صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آخرین تغییرات گوگل ادز (بخش دوم)

تغییرات در تبلیغات گوگل

همانطور که در مقاله قبل صحبت شد؛ حتماً به یاد دارید کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با اتفاقات غیرمنتظره‌ای که در اقتصاد جهانی به وجود آمده دچار مشکل شده‌اند و ریشه این مشکلات در تبلیغات آنها نیز رسوخ پیدا کرده است. در این مقاله ۵ مورد دیگر از آخرین تغییرات تبلیغات گوگل را بیان کنیم که می‌تواند جزء مهمترین نکات عملی باشد که برای تطبیق استراتژی خود با قوانین جدید تبلیغات گوگل ادز استفاده می‌کنید.

تغییرات در تبلیغات گوگل 20

تبلیغات خرید هوشمند و کمپین‌های محلی

همه دیجیتال مارکترها با تبلیغات فروش آشنایی دارند. زمانی که در سال ۲۰۱۸ گوگل برای اولین‌بار کمپین‌های خرید و فروش هوشمند را معرفی کرد، این قابلیت را به کسب‌وکارها داد تا تبلیغات خرید خود را در موتورهای جستجو، یوتیوب و… به نمایش درآورند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانستند از طریق فروش محصول در مرکز مرچنت گوگل برای تبلیغات خود به مکان‌هایی که ارزش بسیار بالایی در سراسر وب داشتند، دسترسی پیدا کنند.

استفاده از خدمات جدید یوتیوب و چالش‌های آن

همچنین در سال ۲۰۱۹ گوگل کمپین‌های محلی را معرف کرد و به‌این‌ترتیب کسب‌وکارهای محلی می‌توانستند نمایه کسب‌وکار گوگل خود را در بعد از ثبت در نقشه گوگل در جستجوهای مپ، گوگل، یوتیوب، جی‌میل و غیره تبلیغ کنند.

مهمترین ویژگی این دو کمپین امکان بازگشت سرمایه حتی با بودجه‌های کمتر است. علاوه بر این کسب‌وکارها به‌صورت خودکار مدیریت کمپین‌های خود را بر عهده داشتند. بااین‌حال در سال جدید گوگل اجازه ایجاد هر دو نوع کمپین را به تبلیغ‌کنندگان نداد و شروع به ایجاد جدیدترین نوع کمپین‌های گوگل که Performance Max است، کرد.

کمپین‌های پرفورمنس گوگل، چندین ویژگی منحصربه‌فرد دارند که از جمله آنها می‌توان به دسترسی بیشتر به مکان‌های تبلیغاتی جدید مانند فید Discovery Google  اشاره کرد. دسترسی بیشتر و اتوماسیونی که در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌گیرد، این اجازه را به آنها می‌دهد تا بدون دردسر مدیریت کمپین‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند و افزایش قابل‌توجهی در تبدیل‌ها با CPA  کمتر داشته باشند.

با اینکه کمپین Performance Max گوگل یک کمپین هوشمند بسیار قوی است؛ اما همچنان برخی از تبلیغ‌کنندگان ازدست‌دادن کمپین‌های خرید هوشمند و محلی را مانند یک حادثه ناگوار برای کسب‌وکارهای خود می‌دانند. ازآنجایی‌که کمپین‌های Performance Max گوگل برای شروع نیاز به داده‌های دقیق و بودجه‌های بالایی دارد می‌توان گفت که این مورد یکی از معایب آن در مقابل کمپین‌های هوشمند خرید و محلی است.

گرچه از نظر متخصصان این حوزه می‌توان با هر نوع بودجه‌ای این کمپین‌ها را راه‌اندازی کرد؛ اما همچنان برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز است حداقل بودجه‌ای که برای یک روز در نظر می‌گیرید چیزی برابر با ۱۰۰ دلار باشد؛ بنابراین وجود این کمپین جدید در سال ۲۰۲۳ تنها برای آن دسته از مشاغلی که توانایی مالی بزرگی دارند می‌تواند خوشایند باشد.

تغییرات در تبلیغات گوگل 10

تغییرات مربوط به برند و لوگوی جدید

کسب‌وکارها برای تبلیغ‌کردن برند خود در یک نتیجه جستجو گوگل شلوغ، شروع به فعالیت می‌کند و به‌این‌ترتیب لازم است از برند خود در برابر رقبا یا سایر تبلیغ‌کنندگانی که می‌خواهند با آنها رقابت داشته باشند و یا از نام برند آنها سوءاستفاده کنند، محافظت کنند. این مورد در آخرین تغییرات تبلیغات گوگل، این توانایی را دارد که تبلیغ‌کنندگانی که مورد تأیید گوگل هستند و اکانت وریفای تبلیغات گوگل دارند، با داشتن برند جدید و لوگوی تبلیغاتی خاص در نتایج جستجو به‌صورت محافظت شده فعالیت داشته باشند.

این دو مورد به‌صورت منحصراً برای هر تبلیغ‌کننده تأیید شده توسط گوگل، در دسترس است؛ بنابراین نه‌تنها در تبلیغات جدید آنها به‌صورت بصری افزوده می‌شود؛ بلکه به بهبود عملکرد استراتژی تبلیغاتی آنها نیز کمک می‌کند.

در واقع یکی از اهداف گوگل درباره‌ی این تغییرات گوگل ادز کاهش جعل هویت و تقلب در بازارهای کار است. به همین دلیل است که پیش از استفاده از این کمپین‌های جدید باید فرایند احراز هویت در گوگل را تکمیل کنید.

 

مقالات مرتبط با تبلیغات گوگل ادز ادستیتو
۵ روش برای اجرای هم‌زمان سئو و تبلیغات کلیکی سه روش تجربی برای تست تبلیغات ریسپانسیو گوگل

ویژگی جدید صداگذاری در تبلیغات ویدئویی

برای آن دسته از تبلیغ‌کنندگانی که تمایل دارند تبلیغات خود را به‌صورت ویدئو منتشر کنند، این مورد از تغییرات گوگل ادز بر روی آگهی‌های منتشر شده می‌تواند جالب باشد. گرچه تیک تاک ویژگی‌های سریع و آسانی در تولید ویدئوها دارد؛ اما این ویژگی جدید در تبلیغات ویدئویی گوگل این قابلیت را برای تبلیغ‌کنندگان به همراه دارد که صدای جدیدی را به تبلیغات ویدئویی یوتیوب موجود خود اضافه کنند و بازاریابی به صورت ویدئویی برای کسب و کار خود داشته باشند.

طبق تحقیقاتی که گوگل انجام داده افزودن صدا در این نوع تبلیغات می‌تواند ماندگاری آن در ذهن مخاطب را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. از طرفی هزینه هر کاربر تا ۵۰% در مقایسه با تبلیغات دیگر کاهش پیدا می‌کند.

از ویژگی این تغییرات گوگل ادز این است که می‌تواند هشت صدای مختلف را برای صداگذاری پشتیبانی کند. علاوه بر این اسکریپت، پیش‌نمایش و ویرایش صدا به‌صورت مستقیم در تبلیغات گوگل ادز و بدون هیچ‌گونه نرم‌افزار ویرایشی قابل‌اجرا هستند؛ بنابراین اکنون که بازار استفاده از آگهی‌های ویدئویی داغ‌تر از همیشه است بهتر است که از این تغییر گوگل ادز به بهترین نحو استفاده شود.

تغییرات در تبلیغات گوگل 30

کمپین‌های تبلیغاتی هوشمند صوتی

این روزها آن‌قدر تبلیغات استریم و دیگر خدمات OTT  افزایش پیدا کرده که همه ما به‌عنوان مصرف‌کننده عادی به آنها به چشم تبلیغات تکراری نگاه می‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود کسب‌وکارها شروع به تغییر استراتژی و بودجه خود برای تبلیغات کنند. یکی از آخرین تغییراتی که گوگل ادز ایجاد کرده، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی صوتی جدید در یوتیوب است. از طریق این کمپین‌های تبلیغاتی شما می‌توانید برای دریافت و جذب مخاطبان بیشتر از طریق موسیقی و پادکست در این بستر فعالیت کنید.

 

آخرین مقالات دیجیتال مارکتینگ تیم ادستیتو
تولید محتوا برای گوگل یا برای کاربران میان‌بر دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان
ساخت Goal روی آنالیتیکس فرمول تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ایی

 

هدف گوگل از ایجاد این کمپین جدید این است که مخاطب هنگام گوش‌دادن موسیقی یا پادکست با تبلیغ‌کننده لینک شود. یکی از پیش‌بینی‌های گوگل در این باره این است که محتوای ویدئویی که تماماً بصری باشد عملکرد خوبی ندارد؛ بنابراین صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از این روش استفاده کنند و مخاطبان خود را افزایش دهند. شیوه استفاده از این کمپین بسیار راحت است. به‌طوری‌که شما می‌توانید از یک تصویر ساده یا انیمیشن و تمرکز بر کیفیت صدا، لحن مکالمه و تماس ساده و کوتاه اما مؤثر استفاده کنید.

از مهمترین کارهایی که گوگل در این تغییرات جدید گوگل ادز انجام داده ایجاد مکان‌هایی جدید در سراسر یوتیوب بوده که از این طریق تبلیغ‌کنندگان بتوانند تبلیغات صوتی خود را در قسمت‌هایی که احتمال زیادی برای پیداکردن هدف وجود دارد، قرار دهند.

تغییرات در تبلیغات گوگل 40

استفاده از یک نسخه بتا از گوگل ادز جدید

همان‌طور که در این مقاله و مقاله قبل خواندید تغییرات مثبت و منفی زیادی در گوگل ادز جدید در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. به‌عنوان آخرین مورد از آخرین تغییرات گوگل ادز، به نسخه بتا اشاره می‌کنم. گوگل در ماه اکتبر نسخه بتا را منتشر کرد تا به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را بدهد که هدف‌گذاری کلمات کلیدی گسترده را در سطح کمپین خودشان فعال کنند. اگرچه سیاست‌های جدید گوگل فشارهای زیادی را برای تبلیغ‌کنندگان به همراه داشته؛ اما این مورد از تغییرات در قالب یک نسخه بتا می‌توانست تبلیغ‌کنندگان کمی ترسناک باشد بااین‌حال بهتر است که آن را امتحان کنید.

در خصوص تطابق کلمات کلیدی هم گوگل تأیید کرده است که انواع این تطبیق‌ها می‌توانند غیرکاربردی باشند. بااین‌وجود همچنان انواع تطابق کلمات کلیدی به‌صورت قوی وجود دارند و به شما کمک می‌کنند تا به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر در داخل ایران حداکثر استفاده از آنها را داشته باشید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل با ادستیتو

حرف آخر

با تمام تغییراتی که گوگل در تبلیغات گوگل خود ایجاد کرده است، همچنان می‌توانید با PPC  در سال ۲۰۲۳ به اهداف خود برسید و کمپین‌های تبلیغاتی موفقی داشته باشید. درحالی‌که تغییرات جدید SERP  و تغییرات اقتصادی به‌نوعی به کارها کمک کرده است؛ اما در سال ۲۰۲۳ ما برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه در گوگل ادز را ازدست‌داده‌ایم. ولی نکته‌ای که در اینجا وجود دارد اضافه‌شدن تعدادی کمپین PPC کاربردی و جالب است.

بااین‌وجود، هنوز هیچ‌کس از برنامه‌های که گوگل برای سال آینده در نظر دارد باخبر نیست تنها قطعیتی که در اینجا وجود دارد اعمال تغییرات بیشتر خواهد بود؛ پس با وجود نکات و منابعی که در اختیار دارید می‌توانید برای موفقیت در سال ۲۰۲۳ با آخرین تغییرات گوگل ادز، محکم‌تر قدم بردارید.

 

دسترسی سریع به مقاله
https://rizy.ir/ONiD https://bit.ly/3FOx9J7
http://gg.gg/12uxfd https://is.gd/jFAGsf

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید