صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

10 ترفند روان‌شناسی برای بهبود بازاریابی محتوا شما (بخش اول)

بهبود بازاریابی محتوا

بارها دیده‌ایم که یک کتاب، یک فیلم و یا حتی یک عکس به شکل باورنکردنی در بین مردم محبوب می‌شود. همه از آن صحبت می‌کنند و یا ایده می‌گیرند. کمی که به این موضوع فکر کنیم تمام این علاقه‌مندی‌ها و محبوبیت‌های بیش از حد، همه ریشه در حس کنجکاوی و نیاز آنها دارد. در دنیای پهناور و همچنان در حال پیشرفت دیجیتال نیز این موضوع با دید وسیع‌تری قابل‌مشاهده است. برای مثال تبلیغی که در شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و یا بیلبوردها نمایش‌داده‌شده و افراد برای فهمیدن مضمون آن و یا رفع نیاز خود و یا اطرافیانشان روی آن کلیک می‌کنند.

همان‌طور که با خواندن نام مقاله موضوع آن را دریافتید، امروز در این متن از ادستیتو نماینده رسمی تبلیغات گوگل در ایران؛ به سراغ بازگو کردن 10 ترفند روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. در اینجا یاد می‌گیرید که پیش از اینکه یک تولیدکننده محتوا باشید، از دید یک روانشناس به مخاطب نگاه کنید.

بهبود بازاریابی محتوا

ترفند اول: قاعده عمل متقابل

برای گیرایی روان این ترفند، زمانی را در نظر بگیرید که شما کاری را برای شخصی دیگری انجام می‌دهید. او احساس می‌کند به شما مدیون است و برای جبران آن باید کاری را در مقابل انجام دهد. در حوزه وسیع‌تر می‌توان به مؤسسات و شرکت‌هایی اشاره کرد در قبال دریافت هزینه‌ای، حاضر هستند قبل از هر چیز به مشتریان خود پاداش دهند. این کار بخشی از دلیلی است که نشان می‌دهد بازاریابی محتوایی آنها در حالت کلی، بسیار خوب عمل می‌کند. در زمانی که اقدام به تولید محتوا می‌کنید، این مخاطبان شما هستند که در هر مرحله از سفر مشتری، به انواع مختلفی از محتوا نیاز دارند تا احتیاجات خود را رفع کنند.

بهبود بازاریابی محتوا

باید به این فکر کنید که اگر آنها این محتوا را در سایت و شبکه‌های اجتماعی شما پیدا کنند، به نفع شما خواهد بود. زمانی که این اتفاق رخ دهد و شما اطلاعات ارزشمند و رایگانی را در اختیار آنها قرار دهید، با شما ارتباط برقرار می‌کنند و هر چه این ارتباط قوی‌تر باشد، احتمال حرکت و رسیدن آنها به انتهای قیف فروش شما بیشتر خواهد بود. به زبان ساده‌تر، به فکر مشتری باشید تا مشتری وفادار بماند. شما یک تولیدکننده محتوا هستید و برای اینکه حس و تلاش متقابل مشتری را به دست آورید باید پاداشی به او بدهید. مثلاً در تبلیغات فروشگاهی ارسال رایگان در نظر بگیرید و یا آموزشی را بدون دریافت هزینه در اینستاگرام خود منتشر کنید.

ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ | دیجیتال مارکتینگ همگام باسلیقه دنیای مدرن

ترفند دوم: حس همراهی ایجاد کنید.

حس همراهی و هم‌گروهی بودن یک ایده مثبت است. برای مثال وقتی شما احساس کنید که فردی با شما در یک دانشگاه درس‌خوانده، دید بهتری نسبت به او دارید. احساس نزدیکی بیشتری خواهید کرد و احتمالاً رفتاری که با او دارید با دیگر افراد نخواهید داشت. در علم تولید محتوا هم کاملاً مشخص است. برای اینکه مخاطب را با خود همراه کنید، باید در محتوای خود نشان دهید که از همه نظر با او همراه هستید و او را درک می‌کنید. فراموش نکنید که درک‌شدن از طرف دیگران می‌تواند در برقراری ارتباط بسیار مؤثر باشد.

بهبود بازاریابی محتوا

ترفند سوم: ما در مقابل آنها

کار دیگری که باید در نوشتن یک محتوا برای مخاطبان در نظر بگیرید این است که از ترفند رودررو یا همان ترفند ما در مقابل آنها استفاده کنید. این ترفند در اصل مجموعی از دو ترفند قبل است. این ترفند در اصل نوعی ترفند برون گروهی مشابه سوگیری درون‌گروهی است، با این تفاوت که به اثر معکوس اشاره دارد. اما منظور از این تعریف چیست؟

زمانی را در نظر را در نظر بگیرید که شما حس می‌کنید با شخص مقابل خود، وجه اشتراکی ندارید؛ اما از طرفی هم بعید است که هیچ‌گونه رفتار ترجیحی را با او نداشته باشید. (مثلاً لحن ملایم در گفت‌وگو داشته باشید!) در نوشتن محتوا هم همین‌طور است. شما مخاطب را روبه‌روی خود می‌بینید؛ اما در هنگام تولید محتوا به‌جای اینکه مخاطب را با کلمه “آنها” خطاب کنید، با کلمه “ما” یا “شما” این کار را می‌کنید تا حس هم گروهی بودن را در آنها القا کنید.

آخرین مقالات دیجیتال مارکتینگ تیم ادستیتو
انواع گواهی نامه و مدرک تبلیغات گوگل تفاوت دیجیتال مارکتینگ در ایران و خارج
آخرین تغییرات تبلیغات گوگل (بخش اول) آخرین تغییرات تبلیغات گوگل (بخش دوم)

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در موضوع تولید محتوا به آن دقت و توجه کرد این موضوع خواهد بود که تولید محتوا باید برای کاربران باید مهم‌تر از گوگل باشد و به کاربران اهمییت بیشتری داده شود.بااین‌حال، یکی از راه‌هایی که می‌توانید از تعصب بیرون گروهی به نفع خود استفاده کنید، ایجاد پارادایم “ما در برابر آنها” در برابر رقبا است. هنگامی که با زبان خوانندگان محتوا را تولید و یا مشکلات آنها را شناسایی کنید، در واقع نشان داده‌اید که چرا محتوای شما بهتر از رقبایتان است. با این کار هم در مقابل رقبا قرار می‌گیرید و چیزی را به مخاطب پیشنهاد می‌کنید که هیچ‌کس دیگری قادر به ارائه آن نیست.

بهبود بازاریابی محتوا

ترفند چهارم: اثبات‌های اجتماعی را داخل محتوایتان بریزید.

اثبات‌های اجتماعی در واقع میان‌برهایی هستند که بیشتر افراد برای انجام کارهای شناختی روزانه، آنها را به کار می‌گیرند و به همین دلیل است که اثبات اجتماعی در مورد تقویت تبدیل‌ها خوب عمل می‌کند. در اینجا یک تعریف عالی ارائه می‌شود: اثبات اجتماعی که به‌عنوان تأثیر اجتماعی اطلاعاتی نیز شناخته می‌شود، یک پدیده روان‌شناختی است که در آن، افراد اعمال دیگران را در تلاش برای انعکاس رفتاری صحیح در یک موقعیت خاص فرض می‌کنند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

یکی از این فرض‌ها این است که افراد دیگر آگاهی بیشتری از این موقعیت دارند. شاید تا اینجا کمی گنگ شده باشید! همه مادرها در دوران کودکی و در زمانی که اتفاق بدی رخ می‌داد این جمله را می‌گفتند: خب اگر بقیه از روی پل بپرند، تو هم باید این کار را انجام دهی؟ و در آن زمان جواب همه ما “بله! ” بود؛ چون رفتار آنها را درست می‌دانستیم. این یک مثال فوق‌العاده ساده از اثبات‌ها و باورهای اجتماعی ما است. بااین‌حال انواع مختلفی از محرک‌های اثبات اجتماعی وجود دارد که می‌توانید آنها را در بازاریابی خود بگنجانید:

بهبود بازاریابی محتوا

توصیفات یا بررسی‌ها

توصیفات در اصل بازاریابی دهان‌به‌دهان در اینترنت هستند. اینکه فردی یک پست را می‌بیند و یا خریدی می‌کند که خوب از آب درآمده است، قطعاً دیگران را هم به خرید، خواندن و استفاده از آن تشویق می‌کند و این نشان می‌دهد که نقدهای خوب می‌توانند چه اندازه قدرتمند باشند.

محتوایی که اینجا نیاز دارید محتوایی است که توصیفات دقیقی از خدمات و محصول را بسته به نوع کسب‌وکار و محلی که در آن هستید، ارائه دهد. برای مثال در کسب‌وکارهای محلی می‌توانید از بخش نظرات در جستجوی موتور گوگل استفاده کنید و یا برای تجارت‌های الکترونیک نظرات مثبت را در صفحه محصول خود نمایش دهید.

تاریخچه تبلیغات گوگل

تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرهایی یا چهره تأثیرگذار که در حوزه کاری شما شناخته شده هستند، یک حرکت قدرتمند است. وقتی اینفلوئنسری در صنعت شما شناخته شده است، تأیید اعتبار او راهی عالی برای نشان‌دادن این است که محصول یا خدمات خوبی دارید. نیازی نیست توصیه‌های اینفلوئنسر به‌اندازه توصیفات معمولی کامل و جامع باشد. به زبان ساده‌تر اینفلوئنسرها لزوماً نباید از محصول شما استفاده کرده باشند و یک تعریف از شما و یا استفاده از محصولی برای این ترفند کافی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ | بازاریابی از طریق چهره‌های تأثیرگذار

تبلیغات گوگل با ادستیتو

در اینجا 4 مورد اولیه از ترفندهای روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا شما را بیان کردیم. برای اینکه با بهترین ایده‌های و محتوا را به دست آورید، در قسمت دوم مقاله ترفند روانشناسی در بازاریابی محتوا، به بررسی 4 مورد دیگه در ادستیتو پرداخته تا بتوانیم بهترین تاثیر را در مخاطب خود داشته باشیم.

دسترسی سریع به مقاله
https://bit.ly/3QpbYlz https://rizy.ir/UT51e6S
https://b2n.ir/s41511 https://tinyurl.com/23vfeb6w

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید
انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

بهترین انیمیشن‌ها و افکت‌هایی که می‌توانید در طراحی سایت استفاده کنید در دنیای رقابتی و پررونق وب، طراحان سایت به دنبال راه‌هایی هستند تا وب‌سایت‌هایشان را بیش‌ازپیش جذاب و بی‌نظیر کنند. یکی از راه‌هایی که به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا سایت‌هایشان را زیبا کنند، استفاده از انیمیشن و افکت‌های جذاب در طراحی […]

بیشتر بخوانید