صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

5 راه تضمینی افزایش اعتبار برند

بهبود اعتبار برند

امروزه، تولید محتوا و انتشار آن یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در یک برند محسوب می‌شود. افراد زیادی در تمام دنیا وجود دارند که به منظور‌های خاص و مختلف به استفاده از اینترنت مشغول هستند. اهداف آن‌ها معمولاً شامل موضوعات مختلفی برای یادگیری و آموزش‌دادن، پخش و دریافت اخبار و رویداد‌های به‌روز، تماشای ویدئو‌ها، تحقیق در خصوص برند‌ها، پر کردن اوقات فراقت و… می‌شود. همین موضوعات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در تولید محتوا یکی از بهترین استراتژی‌ها برای افزایش آگاهی کاربران در مورد برند یا محصولات شما است.

بااین‌حال نکته مهم دیگری در خصوص به‌کارگیری بازاریابی محتوا وجود دارد و آن ایجاد اعتبار برند است. به همین دلیل در این مقاله از ادستیتو نماینده رسمی گوگل ادز 5 راه تضمینی برای ایجاد اعتبار برند با بازاریابی محتوا را در این مقاله بیان خواهیم کرد و هر یک را به طور کامل توضیح خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال به‌دست‌آوردن اعتبار از طریق بازاریابی محتوا هستید، نکات زیر را برای ایجاد اعتماد و سرمایه‌گذاری در این حوزه، از دست ندهید.

پیداکردن کاربران واقعی

متعهد بودن به محتوایی که باهدف مخاطبان یکی است، اصل و هسته هر استراتژی بازاریابی محتوا شناخته می‌شود. همه محتوانویسان و بازاریابان دیجیتالی هم می‌دانند که هر برندی مخاطبان هدف خاص خود را دارد که با یکدیگر دارای نقاط مشترک هستند؛ بنابراین تنها کاری که در زمان بازاریابی محتوا باید انجام دهید این است که به مخاطبان هدف خود ثابت کنید درک خواسته‌ها و نیاز آن‌ها مهم‌ترین موضوعی است که به آن توجه می‌کنید.

در واقعی باید نشان دهید که آنچه آن‌ها به دنبالش می‌گردند در دستان شما قرار دارد. با این کار نه‌تنها ثابت می‌کنید که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؛ بلکه ثابت خواهید کرد که در صنعت کسب‌وکارتان بهترین دانش، محصول و خدمات را فقط نزد شما می‌توانند پیدا کنند. زمانی که یک برند به مخاطبان خود بگوید که اهمیت‌دادن به آن‌ها حرف اول او است، تقریباً بیشتر از نیمی از راه را برای کسب اعتبار در نزد آن‌ها، طی کرده است. پس نکته مهم این است که انتشار محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را به‌صورت ارگانیک انجام دهید. منظور از تولید محتوا‌ی ارگانیک این است که نیازی به هزینه‌های تبلیغاتی زیاد و دسته و پنجه نرم کردن با مشکلات دیگر را ندارید.

برای مثال سایت‌هایی را در نظر بگیرید که به آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی مشغول هستند. این سایت­ها می‌توانند صفحات فرودی را برای کاربران خود تنظیم کنند که در زمان برخورد با مشکلات بتوانند با پرسیدن سؤالات و ارجاع آن‌ها به صفحات دیگر مشکل خود را به‌راحتی برطرف کنند. این کار به مخاطب آن‌ها نشان می‌دهد که هم توانایی حل مسئله آن‌ها را دارند و هم زمان و بودن آن‌ها در کنارشان ارزشمند است.

تولید محتوا از زبان مخاطبان

راه دوم برای ایجاد اعتبار برند از طریق بازاریابی محتوا، گفتن داستان مشتری‌ها است. اگر یک نویسنده محتوا و دیجیتال مارکتر باشید، می‌دانید که گفتن داستان مشتری یا همان Customer Stories دلایل زیادی را برای برتر شدن یک استراتژی نسبت به دیگر استراتژی‌ها دارد.

منظور از اینکه داستان مشتری را برای استراتژی محتوایی خود انتخاب کنید این است که به‌اشتراک‌گذاری تجربیات مشتریان فعلی خود بپردازید. این کار نه‌تنها به‌عنوان یک مدرک قوی برای ایجاد اعتبار برند شما عمل می‌کند؛ بلکه می‌تواند خریداران بالقوه را نیز متقاعد کند که برند شما توانایی عمل به وعده‌های خود را دارد.

پس زمانی که شما به گفتن و نشان‌دادن داستان مشتریان خود می‌پردازید، میزان صداقت خود را به دیگران اثبات می‌کنید و جزئیات فعالیت و اهداف برند را برای آن‌ها روشن می‌سازید. از طرفی باید در نظر داشته باشید که داستان‌های مشتریان قابل ربط هستند و افرادی که آن‌ها را می‌خوانند و یا می‌بینند، به‌راحتی می‌توانند احساس رضایت و نارضایتی آن‌ها را در استفاده از برند شما تشخیص دهند؛ بنابراین با انتخاب درست داستان مشتری و بیان آن به شیوه‌ای گیرا برای دیگران می‌توانید مشتریان بیشتری را در قیف فروش خود به سمت پایین حرکت دهید.

مطالعه بیشتر: ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ | دیجیتال مارکتینگ همگام باسلیقه دنیای مدرن

به‌عنوان‌مثال از این راه تضمینی افزایش اعتبار برند می‌توان به مصاحبه با خریداران محصولات در شرکت و تهیه یک ویدئو از آن‌ها اشاره کرد. حتی نمایش پیام‌های مشتریان در شبکه‌های اجتماعی شما برای اینکه اعتبار برند خود را افزایش دهید، می‌تواند کارساز باشد. این‌ها نمونه‌های ساده از داستان‌های مشتری است که در به‌دست‌آوردن اعتبار برند به شما کمک خواهند؛ پس آن‌ها را دست‌کم نگیرید!

 

نشان‌دادن دانش و شایستگی بالای کسب‌وکار شما

شاید در سال‌های گذشته اولین چیزی که مخاطبان برای تعامل با یک کسب‌وکار آنلاین در نظر داشتند قیمت و راحتی ارتباط با آن‌ها بود؛ اما مطالعات رفتار مصرف‌کننده در دو سال گذشته تغییرات قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. الان مخاطبان زمانی که تصمیم می‌گیرند روی کدام محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری کنند، دیگر فقط به دردسترس‌بودن و قیمت آن نگاه نمی‌کنند. در کنار قیمت‌ها آن‌ها به رفتار دیگر مخاطبان نسبت به آن برند، مدت زمانی که در حال فعالیت است و تعهدش به کنترل کیفیت محصول و خدمات هم توجه دارند.

آخرین مقالات بلاگ دیجیتال مارکتینگ ادستیتو
تاثیرات سرعت سایت بر گوگل ادز a/b تست چیست و چه کاربردی برای ما دارد؟
بینگ ادز چیست؟ کمک گرفتن از هوش مصنوعی در گوگل ادز

خوشبختانه، سرمایه‌گذاری روی محتوا می‌تواند به طور قابل‌توجهی نشان‌دهنده تعهد برند‌ها به این موارد را آسان‌تر کند. وقتی که یک برند با تحقیقات کامل و دانش کافی اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کند، از این طریق ارزش خود را به مخاطبان نشان می‌دهد، تمایز از دیگر برندها را پر رنگ می‌کند و از همه مهم‌تر خریدارانی که در میانه راه قیف فروش قرار دارند را متقاعد می‌کند که آن‌ها بهترین ارائه‌دهنده خدمات و محصولات را انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین برای رسیدن به اعتبار برتر برای برند، بهتر است بازاریابی محتوا را به‌گونه‌ای انجام دهید که به یک اثربخشی بهینه برسید. برای مثال اگر در شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت هستید بهتر است که مدت‌زمان فعالیت و تعهد خود به کیفیت محصولات را در قالب‌های مختلف پست، استوری و… به مخاطبانتان نشان دهید.

تولید محتوا باکیفیت فوق‌العاده بالا

با شرایطی که این در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم، استفاده روزانه افراد از شبکه‌های اجتماعی همچنان در حال افزایش است. طبق مطالعاتی که اخیراً شرکت Deloitte انجام داده است، آن‌ها متوجه شدند که ۸۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی روزانه یکبار و ۵۹ درصد آن‌ها چندین مرتبه وارد حساب کاری خود در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. با این حساب اگر شما یک‌چهارم مردمی که از شبکه‌های اجتماعی برای تحقیقات برند و محصول استفاده می‌کنند، ترکیب کنید؛ کاملاً واضح است که افراد از پلتفرم‌های اجتماعی برای افزایش اعتبار برند، ماندگاری لوگوی خود به‌عنوان کسب‌وکار‌های قابل‌اعتماد و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.

همان‌طور که متوجه شدید شبکه‌های اجتماعی دارای قدرت بسیاری هستند؛ بنابراین باید بازاریابی محتوای خود را آن‌چنان بادقت انجام دهید که شایستگی برند خود را برای همه مخاطبان منعکس کنید. به‌عبارت‌دیگر، محتوایی که تولید می‌کنید باید از کیفیت فوق‌العاده بالایی برخوردار باشد. آن‌چنان که نه‌تنها ثابت کند برند شما یک کسب‌وکار قابل‌اعتماد است، بلکه آمادگی شما برای ارائه ارزش به مخاطبان را در هر کجا که باشند و در هر زمان و با هر هزینه، را به‌وضوح نشان دهد.

مطالعه بیشتر: کمپین برند اورنس و افزایش اعتبار برند

اولویت ارزش مخاطب بر ارزش فروش

معمولاً برند‌ها در ایجاد اعتبار برای خود دچار اشتباهاتی نیز می‌شوند. برای مثال یکی از بزرگ‌ترین این اشتباهات، ناتوانی آن‌ها در درک بازده بلندمدت سرمایه‌گذاری در رسیدن به شهرت است. این کسب‌وکارها معمولاً از اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند اجتناب می‌کنند. چرا که احساس می‌کنند فاش‌شدن این اطلاعات محصول یا فروش آن‌ها را به خطر می‌اندازد. چیزی که آن‌ها باید درک کنند این است که نقش اصلی بازاریابی، تولید و انتشار محتوا، فروش نیست! بلکه انتشار یک محتوا با دلیل اینکه به مخاطبان حقیقی و اهداف مهم برند برای ارزش‌گذاری برسند، انجام می‌شود.

برای این کار کافی است که فالوور‌های خود را متقاعد کنید که حضور و تعامل با آن‌ها، ارزشی بیشتر از ارزش و اهداف فروش محصول و خدمات شما دارد. این کار باعث می‌شود که برند خود را به‌عنوان یک برند قابل‌اعتماد معرفی کنید.

با به‌کارگیری این راه تضمینی برای افزایش اعتبار برند، باید قبول کنید اشتراک‌گذاری اطلاعات به معنای ازدست‌دادن فروش و فروپاشی برند نیست. برای مثال اگر در حوزه برنامه‌ریزی استراتژی در رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارید، سعی کنید یک یا چند محتوای آموزشی در مورد چگونگی دستیابی به نتایج مشابه خود را بدون سرمایه‌گذاری در برنامه منتشر کنید.

google-ads

جمع‌بندی

نقش ایجاد و انتشار محتوای باکیفیت در ایجاد اعتبار برند نقش بسیار مهمی است و دلایل مختلفی هم دارد. کار اصلی محتوا این است که انتقال پیام برند شما به تمام مخاطبان را آسان‌تر می‌کند. محتوای اصولی می‌تواند به برند‌ها فرصتی دهد تا مأموریت و ارزش‌های خود را به شیوه‌های مختلف بیان کنند و انتخاب این شیوه‌ها باید باشخصیت مخاطبان آن‌ها طنین‌انداز شود؛ بنابراین، این فرصتی منحصربه‌فرد برای استفاده از تجربیات گذشته آن‌ها برای جلب‌اعتماد و تشویق به تبدیل‌های آینده (تبدیل مشتری معمولی به مشتری بالقوه) خواهد بود.

چیزی که باید در فرایند تولید محتوا به یاد داشته باشید این است که تنها راه برای اینکه بازاریابی محتوا به نفع شما باشد، بهینه‌سازی آن برای رفع نیاز‌های مخاطبان است؛ بنابراین باید از انتخاب و به‌کارگرفتن رویکرد‌های غیرمتعارف، ارائه رایگان اطلاعات مهم برند و تلاش بیشتر در آموزش نحوه فعالیت برند به آن‌ها ترسی نداشته باشید. یادتان باشد که راز ماندگاری یک برند و افزایش اعتبار آن، فعالیت مستمر و مخاطبان همیشگی او است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید
انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

انیمیشن و افکت های جذاب در طراحی سایت | آیا افکت‌ها باعث رشد سایت می‌شوند؟

بهترین انیمیشن‌ها و افکت‌هایی که می‌توانید در طراحی سایت استفاده کنید در دنیای رقابتی و پررونق وب، طراحان سایت به دنبال راه‌هایی هستند تا وب‌سایت‌هایشان را بیش‌ازپیش جذاب و بی‌نظیر کنند. یکی از راه‌هایی که به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا سایت‌هایشان را زیبا کنند، استفاده از انیمیشن و افکت‌های جذاب در طراحی […]

بیشتر بخوانید
حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل | نکات برتر برای بهینه‌سازی متن تبلیغات

حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل | نکات برتر برای بهینه‌سازی متن تبلیغات

نحوه حرفه ای کردن متن تبلیغ در گوگل به چه صورت است؟ تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. اما برای داشتن مؤثرترین تبلیغات در گوگل، متن تبلیغات بسیار مهم است. در این مقاله، به بررسی عواملی که متن تبلیغات را حرفه‌ای می‌کنند و راهنمایی‌هایی برای بهبود و […]

بیشتر بخوانید