صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بازاریابی با پادکست

بازاریابی پادکست

یکی از جالب‌ترین راه‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال امروز بازاریابی پادکست (podcast-Marketing) است. پادکست در واقع نوعی از استراتژی بوده که به معنای تبلیغ و فروش محصول یا خدمات ما از طریق محتوای صوتی انجام می‌شود. این کار باهدف رسیدن به مخاطبان جدید، بیان داستان برند، ایجاد قدرت و حتی ماندگاری و بازاریابی دهان‌به‌دهان کمک می‌کند.

در این مقاله از ادستیتو (نماینده رسمی گوگل ادز) سعی داریم تا سیزده دلیل برای استفاده از پادکست آن هم به‌عنوان یک ابزار بازاریابی جدید بپردازیم. علاوه بر این تلاش می‌کنیم تا ۵ استراتژی مؤثر مهم را معرفی کنیم، بنابراین اگر به دنبال این هستید که برند خود را از طریق پادکست به مردم معرفی کنید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

جایگاه و اهمیت پادکست در گذر زمان

باگذشت زمان، روش‌های مختلفی برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات در بین افراد و کانال‌ها به وجود آمده است. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا راحت‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط شناسایی شوند، بنابراین تمامی برند‌ها باید آماده باشند تا بتوانند مطابق با این روش‌ها سازگار‌تر عمل کنند. همان‌طور که می‌دانیم امروزه پادکست به طور زیادی محبوب شده است. در نتیجه اکثر شرکت‌ها و برند‌های موجود سعی می‌کنند تا پادکست‌هایی را برای اهداف آموزشی ایجاد کنند، مهمان پادکست‌های معتبر شوند و حتی تبلیغات خود را از این طریق انجام دهند.

اکثر مردم در این روز‌ها پادکست‌ها را به‌جای سایر کانال‌های بازاریابی انتخاب می‌کنند. چرا که از این طریق می‌توانند به مطالب ارزشمند، آموزنده و حتی شیوه رهبری برند دست پیدا کنند. در اینجا چند دلیل برای درنظرگرفتن اینکه پادکست را به‌عنوان یک بخش ارزشمند در آگهی و تبلیغات برند خود به کار بگیرید، قرار داده‌ایم.

مخاطب هدف خاص ROI یا نرخ بازگشت سرمایه فروش عظیم محصول
پایگاه وسیعی از شنوندگان جغرافیای جدید ارجاعات زیاد
رتبه‌بندی صفحات بهتر آگاهی از برند ارزش برای مخاطب
رقابت کمتر جامعه علاقه‌مندان ترافیک ارگانیک به رسانه‌های اجتماعی و یک سایت

13 دلیل داخل جدول؛ مهم‌ترین دلایلی هستند که ما می‌توانید از یک پادکست برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم. علاوه بر این که مخاطب خاصی را در این پادکست‌ها می‌توانیم مدنظر قرار دهیم، هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنیم نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی به‌صرفه‌تر است. معرفی محصولات و خدمات در یک بخش گسترده مهم‌ترین ویژگی‌های بازاریابی پادکست است که می‌توانیم آن را در اختیار تعداد بی‌شماری از شنوندگان و یا مخاطبانی که مدنظر داریم قرار دهیم یا حتی به آنها معرفی کنیم.

ویژگی منحصربه‌فرد در بازاریابی پادکست

بازاریابی پادکست نیازی به درنظرگرفتن یک محدوده جغرافیایی خاص ندارد؛ چرا که امروزه ابزار‌های پیشرفته و مکمل زیادی در این زمینه معرفی شده‌اند که می‌توانند بر اساس محدود‌هایی که مدنظر داریم پادکست را منتشر کنند. از طرفی میزان رقابت در بین کسانی که از پادکست‌ها استفاده می‌کنند کمتر است چرا که هرکدام از آن‌ها دارای یک استراتژی مختص به خود هستند و به‌این‌ترتیب آگاهی از برند‌شان را بدون اینکه با برند دیگری در رقابت باشند به گوش مخاطبان خود می‌رسانند؛ بنابراین برای اینکه بتوانید یک ترافیک ارگانیک به سمت رسانه‌های اجتماعی و یا سایت برند خود داشته باشید پیشنهاد ادستیتو غافل نشدن از این روش منحصربه‌فرد است.

۵ استراتژی برتر بازاریابی پادکست

برای واردشدن به بازاریابی پادکست اولین قدم ایجاد یک پادکست متناسب با اهداف برند است. اما برای دستیابی به موفقیت باید پادکست تهیه شده را متناسب با استراتژی‌های مناسب ارتقا دهیم. در این بخش از مقاله مؤثرترین استراتژی‌ها برای جذب مخاطب بیان می‌شود که می‌توانید متناسب باهدف برند خود از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط به مقاله بازاریابی با پادکست
ROI  یا نرخ بازگشت سرمایه  روش موثر جذب ترافیک ارگانیک
کمپین آگاهی از برند بهینه سازی نرخ تبدیل

 

ایجاد صفحه فرود پادکست و بررسی تقاضای کاربران

ایجاد صفحه فرود پادکست و بررسی تقاضای کاربران از مهم‌ترین کار‌هایی هستند که باید برای ایجاد پادکست انجام دهیم. در مرحله اول اطمینان حاصل کنیم که کاربران روی گوش‌دادن به قسمت‌های پراهمیت پادکست ما تمرکز می‌کنند. صفحه فرود پادکستی که باز می‌کنیم باید حاوی یک عنوان واضح باشد که مفیدبودن محصول یا خدمات ما را به‌خوبی نشان دهد. علاوه بر این در این صفحه باید مزایایی که پادکست و محصولات ما دارند به‌درستی شرح داده شود و مطمئن شویم که صفحه دارای پیوند‌های کاری به‌تمامی قسمت‌هایی است که در پادکست از آن‌ها صحبت شده است. برای این کار می‌توانید از پلتفرم‌های جدیدی که وجود دارد همچون castBox استفاده کنیم.

ضبط پادکست

بهترین راه این است که چندین قسمت از پادکست خود را در ابتدای کار ضبط کنیم و به‌صورت آماده داشته باشیم. اگر جزء افرادی هستید که به‌تازگی پادکست خود را شروع کرده‌اید ارائه بیش از یک قسمت به شنوندگان ضروری است. فراموش نکنید که یک پادکست جذاب و مرتبط همیشه آنها را تشویق می‌کند که به ادامه آن نیز گوش دهند و حتی به سراغ قسمت‌های بعدی بروند. کاری که اینجا باید انجام دهید این است که بین 3 تا 5  قسمت از پادکست خود را به‌صورت کامل آپلود کنید. این کار باعث می‌شود تا نظرات منفی شنوندگان نسبت به شما کاهش پیدا کند.

استراتژی بازاریابی مؤثر

روی یک استراتژی بازاریابی تأثیر‌گذار باید کار کنید. برای این کار می‌توانید از کسانی که سابقه بیشتری در تولید پادکست دارند کمک بگیرید این افراد در این حرفه کارکشته هستند و تمام چم‌وخم تولید یک پادکست عالی را می‌دانند. علاوه بر این تمامی آنچه که باعث می‌شود اعتماد و عشق مردم را نسبت به برند جلب کنید، از بر هستند.

از جمله این افراد می‌توان به اینفلوئنسر‌ها اشاره کرد، هرکدام از این اینفلوئنسر‌ها در زمینه خاصی به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و می‌توانند شرکت‌های معتبر را معرفی کنند؛ بنابراین بهتر است اینفلوئنسر‌ی که دارای محبوبیت بیشتری در بین مخاطبان است را انتخاب کنید و از او بخواهید تا در یک پادکست، بازاریابی برند شما را انجام دهد و آن را معرفی کند و شما با استفاده از بازاریابی از طریق چهره‌های تأثیرگذار برند خود را معرفی و کسب‌وکارتان را توسعه می‌دهید.

استفاده از پادکچر‌ها

پادکچرها همچون google podcast برنامه‌هایی هستند که پادکست‌های مختلف را پخش می‌کنند و ازاین‌رو منجر به آگاهی بهتر افراد از شرکت و پادکست شما می‌شوند. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که پادکست‌های جدید را به مخاطبان معرفی می‌کند؛ بنابراین اگر به تبلیغات بیشتر نیاز دارید بهتر است به سراغ استفاده از این نرم‌افزار‌ها بروید.

 

اکانت اختصاصی گوگل ادز اکانت مدیریت شده گوگل ادز

برای تولید پادکست هزینه کنید

در برخی موارد بهتر است که به فکر انجام هزینه برای تبلیغات از طریق بازاریابی پادکست باشید. برای اینکه بتوانید ترافیک را به سمت وب‌سایت پادکست خود هدایت کنیم نیاز است تا تبلیغات پولی انجام دهیم؛ بنابراین می‌توانیم که پادکست‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی یا در نتایج جستجوی پولی موتور‌های جستجو قرار دهیم. ازاین‌جهت افرادی که اطلاعات مشابهی را جستجو می‌کنند با تبلیغ ما روبرو می‌شوند و در مورد پادکستی که ارائه می‌دهیم اطلاعات به دست می‌آورند. نتایج نشان می‌دهد که تبلیغات پولی از نظر ترافیک و شنوندگان نتایج بهتری را نسبت به پادکست‌های معمولی داشته‌اند.

چگونه یک پادکست را تبلیغ کنیم؟

تا اینجای کار استراتژی‌ها و دلایل مهمی که می‌توانیم بازاریابی پادکست را به‌عنوان یک استراتژی برتر بازاریابی انتخاب کنیم شناختیم؛ اما اینکه چگونه یک پادکست را تبلیغ کنیم علامت سؤالی است که اکنون در ذهن ما وجود دارد. هدف همه ما چیزی جز رسیدن به مخاطبان بیشتر و آگاهی آن‌ها از برندمان نیست. برای اینکه مخاطب‌های بیشتری را جذب کنیم باید مردم را در مورد پادکستی که ارائه می‌دهیم آگاه کنیم. ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثر‌ترین راه برای آگاه‌سازی آن‌ها از پادکست و برند، این است که تبلیغات را شروع کنیم.

بازاریابی ایمیلی

برای این کار باید لیستی از مشتریان که ممکن است به اطلاعات پادکست علاقه‌مند باشند را ایجاد کنیم. سپس با استفاده از بازاریابی ایمیلی، کمپین‌های ایمیل خود را ببندیم و آن‌ها را برای مخاطبانی که لیست کردیم، ارسال کنیم. باید مطمئن شویم که تاریخ اولین قسمت از پادکست‌های خود را در خبرنامه ایمیلی درج کرده باشیم؛ بنابراین کسانی که دریافت این ایمیل را مفید می‌دانند تاریخ آن را ذخیره کرده و در زمان انتشار از آن دیدن می‌کنند.

اطلاع‌رسانی در رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های جدید مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک برای دستیابی به مخاطبان موردنظر عالی هستند. راه‌های زیادی برای جلب‌توجه شنوندگان وجود دارند که می‌توانیم در حساب رسانه‌های اجتماعی خود از آن‌ها استفاده کنیم و به کاربران در مورد پادکست خود اطلاع دهیم. این کار را می‌توانیم توسط یک ویدئو یا داستان ایجاد کنیم. نکته‌ای که در اینجا باید توجه داشته باشیم این است که اگر منبع درآمد کافی برای تبلیغات داریم تبلیغات پولی را نیز در نظر بگیریم. یکی از ابزار‌های مؤثر و کمک‌کننده در تبلیغ خواهد بود که به‌سرعت ما را به آن دسته از گروه‌های هدفی که مدنظر داریم می‌رساند.

مطالعه بیشتر: اینفلوئنسر مارکتینگ | بازاریابی از طریق چهره‌های تأثیرگذار

بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

یک جایزه در نظر بگیرید

جالب‌ترین نوعی که می‌توانیم مخاطب را به شنیدن پادکست خود دعوت کنیم این است که برای آن یک جایزه در نظر بگیریم؛ دادن چیزی که مفید است آن هم به‌صورت رایگان یک فرصت برای دریافت موجی از مخاطبان خواهد بود. اما باید تلاش کنید که شنوندگان را با چیزی که واقعاً برای آن‌ها مفید است و با تبلیغی که انجام دادیم همخوانی دارد، روبرو کنیم.

 

تبلیغ در گوگل با ادستیتو

حرف آخر

اکنون راه‌های کلیدی برای تبلیغ پادکست تازه ایجاد شده را یاد گرفتیم. پادکست ابزار قدرتمندی است که در دست مخاطبان امروزی قرار دارد. همان‌طور که گفتیم اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید بهتر است که از متخصصان این حرفه کمک بگیرید. شما می‌توانید هرآنچه را که نیاز دارید با خدمات بازاریابی پادکست مخاطب برجسته‌تر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک استراتژی فوق‌العاده قوی دررابطه‌با شیوه کار برند خود داشته باشید و آن را برای اینکه به مخاطبان ارائه دهید توسط پادکست‌های قوی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید که بهترین مخاطبان شما آن‌هایی هستند که در لیست تهیه شده توسط شما قرار می‌گیرند؛ بنابراین حضور آن‌ها در استراتژی خود را دست‌کم نگیرید.

 


نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید