صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تأثیرات سرعت سایت در گوگل ادز

سرعت سایت در تبلیغات گوگل

آزاردهنده‌ترین و بدترین موردی که در تجربه کاربری اتفاق می‌افتد پایین‌بودن سرعت سایت است. به حدی که می‌توان گفت سرعت پایین وب‌سایت مخاطبان را برای استفاده از وب‌سایت شما کاملاً نا‌امید می‌کند؛ بنابراین سرعت وب‌سایت را به‌عنوان مهم‌ترین رکنی که بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد، در نظر بگیرید. زمانی که سرعت سایت بالا باشد، نرخ پرش کاهش پیدا می‌کند، تعداد تبدیل‌ها بیشتر می‌شود، تعامل و بازدید‌های سایت افزایش پیدا می‌کنند و از همه مهم‌تر بالاترین امتیاز در جستجوی ارگانیک و تجربه کاربری برای شما ایجاد خواهد شد.

در حالت کلی زمانی که وب‌سایتی دارای پایین‌ترین سرعت ممکن باشد چیزی جز تخریب اعتبار برند و افزایش هزینه را برای ما به همراه نخواهد داشت. هرچه بارگذاری صفحه برای مخاطب در مدت‌زمان پایین‌تری انجام گیرد تأثیر مثبتی بر فرایند بازاریابی و فروش خود به دست می‌آ‌وریم. در حالت ساده‌تر می‌توانیم به این موضوع این‌گونه اشاره کنیم که سرعت سایت بالا افزایش ترافیک بیشتر و ایجاد لید‌های باکیفیت را برای ما به همراه دارد. ازاین‌رو در این مقاله تلاش می‌کنیم تا تأثیرات سرعت سایت بر گوگل ادز و تجربه کاربری را مورد بررسی قرار دهیم.

سرعت سایت چه تأثیری بر تجربه کاربری و تبلیغات دارد؟

از معیار‌های عملکرد خوب وب‌سایت می‌توان به زمان بارگذاری صفحه یعنی دقیقاً همان زمانی که کاربر می‌تواند محتوای وب‌سایت ما را ببیند، اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانیم عوامل بی‌شماری بر موفقیت وب‌سایت تأثیرگذارند؛ اما نکته‌ای که در اینجا مدنظر داریم این است که سرعت سایت بر کیفیت و موفقیت هر یک از این عوامل چگونه تأثیر می‌گذارد.

تأثیر سرعت سایت بر نرخ تبدیل (Conversion)

در امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل به قطعیت می‌توان گفت که یک عامل مهم در موفقیت یک کسب‌وکار، سرعت تبدیل کاربر توسط آن سایت است. به این معنی که از زمان ورود کاربر یا بازدید‌کننده به وب سایت، او را وادار کنیم تا کاری را در سایت ما انجام دهد. برای مثال محصولی را جستجو کند یا حتی یک محصول را از ما بخرد. هر کار دیگری که یک کاربر در سایت ما انجام دهد به عنوان  نرخ تبدیل شناخته می‌شود؛ چرا که باعث شده او زمان بیشتری را در سایت ما سپری کند. در تحقیقی که هاب اسپات درباره تأثیر سرعت سایت بر تبدیل بازدیدکنندگان انجام داد، نتیجه گرفته هر یک ثانیه تأخیر به معنای کاهش ۷ درصدی تبدیل بازدیدکنندگان است و این موضوع بسته به این که وب‌سایت و کسب‌وکار شما در چه سطحی از بازار رقابت قرار دارند، بسیار تأثیرگذار است.

تأثیر سرعت سایت بر بازدید

هرچه سرعت یک سایت بیشتر باشد امکان جستجو و پیداکردن آن برای کاربران بیشتر خواهد بود. همه کسانی که در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند می‌دانند که بالابودن سرعت یک وب‌سایت از مهم‌ترین عواملی است که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد. واضح‌ترین نکته‌ای که در اینجا به آن می‌رسیم این است که هرچه سرعت یک سایت بیشتر باشد میزان‌نمایش تبلیغ آن بیشتر است.

از طرفی برای اینکه بخواهیم مشتریان وفاداری را برای کسب‌وکار خود داشته باشیم باید زمان بیشتری را صرف افزایش سرعت وب‌سایت، زمان بارگذاری و پاسخگویی به درخواست‌های کاربر در زمان مراجعه به آن صرف کنیم. قطعاً هر چه زمان بیشتری برای این کار بگذاریم رضایت کاربری بیشتری هم خواهیم داشت و این موضوع یعنی یک تجربه کاربری عالی با ایجاد یک پایگاه بزرگ از مشتریان بالقوه!

تأثیر سرعت سایت و تبلیغات گوگل ادز

اولین سؤالی که بعد از خواندن تیتر این مقاله پیش می‌آید این است که سرعت سایت بر تبلیغات ما چه تأثیری دارد؟ برای پاسخ به این سؤال بیایید از صفحه فرود شروع کنیم. زمانی که کاربر وارد صفحه فرود می‌شود با انجام کلیک و ارتباطی که آگهی ما با نیاز او دارد، امتیاز کیفیت تبلیغ ما تعیین می‌شود. نگاه علمی‌تر به این موضوع به این صورت است که سرعت سایت در اصل تجربه کاربر در صفحه فرود در نظر گرفته می‌شود و این تجربه کاربری همراه با نرخ کلیک و ارتباط آگهی بر Quality score تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که در مقاله معرفی Quality score خواندید هرچه امتیاز کیفیت بهتر باشد آگهی تبلیغاتی رتبه بهتری خواهد داشت و علاوه‌برآن میزان هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. فرض کنید که کاربری وارد وب‌سایت شما شده و مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفحه وب‌سایت شما برای او نمایش داده شود طولانی می‌شود. قطعاً حضور این کاربر بر نرخ پرش شما تأثیر می‌گذارد و این موضوع باعث می‌شود تا گوگل تجربه کاربری صفحه فرود شما را ضعیف نشان دهد؛ بنابراین آگهی‌های تبلیغاتی گوگل ادز شما دچار مشکل خواهند شد.

به‌عنوان یک متخصص سئو قطعاً این فشار را احساس می‌کنید که سرعت صفحه عاملی مهم در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل است. بعضی از افرادی که در حوزه  PPC در تبلیغات گوگل فعالیت کنند، این تصور را دارند که سرعت کل صفحه در عملکرد تبلیغات تأثیری ندارد؛ اما این موضوع به طور کامل اشتباه است. به‌عنوان کسی که بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهد باید تمامی جنبه‌های تجربه کاربری را در نظر بگیریم. مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که از نظر گوگل زمان بارگذاری صفحه فرود همان اندازه بر عملکرد تبلیغات شما اثر دارد که یک جستجوی ارگانیک می‌تواند تأثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر: 5 روش مؤثر SEO برای جذب ترافیک ارگانیک در سال 2020

اگر زمانی که شخص روی تبلیغ شما کلیک می‌کند بارگذاری وب‌سایت بیش از اندازه طول بکشد به‌احتمال زیاد آن را ر‌ها می‌کند و از وب‌سایت شما خارج می‌شود. با این رفتار نامطلوب از طرف کاربر، گوگل نشان می‌دهد که تجربه صفحه فرود شما ضعیف است و این موضوع می‌تواند روی رتبه آگهی شما در گوگل ادز تأثیر منفی بگذارد؛ بنابراین مطابق با آنچه گفته شد سرعت سایت علاوه بر این که می‌تواند نمایش آگهی برای مخاطب را دچار تغییر کند می‌تواند روی کسب درآمد و مسیر رسیدن به اهداف برای جذب مشتری نیز تأثیر‌گذار باشد.

آخرین مقالات تبلیغات گوگل ادستیتو
a/b  تست چیست و چه کاربردی برای ما دارد؟ بینگ ادز چیست؟
کمک گرفتن از هوش مصنوعی در گوگل ادز کاهش هزینه گوگل ادز با 10 روش

 

اما این همه ماجرا نیست! مشکلی که در اینجا به وجود می‌آید این است که اگر آگهی تبلیغاتی گوگل ادز به‌خاطر سرعت پایین وب‌سایت دچار مشکل شود و ما اقدام به برطرف‌سازی آن کنیم این بازگردانی به‌سرعت اتفاق نمی‌افتد. اما در کنار این موضوع باید توجه داشته باشیم که گوگل ادز به طور منظم صفحات فرود را بازدید و ارزیابی می‌کند. اگر گوگل ادز در این ارزیابی متوجه شود که تجربه کاربری صفحه فرود شما تغییرات خوبی داشته است، به‌مرورزمان کیفیت و رتبه تبلیغات شما را بالا ببرد؛ بنابراین، این تأثیرات ممکن است مدت‌زمان چند روز یا چند هفته زمان ببرد تا آن را بر آگهی تبلیغاتی خود مشاهده کنید.

google-ads

حرف آخر

همان‌طور که در بالا خواندید سرعت صفحه برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بسیار مهم است و بنابراین چون گوگل ارزش زیادی را برای کاربران خود قائل است، سرعت صفحه فرود یکی از مواردی به شمار می‌رود که برای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت را می‌توانیم در تمامی جنبه‌های کاربردی گوگل مانند جستجو‌های ارگانیک یا تبلیغات ببینیم.

کاری که شما باید انجام دهید این است که سعی کنید وب‌سایت خود را از طریق مختلف مانند برنامه‌نویسی یا ابزار‌های کاربردی بهبود ببخشید. فراموش نکنید که اگر یک مخاطب از تجربه کاربری و سرعت سایت شما راضی باشد مجدداً برای استفاده خدمات یا محصولات به سایت شما باز می‌گردد. مهم‌تر از آن اینکه می‌توانید بازاریابی قوی‌تری را در گوگل ادز ارائه دهیم و از این طریق سود زیادی به دست آورید. در بخش دوم این مقاله به رسپانسیو و راه‌های افزایش سرعت سایت را اشاره می‌کنیم که می‌توانید با مباحث این دو مقاله بهترین تأثیرات را در تبلیغات خود و رتبه‌بندی گوگل به دست آورید.

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید