صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تولید محتوا برای کاربران یا تولید محتوا برای گوگل؟

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (1)

سؤالی که قبل از تولید محتوا در ذهن همه ما پرسیده می‌شود این است که تولید محتوا را برای کاربران باید انجام دهیم یا برای گوگل؟ خب همه ما می‌دانیم که با تولید محتوا برای کاربران می‌توانیم آنها را تحت‌تأثیر قرار دهیم و به سمت خروجی قیف فروش خود هدایت کنیم؛ اما برای رسیدن به این موقعیت محتوای تولید شده باید به‌نوعی باشد که گوگل آن را از لحاظ سئو تأیید کند تا برای مخاطب به نمایش دربیاورد.

از همین دو جمله می‌توان پاسخ این سؤال را به دست آورد؛ اما اینکه چگونه باید برای مردم و گوگل محتوا بنویسیم، سؤالی است که پاسخ به آن باعث می‌شود این مسیر را راحت‌تر طی کنیم. برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که هم سئو پسند باشد و هم برای خوانندگان جذابیت داشته باشد، بهتر است که از یک برنامه‌ریزی و استراتژی کمک بگیرید؛ اما ما در این مقاله از ادستیتو نماینده رسمی گوگل و تبلیغات گوگل ادز نحوه تولید محتوا برای کاربران و گوگل را توضیح خواهیم. امیدواریم با خواندن این متن بتوانید به یک پاسخ درست برای سؤال ” تولید محتوا برای کاربران یا تولید محتوا برای گوگل” برسید.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (2)

مخاطبان و گوگل در کنار هم هستند.

در اینترنت سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند محتوایی را بنویسید که موردتوجه گوگل باشد؛ اما متأسفانه بیشتر این آموزش‌ها فراموش می‌کنند تا مخاطبان را موردتوجه قرار دهند. زمانی که شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد؛ اما مخاطبان خود را نادیده بگیرید، آنها هم توجهی به محتوای شما نخواهند کرد؛ بنابراین باید هر دو را در کنار هم در نظر بگیرید.

همان‌طور که شما هم می‌دانید (ویکی‌پدیا)، هیچ‌کس از اینکه الگوریتم گوگل چگونه کار می‌کند، خبر دقیقی ندارد؛ اما واکنش مخاطبان نسبت به محتوای تولید شده، نقش مهمی دارد. در واقع زمانی که یک سایت بتواند مخاطبان را جذب کند و کاری کنند که آنها برای زمان طولانی‌تری در سایت بمانند، گوگل رتبه بالاتری را در نظر می‌گیرد. در اصل محتوای تولید شده باید چیزی بیش از کلمات کلیدی و تلاش برای فروش محصول شما باشد.

برای درک بهتر این موضوع و باتوجه‌به آنچه گفته شد، چند نکته ارزشمند در مورد نحوه نوشتن محتوای سئو شده توسط گوگل که مخاطبان دوست دارند را بیان می‌کنیم. این 7 نکته در واقع اصولی برای پاسخ به سؤال ” تولید محتوا برای کاربران یا تولید محتوا برای گوگل” هستند.

 

ترندهای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۲ بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری بر مخاطب دارد؟
کاربرد گوگل آنالیتیکس  در بازاریابی محتوا قسمت اول کاربرد گوگل آنالیتیکس  در بازاریابی محتوا قسمت دوم

محتوای جذاب

محتوای جذاب از نظر خوانندگان محتوایی است که آنچه آنها به دنبالش هستند را در برداشته باشد. برای مثال فرض کنید که برای یک سایت فروش لباس زنانه تولید محتوا می‌کنید. اگر فقط درباره لباس‌ها، رنگ و طرح آنها بنویسید، بعد از مدتی محتوا جذابیت خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین باید در کنار محتوای فروشگاهی که دارید به مقالات جذاب صنعت مد، شیوه ست‌کردن لباس‌ها و دیگر موضوعات مرتبط که برای مخاطبان مهم است، بپردازید.

همان‌طور که می‌دانید، محتوای شما باید هدف کاربران را در نظر بگیرد. هدف کاربران می‌تواند چیزی مانند پیداکردن یک سرگرمی برای مدتی باشد که در اینترنت هستند، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و یا آموزش موضوعات جدید باشد. اما چیزی که مهم است هدف و بهینه سازی نحوه تبدیل کاربران و نحوه ارائه محتوای شما به مخاطبان بوده که به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا، همیشه باید در ذهن شما باشد.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (3)

نکته اساسی این موضوع این است که برای ماندن در دنیای اینترنت و کسب درآمد، باید محتوایی را ارائه کنید که توسط موتور جستجو گوگل به طور کامل بهینه شده باشد و این بهینه‌شدن محتوا باید به نحوی باشد که به سؤالات و نیازهای کاربران شما به طور کامل پاسخ دهد. به زبان ساده‌تر برآورده‌کردن نیازهای مخاطبان در کنار بهینه‌سازی محتوا می‌تواند در نمایش سایت شما برای نتایج گوگل نیز بهتر عمل کند.

آخرین مقالات تیم دیجیتال مارکتینگ ادستیتو

استفاده از خدمات جدید یوتیوب و چالش‌های آن تجربه مشتری دیجیتال چیست؟
تبلیغات همسان و انواع آن را بشناسید (بخش اول)

تبلیغات همسان و انواع آن را بشناسید (بخش دوم)

کلمات کلیدی مؤثر را انتخاب کنید.

در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید فرقی ندارد، برای ماندن در صنعت دیجیتال و کسب درآمد باید کلمات کلیدی مناسب را در مقالات و متن‌های فروشگاهی خود وارد کنید. می‌دانیم که کلمات کلیدی همه ساخته ذهن مخاطبان هستند که به هنگام جستجوی ارگانیک آنها در گوگل به دست می‌آیند. با به کاربرد بردن این کلمات کلیدی در مقالات، گوگل متوجه می‌شود که کدام مقاله برای کدام جستجوی کاربر مناسب است و آن را در اختیار او قرار می‌دهد.

زمانی که مخاطب محتوای متای شما را بخواند و روی آن کلیک کند، باید بتواند آنچه را که به دنبالش است، فوراً پیدا کند؛ بنابراین ترکیب کلمات کلیدی در متن بسیار مهم می‌شود و این ترکیب‌ها هستند که تفاوت‌های میان محتوانویسان مبتدی و حرفه‌ای را ایجاد می‌کنند.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (4)

کلمات کلیدی به‌نوعی زاده طوفان فکری هستند که هر یک از مخاطبان در ارتباط با آنچه شما ارائه می‌دهید، به دنبال آن می‌گردند. برای پیداکردن این کلمات کلیدی، متناسب با متن محتوایی که می‌خواهید بنویسید، می‌توانید از Google Keyword Planner در کنار کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید. این سه ابزار مهم می‌توانند به شما کمک کنند که بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند، چگونه به صفحات وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، چقدر زمان می‌برد و… .

روشی دیگری نیز وجود دارد و آن انجام تحقیقات رقبا است. برای این منظور از بررسی سایت رقبا خود شروع کنید. موضوعاتی که درباره آن می‌نویسند، نحوه ارائه آنها، ایده‌ها و استراتژی‌هایشان را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (5)

ویرایش محتوا را فراموش نکنید.

نویسنده‌های محتوا می‌دانند که نوشتن یک محتوای تمیز خیلی مهم است. اینکه شما از نگارش صحیح و مفهومی در محتوای خود استفاده کنید، باعث می‌شود تا گوگل در زمان بهینه‌سازی، سایتتان را با رتبه بالاتری برای مخاطبان به نمایش درآورد. این موضوع یکی از مسائلی است که رابطه نزدیک گوگل و مخاطبان شما را نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: بازاریابی هوش مصنوعی

ابزارها و پلاگین‌های آنلاین، ابزارهایی هستند که می‌توانند در این موضوع کمک بزرگی به شما کنند. با نصب آنها در مرورگر و ویرایشگرتان می‌توانید مطمئن شوید که دستور زبان به طور کامل در متن شما اجرا شده است یا نه! در کنار این ویرایش محتوا، باید موارد مربوط به سرقت ادبی را نیز انجام دهید. این موضوع هم برای گوگل و هم برای مخاطب بسیار مهم است. پس به‌خاطر داشته باشید که این پلاگین‌ها و ابزارهای آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که محتوای خود را برای عنوان، توضیحات متا، چگالی کلمات کلیدی، سرفصل‌ها، بهینه‌سازی تصاویر و غیره، بهینه کنید.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (6)

عناوین و سرفصل‌های جذاب

تیتر جذاب مخاطب را به سمت سایت شما می‌راند و آن را برای خواندن کامل مقاله در سایت شما نگه می‌دارد. هر تیتری که در نظر می‌گیرید باید علاوه بر جذابیت به مخاطب بگوید که در متن پیشرو چه چیزی برای او قرار داده‌اید. اگر تیتر شما همخوانی با متن شما نداشته باشد، انتظار نداشته باشید که مخاطب در سایت شما بماند. در این مورد هم گوگل باز دخالت خواهد کرد. گوگل از شما انتظار دارد که تیترهای عالی، پویا و گیرا بنویسید.

ابزارهای زیادی مانند Capitalize My Title برای نوشتن تیترهای مرتبط و جذاب وجود دارد. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا عناوین و سرفصل‌های خود را به‌درستی بنویسید و درعین‌حال به متن شما خوانایی، سئو و امتیاز می‌دهد.

هنگامی که از عناوین صحبت می‌کنیم، باید به یاد داشته باشیم که عنوان سئو مقاله با عنوان واقعی آن کمی متفاوت است. هرچند که گوگل می‌گوید عناوین در مقایسه با صفحات، فاکتورهای رتبه‌بندی کمتری دارند، اما سعی نکنید که آنها را بدیهی فرض کنید.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (7)

اهمیت متا تگ‌ها

برای جذب مخاطبان به سایت و نگه‌داشتن آنها برای خواندن محتوای شما، این متا تگ‌ها هستند که بعد از عناوین نقش مهمی را ایفا می‌کنند. وقتی کلمات کلیدی را در متا وارد کنید، این کلمات در کدها ظاهر می‌شوند. با این کار موتور جستجو و کاربران متوجه خواهند که دقیقاً در کدام صفحه از سایت چه محتوایی را برای آنها آماده کرده‌اید.

استفاده از کلمات کلیدی (که مخاطبان به دنبال آنها هستند.) در برچسب‌ها، به آنها کمک می‌کنید که آسان‌تر به شما دسترسی پیدا کنند. گرچه متا تگ‌ها برای رتبه‌بندی سایت جزء فاکتورهای اصلی نیستند؛ اما برای سئو سایت بسیار اهمیت دارند. باید تلاش کنید تا با قراردادن کلمات کلیدی در این 160 کاراکتر، محتوای خود را به مخاطب معرفی کنید و به‌نوعی آنها را متقاعد کنید آنچه به دنبالش هستند در سایت شما قرار دارد.

تولید محتوا برای گوگل یا کاربران (8)

لینک‌های داخلی و خارجی را فراموش نشود.

اطلاعات اضافی که توسط لینک‌های داخلی و خارجی سایت در محتوای سئو شده توسط گوگل ارائه می‌دهید، همیشه برای کاربران خوب است. یکی از نتایج اهمیت بک‌لینک‌ها این است که می‌توانید محتوای یک مقاله را به مقالات دیگری که در سایت خود دارید پیوند دهید و با این کار باعث شوید که مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما بماند. علاوه بر این موتور جستجو گوگل هم برای لینک‌های داخلی و خارجی ارزش زیادی قائل است؛ چرا که به شما کمک می‌کنند امتیاز بالاتری کسب کنید و در نتیجه رتبه وب‌سایت خود را بهبود ببخشند.

از تصاویر بهینه شده غافل نشوید.

تصاویر ارزش هزار کلمه را دارند. برای نوشتن هر محتوایی، از فروشگاه الکترونیکی گرفته تا محتوای سایت‌های شرکت‌های بزرگ، استفاده از تصاویر بهینه شده می‌تواند برای جذب مخاطب و گوگل بسیار عالی باشد. برای بهینه‌سازی تصاویر باید سعی کنید که آنها را با متناسب با محتوای نوشته شده، انتخاب و بارگذاری کنید. خیلی از تولیدکنندگان محتوا، تصاویر را نادیده می‌گیرند و در درجه اول روی کلماتی که می‌نویسند، تمرکز می‌کنند.

کمپین های ویژه دیجیتال مارکتینگ ادستیتو

بسیاری از افراد تمایل زیادی برای مطالعه مطالب یک سایت را ندارند. بسیاری از پاراگراف‌ها را نادیده می‌گیرند و یا حتی با جستجوی یک کلمه فقط به بخشی که می‌خواهند می‌روند. اما بااین‌حال شما تلاش کنید که در کنار محتوای متنی سئو شده خود، از تصاویر و ویدئوها نیز استفاده کنید. وقتی تصاویر و ویدئویی را در کنار متن خود قرار دهید، خیلی راحت توجه مخاطبان را جلب می‌کنید. برای مثال در توضیحات نصب یک نرم‌افزار، اسکرین‌شات‌ها بهترین و مفیدترین چیزهایی هستند که برای جذب مخاطب می‌توانید استفاده کنید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌بینید، سؤال “تولید محتوا برای کاربران یا تولید محتوا برای گوگل؟” سؤالی است که با انتخاب هر یک از آنها، به دیگری خواهید رسید. چیزی که مهم است محتوای جذاب و ارزشمند است. این محتوا برای جذب مخاطبان اهمیت دارد؛ ولی زمانی که می‌خواهید آن را بهینه کنید باید مطابق با دستورات گوگل باشد که در نهایت این دستورات شما را مجدداً به محتوایی برای جذب مخاطب می‌رسانند. پس با به‌کارگیری موارد بالا، تولید محتوا هم برای کاربران و هم برای گوگل، پاسخ صحیح به سؤال این مقاله در ادستیتو خواهد بود.

 

https://is.gd/68X2NP https://rizy.ir/h0VzF
https://1da.ir/nMc98 http://gg.gg/12upc8

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید
مبانی HTML و CSS در طراحی سایت | طراحی سایت به‌صورت استاندارد و اصولی

مبانی HTML و CSS در طراحی سایت | طراحی سایت به‌صورت استاندارد و اصولی

اصول HTML و CSS چه کاربردی در طراحی سایت دارند؟ در دنیای پیشرفته وب، طراحی سایت‌ به یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت و کارایی آن‌ها تبدیل شده است. اما برای دستیابی به یک طراحی سایت حرفه‌ای و جذاب، آشنایی و درک صحیح از مبانی HTML و CSS امری ضروری است. HTML (Hypertext Markup Language) و […]

بیشتر بخوانید