صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ردیابی درآمد با کمک گوگل آنالیتیکس (قسمت دوم)

ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس

همان‌طور که در قسمت قبل در مورد ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس صبحت شد، بخش مهمی از شرکت‌های امروزی را بخش بازاریابی دیجیتال تشکیل داده است و همین موضوع باعث شده تا بخش زیادی از درآمد آنها از طریق راه‌اندازی کمپین‌ها، شبکه‌های اجتماعی، سایت و دیگر موارد حاصل شود. اگر به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر در حال خواندن این پست از ادستیتو هستید قطعاً می‌دانید که یکی از ابزارهای مهم در تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالیتیکس است.

ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس ابزار گوگل آنالیتیکس انبوهی از اطلاعات را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد و به‌نوعی به کاربر کمک می‌کند تا بینشی عمیق در مورد نحوه یافتن و تبدیل مخاطبان در وب‌سایت خود به دست آورد.

 

محدودیت‌های ردیابی درآمد با کمک گوگل آنالیتیکس چیست؟

ردیابی درآمد با کمک گوگل آنالیتیکس این امکان را فراهم می‌کند که اثربخشی بازاریابی‌های دیجیتالی خود را بر اساس ارزش‌های مالی بسنجید؛ اما این کار به‌تنهایی عملی نیست و عیوبی هم دارد. در زیر دو تا از اصلی‌ترین آنها بیان شده است.

 

مقالات مرتبط
گوگل آنالیتیکس چیست؟ ساخت Goal روی آنالیتیکس
تأثیر چت آنلاین در رشد سایت 5 مهارت موردنیاز بازاریابان دیجیتال

 

عدم توانایی در سنجش تک‌به‌تک کاربران

گوگل آنالیتیکس در گزارش‌های جمعی می‌تواند گزارش‌هایی را از تمامی کاربران شما در اختیارتان قرار دهد؛ اما متأسفانه این توانایی را ندارد که مسیر آن‌ها را به‌صورت تک‌نفره بررسی کند. حتماً می‌دانید که در گوگل آنالیتیکس می‌توانید IDهای افراد را با استفاده از The user ID tracking پیدا کرد؛ اما نمی‌توان اطلاعات شناسایی شخصی مانند آدرس ایمیل، نام و شماره‌تلفن را دید. زمانی که اهداف شما ارزش زیادی دارند، استفاده از این روش مؤثر و مهم خواهد بود. چرا این موضوع مهم است؟ چون اگر نتوانید قبل از انجام تبدیل، نحوه رفتار مخاطبان خود در وب‌سایتتان را تجزیه‌وتحلیل کنید، نمی‌توانید به طور دقیق داده‌های حاصل از درآمد را به کانال‌هایی که بر سفر مشتری تأثیر گذاشته‌اند، تشخیص دهید.

ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس

کارایی ۹۰ روزه Attribution در گوگل آنالیتیکس

Attribution یا نسبت‌دادن این امکان را می‌دهد تا اعتبار ویژه‌ای را به روش‌های بازاریابی هدایت‌کننده مخاطب و تبدیل‌کننده‌ها اختصاص دهید. در این ویژگی از گوگل آنالیتیکس می‌توانید مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما حضور داشته است و فعالیت‌هایی که توسط او انجام شده‌اند را برای بازه زمانی ۱ تا ۹۰ روز بررسی کنید؛ بنابراین، اگر بخواهید از این روش پیش‌فرض استفاده کنید، گوگل آنالیتیکس فقط تعاملات ایجاد شده توسط کاربران شما را ۳۰ روز قبل از تبدیل در نظر می‌گیرد.

شاید فهم این موضوع کمی مشکل به نظر برسد. پس بهتر است که با یک مثال آن را روشن‌تر کنیم.

فرض کنید که شما محصول و خدماتی را ارائه می‌دهید که هزینه زیادی دارد. ازاین‌رو زمان زیادی هم سپری می‌شود تا مخاطبان با آن آشنا شوند و بخواهند که از آن استفاده کنند. به‌هرحال، فرض کنید یک کاربر ۹۱ روز پیش با استفاده از یک جستجوی معمولی از وب‌سایت شما دیدن کرده و پس از مدت‌زمان کوتاهی هم از آن خارج شده است. بعد از گذشت ۹۱ روز مجدداً از طریق یک کلیک روی تبلیغات وارد وب‌سایت شما شده و خریدی را هم انجام می‌دهد. در اینجا گوگل آنالیتیکس از نظر فنی جستجوی معمولی کاربر را نادیده می‌گیرد و تمام اعتبار را به تبلیغ شما اختصاص خواهد داد.

ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس

نحوه ردیابی درآمد بازاریابی در Google Analytics با Ruler Analytics

برای لحظه‌ای تصور کنید که می‌توانید یک‌به‌یک مراحل سفر مخاطب در سایت خود را دنبال کنید. حتی بهتر از آن، بتوانید متوجه شوید که خرید یا فروشی که صورت‌گرفته مربوط به کدام بخش از فعالیت‌های شما مانند کمپین و دیگر منابع بازاریابی است.

با استفاده از ابزاری مانند Ruler Analytics، می‌توانید داده‌های منبع بازاریابی را به CRM ارسال کنید. حتی می‌توانید تماس تلفنی و چت و… را در گوگل آنالیتیکس فعال کنید تا بفهمید کدام منابع بازاریابی، چه آنلاین و چه آفلاین، بیشترین درآمد را دارند.

در ادامه باهم مراحل بررسی و فعال‌کردن این ابزار مهم را بررسی خواهیم کرد

مراحل کار Ruler Analytics

  1. Ruler Analytics در چند مرحله بازدید هر مخاطب را از طریق منابع ترافیک و کلمات کلیدی ردیابی می‌کند.
  2. هر فعالیتی (پرکردن فرم، تماس تلفنی، گفتگو و…) که یک کاربر به‌عنوان اولین حرکت خود در سایت شما انجام می‌دهد،Ruler داده‌های آن کاربر را به‌روزرسانی می‌کند تا یک نقشه سفر برای بررسی‌های پیشرو ایجاد کند.
  3. در اینجا داده‌های بازاریابی که شامل کانال، منبع، کمپین، کلمه کلیدی و… هستند به CRM شما ارسال می‌شوند.
  4. Ruler Analytics این امکان را به شما می‌دهد که تأثیر را در کل چرخه تجزیه‌وتحلیل کنید. بعد از اینکه فرصت‌ها برای رسیدن به درآمد مشخص شدند، داده‌ها به Ruler بازگردانده می‌شود. اینجا است که شما می‌توانید تأثیر بازاریابی را بر اساس ارزش‌های پولی اندازه‌گیری کنید و تصمیمات هوشمندانه‌تری را در مورد محل سرمایه‌گذاری بودجه خود بگیرید.
  5. با استفاده از اقدامات ازپیش‌ساخته شده، Ruler می‌تواند به طور خودکار ارزش معاملات و فروش شما را به‌حساب گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز شما ارسال کند و از این طریق می‌توانید گزارش کار خود را به‌صورت جامع دریافت می‌کنید.
آخرین مقالات تیم نویسندگان گوگل ادز ادستیتو
بازاریابی B2B و گوگل ادز 5 مهارت مورد نیاز بازاریابان دیجیتال
قوانین تبلیغات گوگل انواع گواهی نامه و مدرک تبلیغات گوگل

تبدیل‌ها و درآمد‌های آفلاین با Ruler در Google Analytics

Ruler Analytics می‌تواند هرگونه ارتباط مخاطب با شما را از طریق کمپین‌های آنلاین و آفلاین مطابقت دهد و اثبات کند که این شیوه بازاریابی منجر به درآمد شده است یا نه! طریقه کار به این صورت است، زمانی که شما یک شماره‌تلفن در سایت یا تبلیغ درج می‌کنید، Ruler می‌تواند تمامی ارتباطی که از طریق آن با شما برقرار شده است را به کانال بازاریابی که بازدیدکننده از آن وارد شده، اختصاص دهد. برای مثال وقتی از طریق یک تبلیغ، کاربری با شما ارتباط برقرار می‌کند، Ruler این تماس را برای لیست تبلیغ ثبت می‌کند.

ردیابی درآمد با گوگل آنالیتیکس

علاوه بر این، ابزار خط‌کش به شما اجازه می‌دهد تا در مورد کمپین‌های آفلاین مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و چاپی هم در کنار فعالیت‌های آنلاین، گزارش‌های دقیق به دست آورید. کافی است برای شناسایی منبع و محاسبه مؤثرتر بازگشت سرمایه یا ROI، برچسب‌هایی را به شماره‌های آفلاین خود اختصاص دهید.

همچنین از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توان داده‌های تبدیل آفلاین و درآمد را مستقیماً در Analytics به کانال‌ها، صفحات فرود و تبلیغاتتان نسبت دهید. همان‌طور که در خاطر دارید این به شما دید کاملی از نحوه کار کانال‌های آنلاین و آفلاین شما برای کسب درآمد جدید ارائه می‌دهد.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید ارزیابی کنید که بازاریابی شما چقدر خوب عمل می‌کند و بازدیدکنندگان چگونه با وب‌سایت و محتوای شما درگیر هستند، ردیابی درآمد با کمک گوگل آنالیتیکس ضروری است. تنها با انجام یک غنی‌سازی حرفه‌ای در گوگل آنالیتیکس از طریق داده‌های درآمد به‌دست‌آمده، می‌توانید داده‌های عملکرد را فیلتر کنید، کمپین‌ها را بهبود ببخشید و مهم‌تر از همه نشان دهید که چگونه تلاش‌های شما نتایج مثبتی را به همراه دارد.

 

دسترسی سریع به مقاله
https://1da.ir/ASRC https://rizy.ir/qUBb
http://gg.gg/1369z1 https://is.gd/Fca1dq

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

مراحل و اصول استاندارد برای طراحی بهترین سا‌یت چند‌زبانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، اهمیت ارتباط با مخاطبان کسب‌وکارها در کشورهای مختلف بیش‌ازپیش شده است. به همین دلیل، طراحی سایت چندزبانه می‌تواند مشتریان بیشتری را از نقاط مختلف به‌سوی کسب‌وکارها جذب کنند. در این مطلب از ادستیتو، به بررسی مزایای طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید