صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ساسپند و معلق شدن اکانت تبلیغاتی گوگل

به حالت تعلیق درآمدن و یا ساسپند شدن گوگل ادز یا حساب تبلیغات گوگل ادز (suspend google ads) از آن دسته تجربه‌های دلخراشی است که ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به وجود بیاید. اغلب کسانی که با این پدیده روبرو می‌شوند، ممکن است پیش از اینکه ایمیلی دررابطه‌با این موضوع دریافت کنند همه چیز در حساب گوگل ادز آن‌ها به‌درستی کار کند.

بیشتر افرادی که این ایمیل را دریافت می‌کنند نمی‌دانند که کدام خط‌مشی یا قانون تبلیغات گوگل را نقض کرده‌اند و یا چگونه حسابشان به حالت ساسپند درآمده است. جالب است بدانید که تعلیق گوگل ادز مختص شرکت‌های کوچک نیست و شرکت‌هایی که برای تبلیغات خود هزینه‌های بالایی پرداخت می‌کنند نیز ممکن است ساسپند شدن را تجربه کنند. اینجا سعی می‌کنیم تمام دلایلی که منجر به ساسپند شدن حساب تبلیغات گوگل ادز می‌شود را با هم بررسی کنیم.

تصویر ۱۰

در زمان ساسپند شدن گوگل ادز چه اتفاقی میافتد؟

کاری که بعد از ساسپند شدن حساب تبلیغات گوگل شما توسط گوگل اتفاق می‌افتد این است که تمام تبلیغاتتان از جمله کمپین‌ها، تبلیغات گروهی و فردی و غیره به طور کامل متوقف می‌شود.

غیرفعال‌شدن به این معناست که هیچ‌کدام از تبلیغات شما در گوگل نمایش داده نخواهد شد و به‌این‌ترتیب مشتریان بالقوه‌ای که دارید نمی‌توانند از این طریق به وب‌سایت و یا صفحه فرود شما دسترسی پیدا کنند. تازه علاوه بر اینکه ساسپند شدن تمام تبلیغات شما را متوقف می‌کند، حساب شما نیز به حالت تعلیق در خواهد آمد. اما موردی که در اینجا می‌تواند امیدبخش باشد این است که ترافیک ارگانیک شما تحت‌تأثیر این ساسپند شدن قرار نمی‌گیرد.

مطالعه بیشتر: 5 روش مؤثر SEO برای جذب ترافیک ارگانیک در سال 2022

بعد از دریافت ایمیل ساسپند شدن توسط گوگل اکثر تبلیغ‌کنندگان فکر می‌کنند که مخاطبان خود را از دست خواهند داد. نکته مهمی که دراین‌خصوص وجود دارد این است که ترافیک ارگانیک وب‌سایت و یا اپلیکیشن شما تا زمانی بدون تأثیر باقی می‌ماند که این ساسپند شدن به‌خاطر وجود بدافزار در سایت شما نباشد. این مشکل در حساب‌های گوگل ادز پیش‌پاافتاده نیست و نیاز است قبل از بدتر شدن همه چیز اقدام به حل آن کنید.

تصویر ۲۰

چرا حساب تبلیغات گوگل من ساسپند شده است؟

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم گوگل زمانی حساب تبلیغات گوگل شما را به حالت ساسپند در می‌آورد که تبلیغات شما یکی از خط‌مشی‌های آن را نقض کرده باشد. اگر بدانید کدام خط‌مشی توسط شما نقض شده یک‌قدم جلوتر از دیگران هستید؛ بااین‌حال اگر مانند بسیاری دیگر از این تعلیق غافلگیر شده‌اید، در اینجا از مهم‌ترین قوانین تبلیغات گوگل صحبت خواهیم کرد.

سیاست‌های تبلیغاتی گوگل چهار دسته اصلی را پوشش می‌دهد:

۱. محتوای ممنوع

همان‌طور که از اسم این خط‌مشی پیداست محتوایی که گوگل اجازه تبلیغ آن را به تبلیغ‌کنندگان نمی‌دهد. محتوای ممنوعه طیف گسترده‌ای از محتوا را شامل می‌شود؛ اما اغلب محتوایی است با خط‌مشی‌های اخلاقی گوگل در تضاد است. این محتوا شامل کالاها و خدمات غیرقانونی، موارد خطرناک، محصولات جعلی و هر محتوای دیگری که شامل فعالیت‌های غیرقانونی باشد و به‌نوعی به شخص و یا جامعه آسیب بزند، می‌شود.

 

مقالات مرتبط و مطالعه بیشتر

انواع روش تبلیغ در گوگل نمایندگی تبلیغات گوگل در ایران

۲. اقدامات ممنوعه

این دسته از محتوا به‌طورکلی به هر چیزی که سعی در فریب‌کاری کاربران دارد، اشاره می‌کند. محتوایی مانند تبلیغاتی که شامل پنهان‌سازی هدف کاربران در وب‌سایت‌ها می‌شود، از این دسته محتوا است. برای باز شدن مفهوم این موضوع می‌توانیم به زمانی اشاره کنیم که با کلیک روی یک تبلیغ به‌صورت موقت به صفحه فرود وب‌سایت یا صفحه لندینگ وارد می‌شویم؛ اما محتوایی که به دنبال آن هستیم در یک صفحه دیگر قرار دارد.

تبلیغاتی که در وب‌سایت و صفحه فرود خود قرار می‌دهید باید با خط‌مشی‌های حفاظت شده گوگل و محتوایی که در وب‌سایت وجود دارد همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت تبلیغ از نظر گوگل طعمه‌ای برای به دام انداختن مخاطب تلقی می‌شود.

تصویر ۳۰

۳. محتوا و ویژگی‌های محدود

اگر ساده‌تر بخواهیم این موضوع را بیان کنیم می‌توانیم بگوییم که هر محتوایی که همه‌پسند نباشد در گروه محتوا و ویژگی‌های محدود از نظر گوگل قرار می‌گیرد. محتوایی مانند تبلیغ دارو، قمار و بسیاری دیگر از محتوایی که دارای رنج سنی خاص است، از جمله محتواهای ممنوعه هستند. در برخی موارد محتواهای سیاسی مانند تبلیغات کمپینی یا حمایت از موضوعات سیاسی نیز جزء این محتواها قرار می‌گیرند؛ بنابراین ممکن است ساسپند شدن حساب گوگل ادز شما به دلیل وجود یکی از این محتواها در تبلیغات و وب‌سایتتان باشد.

۴. موارد مربوط به نگارش تبلیغات

اینکه بتوانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که کاربر به‌راحتی با آنها ارتباط برقرار کند، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در تبلیغات گوگل ادز می‌توانید انجام دهید. می‌دانیم که کاربران تبلیغاتی را می‌خواهند که بسیار خلاقانه و عام‌پسند باشند؛ بنابراین یکی دیگر از دلایلی که باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شود نداشتن تحریر و تفسیر مناسب در تبلیغات است.

تصویر ۴۰

۵. دورزدن قوانین سیستمی گوگل

انجام‌دادن هر فعالیتی که موجب دورزدن سیستم‌های کیفی ایجاد شده توسط گوگل باشد حساب شما را به تعلیق در می‌آورد. برخی از نمونه فعالیت‌هایی که سعی می‌کند قوانین سیستمی گوگل را دور بزنند دست‌کاری متن آگهی، تغییر مسیر مخاطب برای رسیدن به آگهی و پنهان‌سازی است.

۶. نقض مکرر خط‌مشی‌های گوگل

اگر به طور دائم شرایط و خط‌مشی‌های گوگل برای تبلیغات گوگل ادز را نقض کنید، حساب کاربری شما به حالت تعلیق در می‌آید.

۷. موارد مرتبط با پرداخت و صورت‌حساب‌ها

مشکلات مربوط به پرداخت و صورت‌حساب‌ها یکی دیگر از مواردی است که حساب گوگل ادز را به حالت ساسپند درمی‌آورد.

۸. سوءاستفاده از کدهای تبلیغاتی

فروش کدهای تبلیغاتی و یا استفاده بیش از اندازه از یک کد در آگهی‌های تبلیغاتی گوگل ممنوع است.

۹. عدم بازپرداخت وجه به گوگل

ممکن است تبلیغاتی را انجام دهید که از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید. در این حالت باید در زمان استرداد وجه مبلغی را به گوگل باز پرداخت کنید. اگر به هر دلیلی از این پرداخت خودداری کنید حساب گوگل ادز شما ساسپند می‌شود و در بدترین شرایط مسدود خواهد شد.

تصویر ۵۰

۱۰. فعالیت‌های مشکوک

یکی از این فعالیت‌های مشکوک این است که سعی کنید از طریق حساب فعلی خود به حساب‌هایی که قبلاً ساسپند شده‌اند دسترسی پیدا کنید. در این حالت گوگل فعالیت را به‌صورت مشکوک شناسایی می‌کند و حساب فعلی شما را نیز به حالت تعلیق در می‌آورد.

 

آخرین مقالات تیم نویسندگان گوگل ادز ادستیتو
انواع گواهی‌نامه و مدرک تبلیغات گوگل بازاریابی B2B و گوگل ادز
ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس قسمت اول ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس قسمت دوم

۱۱. موجودی پرداخت نشده

به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای می‌دانید که برخی از تبلیغات مانند تبلیغات ppc نیاز به پرداخت وجه به گوگل دارند. اگر به هر دلیلی حداقل یک موجودی پرداخت نشده در اکانت گوگل ادز شما وجود داشته باشد ممکن است حساب شما ساسپند شود و این مورد تنها با پرداخت وجه برطرف می‌شود.

۱۲. تغییر مسیرهای پیاپی

مواردی وجود دارد در آن کاربر با کلیک روی تبلیغ مدام از صفحه به صفحه دیگر منتقل شود. این کار علاوه بر اینکه قوانین صفحه فرود را در گوگل نقض می‌کند می‌تواند تجربه کاربری بدی را برای ایجاد کند.

۱۳. عدم وجود اطلاعات شناسایی برند در وب‌سایت

زمانی که در وب‌سایت شما اطلاعات مهمی مانند شماره‌تلفن، آدرس ایمیل و لوکیشن شرکت وجود نداشته باشد، اعتماد کاربر به شما کاهش خواهد یافت؛ بنابراین گوگل سایت شما را غیرقابل‌اعتماد تلقی می‌کند.

۱۴. وجود بدافزارها و یا هک‌شدن وب‌سایت

وب‌سایتی که هک شده و یا دارای صفحاتی است که بدافزار و محتوای فریبنده در آنها وجود دارد، جز بزرگ‌ترین تخلفات خط‌مشی‌های گوگل محسوب می‌شود. این مورد به این دلیل اهمیت دارد که امنیت وب‌سایت شما اگر در صورت عدم رعایت اقدامات احتیاطی به خطر بیفتد می‌تواند به‌صورت جدی کسب‌وکار شما را مختل کند.

تصویر ۶۰

۱۵.  اکانت‌های متعدد

از رایج‌ترین دلایلی که منجر به ممنوعیت دائمی کار با حساب گوگل ادز می‌شود داشتن بیش از یک اکانت کاربری است. گوگل از هر کسب‌وکار انتظار دارد تنها با یک حساب کاربری تبلیغات خود را اجرا کند؛ بنابراین داشتن بیش از یک حساب را به‌عنوان تلاش برای دورزدن خط‌مشی‌ها و سیاست‌های او تلقی می‌کند.

۱۶. کیفیت پایین صفحات فرود

اشکال مختلفی از کیفیت پایین صفحات فرود وب‌سایت وجود دارد. برای مثال اگر سعی کنیم که ترافیک یک صفحه که دارای تبلیغات زیاد است و با دیگر وب‌سایت‌ها یا دامنه‌های متفاوت مرتبط شده، را افزایش دهیم، بدیهی است که تجربه کاربری بدی را ایجاد می‌کنیم. این موضوع جزء نقض الزامات قوانین گوگل ادز به شمار می‌رود.

۱۷. پرداخت‌های مشکوک

داشتن پرداخت‌های مشکوک از مهم‌ترین و رایج‌ترین موارد ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است. این موضوع بیشتر در مورد کاربرانی که دارای بیش از یک حساب کاربری هستند، صدق می‌کند. فرض کنید که دارای دو حساب کاربری در گوگل ادز باشید که همه آنها به یک حساب بانکی یکسان متصل باشند، در این حالت گوگل آنها را با یکدیگر مرتبط می‌داند و هر دو حساب را ساسپند می‌کند.

البته این موضوع زمانی نیز اتفاق می‌افتد که اکانت گوگل ادز جدید دارای حساب بانکی باشد که مرتبط با یک حساب که در گذشته به حالت تعلیق درآمده، باشد.

البته برای پرداخت‌های مشکوک زمانی که نام دارنده حساب با آنچه در حساب تبلیغاتی وارد شده است، متفاوت باشد منجر به ساسپند شدن اکانت گوگل ادز می‌شود.

استفاده از کارت‌های مجازی یکی دیگر از دلایلی است که گوگل می‌تواند به دلیل سوءاستفاده از پلتفرم خود حساب شما را مسدود کند.

کال تو اکشن ادستیتو

حرف آخر

تمام موارد نوشته شده خلاصه‌ای از سیاست‌های سرویس تبلیغاتی گوگل برای تعلیق یک حساب کاربری هستند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند به طور ناخواسته باعث ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شوند.

نکته‌ای که بعد از خواندن تمامی این قوانین وجود دارد این است که نقض‌ها لزوماً از جانب ما صورت نمی‌گیرد. وجود بدافزارها در وب‌سایت یکی از مواردی است که ما در ایجاد آن نقشی نداریم؛ اما بااین‌وجود گوگل ما را مسئول این موضوع می‌داند چرا که از نظر او وب‌سایت دارایی ما محسوب می‌شود؛ بنابراین ایمن نگه‌داشتن آن مسئولیت ما است.

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز از سه طریق مختلف انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید افراد زیادی برای شرکت گوگل کار می‌کند و قوانینی که ما گفتیم می‌تواند از نظر هر یک از آنها دارای تفسیر متفاوتی باشد. علاوه بر این روش کار گوگل بر پایه هوش مصنوعی است پس این هوش مصنوعی نیز می‌تواند دارای نقص‌هایی باشد. اما مهم‌تر از همه این‌ها گزارش‌هایی است که کاربران در صورت مشاهده تبلیغات غیرقابل‌قبول به گوگل ارائه می‌دهند.

در این مقاله با دلایلی که می‌تواند منجر به ساسپند شدن اکانت شما شود آشنا شدید؛ بااین‌وجود در بخش دوم این مقاله آموزش‌هایی را برای برطرف‌سازی و رفع معلق بودن اکانت گوگل ادز خواهیم داشت.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید
انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

بهترین انیمیشن‌ها و افکت‌هایی که می‌توانید در طراحی سایت استفاده کنید در دنیای رقابتی و پررونق وب، طراحان سایت به دنبال راه‌هایی هستند تا وب‌سایت‌هایشان را بیش‌ازپیش جذاب و بی‌نظیر کنند. یکی از راه‌هایی که به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا سایت‌هایشان را زیبا کنند، استفاده از انیمیشن و افکت‌های جذاب در طراحی […]

بیشتر بخوانید
حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل | نکات برتر برای بهینه‌سازی متن تبلیغات

حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل | نکات برتر برای بهینه‌سازی متن تبلیغات

نحوه حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل به چه صورت است؟ تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. اما برای داشتن مؤثرترین تبلیغات در گوگل، متن تبلیغات بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی عواملی که متن تبلیغات را حرفه‌ای می‌کنند و راهنمایی‌هایی برای بهبود و […]

بیشتر بخوانید