صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

افزونه‌های تبلیغاتی در گوگل ادز

افزونه‌های تبلیغاتی

استفاده از افزونه تبلیغاتی گوگل ادز

حتماً این سؤال برای شما هم پیش‌آمده که آیا ممکن است یک تبلیغ کوچک در گوگل ادز همان هزینه‌ای را داشته باشد که یک تبلیغ بزرگ دارد؟ البته جواب کاملاً واضح است. زمانی که در مورد هزینه‌های تبلیغ صحبت می‌شود داشتن یک تبلیغ بزرگ منطقی‌تر و بهتر به نظر می‌رسد. اما تا کنون فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانیم با هزینه‌های کمتر تبلیغات بهتر و مؤثرتری در تبلیغات گوگل داشته باشیم؟ برای رسیدن به جواب این سؤال مهم به خواندن این مقاله از ادستیتو ادامه دهید تا درست‌ترین و روشن‌ترین راه که همان افزونه‌های تبلیغاتی هستند را بهتر بشناسیم.

افزونه تبلیغاتی گوگل ادز چیست؟

افزونه تبلیغات گوگل (google-ads) بخشی از محتوای تبلیغاتی سایت شما است که تبلیغات را با اطلاعات بیشتری برای جذب مخاطبان گسترش می‌دهد. انواع مختلفی از افزونه‌ها وجود دارد که هرکدام اطلاعات متفاوتی را در اختیار مشتریان بالقوه قرار می‌دهند تا کسب‌وکار شما را انتخاب کنند. باوجوداینکه اکثر افزونه‌ها به تنظیمات خاصی نیاز دارند؛ اما استفاده از آن‌ها ارزش زیادی برای شما خواهد داشت. برای مثال شما می‌توانید توسط افزونه گوگل ادز شاهد بهبود عملکرد تبلیغات خودتان باشید و از این طریق کلیک‌ها، هزینه به‌ازای هر کلیک (CPC)، موقعیت صفحه و رتبه آگهی خود را مشاهده و پیگیری کنید.

چرا باید از افزونه‌های تبلیغاتی استفاده کنیم؟

به‌نوعی لازمه وجود این افزونه‌های تبلیغاتی برای شما ضروری است. این افزونه‌ها با ارائه استراتژی و راهکار‌های بیشتر به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی و از طریق سریع‌ترین روش‌ها تعامل سازنده‌تری را با مخاطبانتان داشته باشید. زمانی که این افزونه‌ها به آگهی تبلیغاتی شما اضافه می‌شوند، مخاطب از طریق آن‌ها می‌تواند اطلاعات بیشتر و متفاوت‌تری را به دست آورد. برای مثال اگر شما دارای یک سایت فروشگاهی باشید با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید به مشتریان خود اعلام کنید که در مدت‌زمان محدودی هزینه ارسال و پیک برای خرید از سایت شما رایگان خواهد بود و یا آن‌ها را از انجام یک فروش فوق‌العاده باخبر کنید. علاوه بر این، با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید نرخ کلیک تبلیغات و حتی نرخ تبدیل (conversion rate) خود را افزایش دهید.

شرکت بزرگ Google می‌گوید که افزونه‌های تبلیغاتی معمولاً نرخ کلیک و عملکرد کلی کمپین شما را بهبود می‌بخشند چرا که نقش بسزایی در تبلیغات دارند. زمانی که از این افزونه‌ها استفاده می‌کنید، موقعیت سایت شما در صفحه گوگل تغییر می‌کند. به این صورت که در بالاترین قسمت صفحه قرار می‌گیرد و هزینه کمتری نسبت به‌ازای هر کلیک خواهید داشت و این‌گونه احتمال نمایش آگهی شما افزایش پیدا می‌کند.

افزونه­های تبلیغاتی موجود در گوگل ادز کدام‌اند؟

انواع مختلفی از افزونه‌ها در گوگل ادز در دسترس هستند؛ اما برای اینکه شما بتوانید بهترین نوع استراتژی را برای تبلیغات شرکتتان پیدا کنید، تعدادی از مفیدترین و بهترین آن‌ها را در این بخش از مقاله شرح خواهیم داد.

افزونه Callout

یک افزونه ساده ولی قدرتمند از طرف گوگل ادز برای جذب بیشتر مخاطب! برای بزرگ‌تر کردن تبلیغات و ارائه اطلاعات مفید به مشتریان بالقوه خود افزونه Callout یک خط متن اضافی را مستقیماً در زیر عنوان، به آگهی شما اضافه می‌کند. گوگل برای این افزونه ۲۵ کاراکتر در نظر گرفته است؛ بنابراین باید سعی کنید متن را کوتاه، خاص و متقاعد‌کننده بنویسید. شما می‌توانید افزونه Callout را در سه سطح که شامل حساب، کمپین یا گروه تبلیغاتی می‌شود، به همراه زمانی که می‌خواهید این تبلیغات نمایش داده شوند، تنظیم کنید.

افزونه لینک سایت (Site link)

استفاده از افزونه از این امکان را به برای شما فراهم می‌کند که مخاطب را دعوت کنید تا از صفحات دیگر سایت هم دیدن کند. برای درک بهتر یک مثال بزنیم. فرض کنید که شما دارای یک سایت آموزشی هستید و می‌خواهید تا یک تخفیف عالی برای وبیناری که در پیش است در نظر بگیرید. استفاده از Site link به شما کمک می‌کند که از طریق گوگل ادز لینکی برای آن ایجاد کنید و مخاطب با دیدن آن و کلیک کردن وارد صفحه ثبت‌نام وبینار شود. برای موارد دیگری مانند اطلاع از ساعات کاری شما، معرفی یک محصول جدید، تماشای ویدئوی آموزش استفاده از سایت و… نیز می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

با انتخاب افزونه لینک سایت، پیوندی در زیر عنوان آگهی شما نمایش داده می‌شود که اگر توضیحی به همراه آن باشد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. نوع و جذابیت این توضیحات بسیار مهم است چرا که می‌تواند تأثیری بزرگ در ارزش تبلیغات شما داشته باشد! یک توضیح ۸۰ کاراکتری همراه با کلمات کلیدی در این افزونه از گوگل ادز می‌تواند یک مشوق عالی برای مخاطب و کلیک کردن او باشد.

آخرین مقالات بلاگ تبلیغات گوگل ادستیتو
PPC در تبلیغات گوگل چیست؟ بینگ ادز چیست؟
a/b  تست چیست و چه کاربردی دارد؟ ساسپند و معلق شدن اکانت تبلیغاتی گوگل

افزونه تماس

مهم نیست که کسب‌وکار شما بزرگ باشد یا کوچک، درهرصورت شما می‌خواهید تبلیغاتتان در گوگل ادز به‌نوعی باشد که مخاطب و مشتریان ثابت شما به‌راحتی با شما تماس بگیرند. افزونه مهم تماس در گوگل ادز این امکان را فراهم می‌کند که مخاطب با سریع‌ترین روش ممکن سفارشی را ثبت کند و یا مشکلی را با شما در میان بگذارد. بالاخره، یکی از دلایلی که شما در این صنعت قرار دارید همین موضوع است، ارتباط با مشتری! پس برای این کار با اضافه‌کردن یک شماره تماس از شرکت به تبلیغ، افراد تشویق می‌شوند تا با شرکت شما تماس بگیرند.

افزونه مکان

اینکه مخاطب موقعیت مکانی شما را بداند یک فرصت عالی برای کسب‌وکار شما است. این یعنی افزایش اعتماد و رسیدن به نتیجه عالی از یک تبلیغ خوب! بیایید با هم یک مثال را در نظر بگیریم. شما دارای یک هایپرمارکت بزرگ هستید و سایت خود را برای فروش بیشتر راه‌اندازی کرده‌اید. تصمیم دارید که فروش برخی از مواد غذایی‌ها را با تخفیف ویژه انجام دهید. برای این کار می‌خواهید مشتریان برای خرید حضوری در محلی که فروشگاه شما قرار دارد، حاضر شوند؛ بنابراین باید برای تبلیغ از طریق گوگل ادز، به سراغ افزونه مکان یا Location Extensions بروید. نکته‌ای که در استفاده از این افزونه وجود دارد این است که اگر فروشگاه زنجیره‌ای دارید، به‌آسانی می‌توانید چندین مکان را برای نمایش انتخاب کنید. با این کار مخاطب شما با یک کلیک، نزدیک‌ترین فروشگاه به محل زندگی خود را انتخاب می‌کند.

google-ads

حرف آخر

افزودن این افزونه‌ها به تبلیغات شما، آن‌ها را هدفمندتر و مرتبط‌تر می‌کند و میزان کلیک روی آن را هم‌افزایش می‌دهد. خبر خوب این است که افزودن این افزونه‌ها به تبلیغ گوگل ادز رایگان است. اما فراموش نکنید که شما در حال انتقال اطلاعات بسیار مهم‌تری در مورد کسب‌وکارتان، آن هم بدون افزایش هزینه­ها هستید. پس از آن نهایت استفاده بیشتر را ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید