صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بینگ ادز یا تبلیغات در موتور جستجو بینگ

بینگ ادز چیست؟

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که گوگل به‌صورت کامل بر بازار جستجو تسلط دارد؛ اما دومین موتور جستجو در سراسر جهان بینگ است. تقریباً از هر سه نفر در دنیا یک نفر برای جستجو از موتور جستجوی بینگ که مختص به مایکروسافت استفاده می‌کند. با این حساب می‌توان گفت که بینگ ماهانه بیش از یک میلیارد بازدیدکننده در سراسر دنیا دارد و با این تفاسیر حدود ۳ درصد از سهم بازار جستجو و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. ازآنجایی‌که این موتور جستجو مانند گوگل عمل می‌کند، بنابراین بخشی از فعالیت خود را به تبلیغات اختصاص داده است که با عنوان بینگ ادز  می‌توان به آنها دست‌یافت. برای اینکه بیشتر با بینگ ادز آشنا شوید در این مقاله توضیح کاملی از آن را همراه با مقایسه دو پلتفرم بینگ و تبلیغات در گوگل بیان می‌کنیم.

تبلیغات بینگ چیست؟

تبلیغات بینگ پلتفرمی است که برای تبلیغات در موتورهای جستجوی Yahoo ،bing  و Aol استفاده می‌شود. نتایج جستجو در بینگ برای کیندل آمازون، سیری اپل، کورتانای مایکروسافت مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه راه دوری نرفته باشیم، می‌توانیم به موتورهای جستجوی پیش‌فرضی که در تمامی رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود اشاره کنیم؛ بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که بینگ در مکان‌های بیشتری از آنچه که ما تصور می‌کنیم، فعالیت دارد.

یک بازاریاب دیجیتالی باید به‌خوبی بداند که اصول بازاریابی موتورهای جستجو تقریباً یکسان است. برای مثال پرداخت هزینه تبلیغات به‌ازای کلیک یا همان PPC  در بینگ هم وجود دارد و تقریباً مهم‌ترین است. این تبلیغات در بینگ به‌صورت یک سیستم مناقصه‌ای کار می‌کند که باید برای تبلیغ‌کنندگانی که از تبلیغات گوگل برای جذب مخاطبان بالقوه خود استفاده می‌کنند کاملاً آشنا باشد. در این نوع تبلیغ اگر از رقبای خود پیشی بگیرید تبلیغ شما برای یک دوره خاص در بینگ نشان داده خواهد شد. نکته اصلی تبلیغات PPC  در بینگ این است که تنها زمانی پرداخت را انجام می‌دهید که شخص روی تبلیغ شما کلیک کند و با این حساب باید بودجه روزانه را برای نمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید. خوبی این موضوع این است که در زمان دریافت صورت‌حساب غافلگیر نخواهید شد.

در داشبورد پروفایل شخصی که در بینگ استفاده می‌کنید به‌راحتی می‌توانید ببینید که:

  • چند نفر از تبلیغ شما بازدید کرده‌اند،
  • هر تبلیغ چند کلیک داشته
  • و حتی هزینه‌ای که برای هر کلیک و موارد دیگر دریافت کرده‌اید چقدر است.

انواع تبلیغات در مایکروسافت یا بینگ

 تبلیغات متنی گسترده

از طریق تبلیغات متنی گسترده، تبلیغ‌کننده می‌تواند یک پیش‌نمایش از آگهی خود را در نتایج جستجوی بینگ مشاهده کند. علاوه بر این تبلیغات جستجوی داینامیک نیز در دسته این تبلیغات قرار می‌گیرد که برای جستجوهای مرتبط بر اساس محتوای وب‌سایت شما نشان داده می‌شود. تا اینجا به نظر می‌رسد که این یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در وقت تبلیغ‌کننده است. چرا؟ چون دیگر نیازی به ایجاد لیستی از کلمات کلیدی و بقیه موارد را ندارد و این موضوع می‌تواند فرصت‌هایی که ازدست‌رفته است را مجدداً برای داشتن یک تبلیغ پربازده به شما بدهد.

نوع دیگر تبلیغ در پلتفرم بینگ جستجوی هوشمند است که مشابه با جستجوی هوشمند یا تبلیغات متنی است که در پلتفرم‌های YAHOO، AOL و BING مشاهده می‌کنید. تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا هم در بینگ وجود دارد. در اینجا تبلیغ‌کنندگان باید لیستی از سرفصل‌ها و توضیحات را به مایکروسافت ارائه دهند تا مایکروسافت آن‌ها را بر اساس مؤثرترین روش‌ها ترکیب کند و با هم مطابقت دهد.

آخرین مقالات تبلیغات گوگل دانش‌نامه ادستیتو
بازاریابی B2B و گوگل ادز آخرین تغییرات تبلیغات گوگل (بخش اول)
قوانین تبلیغات گوگل آخرین تغییرات تبلیغات گوگل (بخش دوم)

تبلیغات بینگ یا تبلیغات گوگل؟

اگر نگاهی به قسمت بالایی متن و مقاله تبلیغات گوگل کنیم، قطعاً دچار سردرگمی خواهیم شد که برای داشتن تبلیغات برندمان در کدام یک از این دو موتور جستجو، تبلیغات خود را انجام دهیم. مردم در زمان استفاده از موتورهای جستجو می‌دانند که چه می‌خواهند و این ما هستیم که باید تبلیغاتی بسازیم که آنها را جذب کنیم. در این قسمت به مقایسه‌ای از تبلیغات بینگ و تبلیغات گوگل می‌پردازیم و شما بعد از خواندن این بخش می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب بینگ ادز

به‌عنوان جوانب مثبت تبلیغات در بینگ می‌توانیم به دسترسی به چندین شبکه مختلف مانند یاهو اشاره کنیم. همچنین بینگ ادز می‌تواند یک پایگاه کامل برای جذب کاربر باشد. از طرفی هزینه تبلیغات آن بسیار کمتر از تبلیغات گوگل است؛ یعنی می‌توان گفت که میانگین هزینه‌ای که برای هر کلیک در بینگ پرداخت می‌کنید نسبت به  CPC گوگل کمتر خواهد بود.

از نظر موقعیت جغرافیایی بینگ ادز بیشترین استفاده را در آمریکا دارد؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که برای هدف قراردادن مخاطبانی که در این کشور زندگی می‌کنند و دارای درآمد بالاتر و سن بیشتر هستند می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

تعداد تبلیغاتی که این پلتفرم در بالای صفحه نتایج جستجو نمایش می‌دهد بیشتر از گوگل است و این فرصت را به افراد می‌دهد تا راحت‌تر برندها را پیدا کنند. از طرف دیگری رقابت کمتری برای کلمات کلیدی مطلوب در بازار رقابت وجود دارد.

مزایا و معایب تبلیغات گوگل

به‌عنوان مزایای تبلیغات گوگل می‌توانیم در همین اول کار به داشتن بیشترین سهم بازار در صنعت موتورهای جستجو اشاره کنیم. دومین موضوع داشتن ابزارهای کلمات کلیدی قوی برای آن دسته از تبلیغ‌کنندگان است که سعی دارند جستجوی‌های بهتر و رشد بیشتر کمپین را تجربه کنند. از طرفی شبکه نمایش گوگل به بیش از ۲ میلیون سایت متصل است و این یعنی دسترسی بی‌پایان برای تبلیغات!

تلاش‌هایی که برای سئو سایت خود انجام می‌دهید قطعاً از جانب گوگل بی‌جواب نخواهند بود چرا که به‌وسیله آنها حضور شما در نتایج جستجوی کاربران تقویت می‌شود. بهترین قسمت از مزایای تبلیغات گوگل قابلیت هدف‌گیری مجدد است که با قراردادن اطلاعات بسیار خوب در اختیار تبلیغ‌کنندگان به بهینه‌سازی تبلیغات آنها کمک می‌کند.

و اما برای اولین عیب تبلیغات گوگل بهتر است به هزینه زیادی که کلمات کلیدی رقابتی در تبلیغات دارند، اشاره کنیم. عیب دوم تبلیغات گوگل ادز، کمپین‌های پیچیده‌ای هستند که نیاز به‌صرف زمان و مدیریت عملی زیادی دارند. علاوه بر این اگر بودجه شما برای ایجاد یک کمپین محدود باشد زمانی که پرداختی را انجام ندهید، تبلیغات شما خاموش می‌شود و عملاً مخاطبان از شما بی‌خبر خواهند بود!

از بینگ ادز استفاده کنم یا تبلیغات گوگل؟

بهتر است زمانی که به سراغ تدوین استراتژی تبلیغات دیجیتال خود رفتید روی هر دو پلتفرم تمرکز کنید. البته این موضوع مشروط بر این است که بودجه شما این اجازه را می‌دهد یا نه!

اینکه بینگ ادز کمپین‌های گوگل ادز همراهی می‌کند می‌تواند این امکان را در اختیار شما قرار دهد که به مناطق جدید دسترسی پیدا کنید و در یک حجم بالاتر با رقابت و هزینه کمتر تبلیغات خود را انجام دهید.

بینگ می‌تواند در سطح گروه تبلیغاتی هدف‌گذاری دقیق‌تری را ارائه دهد. این در حالی است که گوگل به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا خودشان شبکه، مکان و زمان‌بندی مرتبط با کمپین را تنظیم کنند. این کار به‌نوعی نشان می‌دهد که گروه‌های تبلیغاتی در استفاده از تبلیغات گوگل محدود هستند. اما در اینجا باید نکته‌ای را عرض کنیم و آن این است که بینگ ادز اجازه می‌دهد تا تنظیمات در سطح گروه تبلیغاتی نیز انجام شود.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

سخن آخر

در پایان این که درحالی‌که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان این دو پلتفرم را به‌عنوان رقیب می‌بینند؛ اما در واقع بهترین کار را در کنار یکدیگر انجام می‌دهند بدون شک گوگل اکثریت بازار جستجو را در اختیار دارد؛ اما بینگ ادز در کنار آن می‌تواند نتایج منحصربه‌فردی را از تبلیغات شما در اختیارتان قرار دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید