک ابزار ردیابی یا یک الگوریتم پیشرفته داخلی روی سایت استفاده کنیم. زمانی که لیستی از این آدرس‌های IP به دست آوردیم باید به مرحله بعد برویم.

صاحب آدرس‌های IP را پیدا کنیم!

همه آدرس‌های IP که فکر می‌کنیم تقلبی هستند، در واقع تقلبی نیستند! اینجاست که اکثر ما دچار اشتباه می‌شویم. قبل از جلوگیری از ترافیک دریافتی باید شبکه‌ای که صاحب آدرسIP  است را بررسی کنیم؛ بنابراین همه IP که انبوهی از ترافیک را به سایت ما ارسال می‌کنند نباید حذف شوند.

برای مثال مواردی وجود دارد که شبکه‌های بزرگی در پشت سرورهای پروکسی فعالیت می‌کنند و به دستگاه‌ها اجازه می‌دهند تا از  IP یکسانی استفاده کنند، بنابراین حذف چنین IP هایی اصلاً ایده خوبی نیست و در یک لحظه تعداد زیادی از مخاطبان را از دست می‌دهیم. کاری که در اینجا باید انجام دهیم این است که مبدا را شناسایی کنیم و ببینیم که چه کسی صاحب آن  IP است. اگر دیدیم که مبدا بررسی شده یک سرور پروکسی است یعنی توسط یک آی پی جستجوهای متفاوت صورت گرفته، می‌توانیم آن را از لیست کلیک‌های مشکوک خود حذف کنیم؛ مگر اینکه از یک الگوی خاص پیروی کند!

 حذفIP  نادرست در گوگل ادز

در این زمان باید تمامی آدرس‌های IP پیدا شده را از کمپین گوگل ادز حذف کنیم. برای این کار کافیست که مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

۱. وارد حساب گوگل ادز خود شوید.

۲. از نوار کناری سمت چپ روی Settings  کلیک کرد و Campaign انتخاب نمایید.

۳.  روی Additional Settings  کلیک کنید.

۴. در اینجا  IP exclusions را انتخاب کنید.

اما چگونه  IPرا در گوگل ادز حذف کنیم؟

آدرس‌های  IPمشکوک را در این قسمت وارد می‌کنید و بعد از اتمام آن را Save کنید تا آدرس‌ها مسدود شوند. از این مرحله به بعد دیگر ترافیکی از این IP مشکوک دریافت نمی‌کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

سخن پایانی

حذف IP یک فرایند مداوم است. ما باید به طور مرتب IP‌ تقلبی را بررسی کنیم. اگر کمپین ما مورد هدف رقیبی قرار بگیرد، باید در نظر داشته باشیم که از ابزارهای زیادی برای این کار استفاده می‌کند تا مدام IP خود را تغییر دهد؛ بنابراین داشتن یک تیم قدرتمند مانند تیم ادستیتو برای شناسایی آنها می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

دانستن اینکه چطور IP شناسایی شده را متوقف کنید برای مسدود کردن کلیک‌های هرز در گوگل، آسان‌ترین راه برای مقابله است. گاهی اوقات، تغییر هدف تبلیغاتی و حتی حذف مکان‌های جغرافیایی خاص نیز می‌تواند به کاهش کلیک‌های نامعتبر کمک کند. اما باز هم می‌تواند این موضوع می‌تواند مثل موش‌و‌گربه بازی بی‌پایان باشد؛ بنابراین اگر قوانین بازی را نمی‌دانید، حتی بهترین نرم‌افزار تشخیص تقلب کلیک کمک چندانی نخواهد کرد و باید به سراغ متخصص آن بروید.



نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

مراحل و اصول استاندارد برای طراحی بهترین سا‌یت چند‌زبانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، اهمیت ارتباط با مخاطبان کسب‌وکارها در کشورهای مختلف بیش‌ازپیش شده است. به همین دلیل، طراحی سایت چندزبانه می‌تواند مشتریان بیشتری را از نقاط مختلف به‌سوی کسب‌وکارها جذب کنند. در این مطلب از ادستیتو، به بررسی مزایای طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید