صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

میان‌بر دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان

میان‌بر تبدیل به یک دیجیتال مارکتر

میان‌بر دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان

کلمه بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از پرسروصداترین کلمه‌ها در دنیای اینترنت است. اغلب افراد تمایل دارند که به‌عنوان یک مربی بازاریابی دیجیتال فعالیت کنند و در مقابل آنها افرادی هستند که بازاریابی دیجیتالی را برای رشد و توسعه کسب‌وکار اینترنتی خود لازم می‌دانند؛ بنابراین اگر شما هم می‌خواهید نرخ بازدید و ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید و به اهداف بزرگ‌تری در کسب‌وکار خود برسید، تیم تبلیغات گوگل ادز ادستیتو، شما را به یک میان‌بر در دیجیتال مارکتینگ مناسب همه افراد مخصوصاً مبتدیان دعوت می‌کند.

در این میان‌بر ما سعی کردیم که تعدادی از مهم‌ترین راه‌های ورود به دیجیتال مارکتینگ را برای شما شرح دهیم. مانند تمام آموزش‌هایی که تا این زمان در آموزشگاه‌ها، فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی دیده‌اید، راه‌های موجود در این راهنما نیز هم به‌صورت رایگان و غیر رایگان هستند؛ بنابراین سعی می‌کنیم که بهترین آنها را به شما معرفی کرده تا بتوانید بهترین استفاده را از آن در کسب‌وکار خود داشته باشید.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 10

روش‌های آموزش بازاریابی دیجیتال

در زیر روش‌های موجود برای آموزش دیجیتال مارکتینگ به‌صورت حرفه‌ای بیان می‌شود و این روش‌ها به‌صورت تجربی در طی سال‌های کاری تیم ادستیتو به‌دست‌آمده است، شما بنا به صلاحدید خود می‌توانید روش‌های زیر را جلو رفته تا به یک متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید.

مقالات دیجیتال مارکتینگ ادستیتو
10 مهارت مورد نیاز در دیجیتال مارکتینگ سوشال لیسنینگ واجب در هر کسب‌وکار
آگاهی از برند یا برند اورنس تأثیر چت آنلاین در  رشد سایت

 

راه‌اندازی وبلاگ شخصی

از نظر بیشتر افرادی که در حوزه بازاریابی دیجیتال (Digital marketing) فعالیت دارند، راه‌اندازی یک وبلاگ یا سایت فروشگاهی شخصی اولین قدم در یادگیری آن است. از آنجایی که بازاریابی دیجیتال دارای جنبه‌های مختلفی است، شما بعنوان یک مبتدی در آموزش بازاریابی دیجیتال می‌توانید از طریق راه‌اندازی سایت شخصی خود، پیش نیازهای آن مانند بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (Seo)، آموزش فعالیت در شبکه‌های مجازی، آموزش وردپرس (WordPress) و دیگر شاخه‌ها را یاد بگیرید.

زمانی که وبلاگ و یا سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، به طور خودجوش تجربه عملی در شاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را به دست می‌آورید. ممکن است در ابتدای راه همه چیز دشوار و خسته‌کننده به نظر برسد و حتی از ادامه‌دادن آن منصرف شوید! اما مطمئن باشید که با تلاش و کوشش خود و مشاهده مسیرتان از این روش آموزش بازاریابی دیجیتال لذت خواهید برد.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 20

در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ غیررایگان شرکت کنید!

بعد از راه‌اندازی وبلاگ یکی از کارهایی که می‌توانید برای یادگیری بازاریابی دیجیتال به سراغ آن بروید، آموزش‌های غیررایگان یا پولی بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان است. این آموزش‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری توسط اساتید حوزه بازاریابی دیجیتال برگزار می‌شوند که به‌راحتی می‌توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

5 مورد ضروری در تحلیل رقبا خود که باید بدانید

با انتخاب هر یک از این آموزش‌های بازاریابی دیجیتال، مسیر پیشرفت شما در این راه آغاز می‌شود. اما با رفتن به سراغ کلاس‌های آموزش بازاریابی دیجیتال غیررایگان شما می‌توانید دانش عمیق‌تری را به همراه فعالیت روی سایت به دست آورید. این کار علاوه بر اینکه دید واضحی در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود بتوانید سطح خود در مسیر آموزش بازاریابی دیجیتال را نیز تعیین کنید. معمولاً در پایان این نمونه از دوره‌های آموزش بازاریابی دیجیتال، گواهینامه‌های معتبر اعطا می‌شود که ارزش بسیاری به رزومه شما خواهند بخشید.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 30

مطالعه کتاب‌های آموزش بازاریابی دیجیتال

ارزان‌ترین راه آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان، خرید کتاب‌های آموزشی است. افرادی که تمایل چندانی برای پرداخت در خصوص کلاس‌های دیجیتال مارکتینگ ندارند می‌توانند به‌راحتی به سراغ این نوع آموزش بروند.

گرچه یکی از عیوب آموزش بازاریابی دیجیتال از طریق کتاب، نداشتن تمرین‌های عملی است؛ اما آموزش از طریق آنها می‌تواند برای شروع مسیر مفید باشد؛ بنابراین درصورتی‌که تمایل به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید کتاب‌های آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان و بعد از آن راه‌اندازی سایت است.

  • در این لینک برای شما علاقه‌‌مندان در حوزه بازاریابی دیجیتال، بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ قرار دادیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین عملکرد را دراین‌خصوص داشته باشید.

وبلاگ‌های آموزش بازاریابی دیجیتال

شاید ساده‌ترین راه برای آموزش دیجیتال مارکتینگ خواندن وبلاگ سایت‌هایی باشد که در این حوزه فعالیت دارند. در نگاه اول مقاله‌های موجود در وبلاگ‌ها راهی عالی برای آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان نیستند؛ اما از این راه می‌توانید با جدیدترین اخبار و به‌روزآوری‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. گرچه تعداد وبلاگ‌هایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند بسیار زیاد است؛ ولی شما می‌توانید برخی از آنها را که به نسبت دیگر وبلاگ‌ها به‌روزتر هستند را برای مطالعه انتخاب و در هفته دو یا سه بار برای خواندن آنها وقت بگذارید. جدا از این موضوع خواندن وبلاگ‌های انگلیسی‌زبان برای فارسی‌زبان‌ها بسیار کاربردی است. چرا که از این طریق می‌توانیم با لغات کاربردی دنیای مارکتینگ نیز آشنا شویم.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 40

آموزش‌های بازاریابی دیجیتال برای در یوتیوب

شبکه اجتماعی یوتیوب، از بزرگ‌ترین قطب‌های آموزشی به شمار می‌رود. در تمامی زمینه‌های آموزش‌های جامع و کاربردی در یوتیوب یافت خواهد شد؛ بنابراین می‌توان گفت که استفاده از خدمات یوتیوب نیز یکی از راه‌های آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان خواهد بود. اگر واقعاً می‌خواهید یادگیری بازاریابی دیجیتال را شروع کنید در یوتیوب می‌توانید کانال‌های بزرگی که در این زمینه فعالیت دارند را به‌راحتی دنبال کنید. با این کار شما می‌توانید ظرف مدت‌زمان دو یا سه ماه به‌راحتی در دیجیتال مارکتینگ پیشرفت کنید.

به نظر ما آموزش از راه تماشای ویدئوهای آموزشی یوتیوب می‌تواند خیلی بهتر از آموزش از طریق خواندن کتاب و حتی کلاس‌های حضوری آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان باشد. پس همین حالا وارد حساب یوتیوب خود شوید و عبارت بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ را جستجو کنید تا هزاران کانال و ویدئوی آموزشی برای شما نمایش داده شود.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 50

کارآموز دیجیتال مارکتینگ شوید.

اشتغال به‌عنوان یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ از دیگر راه‌هایی است که برای رسیدن به قله موفقیت بازاریابی دیجیتال می‌توانید وارد آن شوید. شرکت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارند که برای مشغول به کار شدن به‌عنوان یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ در آنها، کافی است که رزومه خود را ارسال کنید. فعالیت به‌عنوان یک کارآموز بازاریابی دیجیتال مارکتینگ این توانایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از نزدیک با شیوه کار آنها در دنیای تجارت الکترونیک آشنا شوید. از همه مهم‌تر شما زیردست یک فرد خبره در بازاریابی دیجیتال کار می‌کنید و این موضوع می‌تواند یک برد عالی برای شما باشد.

بعد از اتمام دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ هم شما می‌توانید به دنبال یک موقعیت شغلی عالی باشید و پیشنهاد ادستیتو در این زمینه اقدام از طریق ساخت پروفایل لینکدین است.

اینفلوئنسرهای بازاریابی دیجیتال را رد شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

بازاریاب‌های دیجیتال بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، یوتیوب و لینکدین در حال فعالیت و بازاریابی در شبکه اجتماعی هستند. از آسان‌ترین راه‌های آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان دنبال‌کردن آموزش‌های این افراد است که کاملاً رایگان خواهند بود.

 

میانبر دیجیتال مارکتینگ 60

پادکست‌های آموزش بازاریابی دیجیتال

از شیوه‌های نوین برای آموزش و یادگیری گوش‌دادن به پادکست‌ها است که امروزه از محبوبیت بالایی هم برخوردار شده‌اند. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا برای آموزش در حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ، توسعه فردی و رهبری به سراغ پادکست‌ها می‌روند؛ بنابراین اگر فکر می‌کنید با گوش‌دادن به پادکست‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید راحت‌تر آموزش ببینید حتماً به سراغ برنامه‌های همچون کست باکس رفته و کانال‌های مدنظر خود را دنبال کنید.

 

وبینارهای آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان

پیشنهاد ویژه ادستیتو برای شما، شرکت در وبینارهای آموزشی بازاریابی دیجیتالی است. این وبینارها توسط کارشناسان این حوزه برگزار می‌شوند و ارزش واقعی خود را در افزایش دانش و یادگیری نشان می‌دهند. بزرگ‌ترین ارزش این وبینارها این است که شما در آنها با موضوعاتی آشنا می‌شوید که از اهمیت بالایی برخوردارند و شاید قبل از آنها درباره‌شان نشنیده باشید. علاوه بر این وبینارهای بازاریابی دیجیتال که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند، بسیار سرگرم‌کننده هستند.

میانبر دیجیتال مارکتینگ 70

MBA و بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان

آموزش از این طریق به افرادی پیشنهاد می‌شود که سعی دارند در کنار یادگیری بازاریابی دیجیتال یک گواهینامه معتبر هم دریافت کنند. دریافت MBA در آموزش بازاریابی دیجیتال یک رتبه منحصربه‌فرد برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند بازاریابی دیجیتال را به‌صورت کامل آموزش ببینند. در این دوره موضوعات مختلفی از جمله ایمیل مارکتینگ، SEO, SEM, SMM و… تدریس می‌شوند؛ اما مهم‌ترین ویژگی این دوره‌ها محبوبیت مدرک آنها توسط شرکت‌های بزرگ مارکتینگ در سراسر دنیا است.

Google digital unlocked

اولین اقدام همه ما برای یافتن یک آموزش کامل در خصوص بازاریابی دیجیتال رفتن به سراغ موتور جستجوی گوگل است. برای شروع این قسمت از توضیحات بهتر است که ضرب‌المثل معروف و پرکاربرد “آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم” را بیان کنیم. بله یکی از راه‌های آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان و حتی افراد ماهر، همین‌جا در گوگل است! گوگل اقدام به راه‌اندازی پلتفرمی با نام ” Google Digital Unlocked “کرده است. در این پلتفرم رایگان شما به‌راحتی می‌توانید با تمامی مباحث بازاریابی محتوایی که در زیر آمده، به طور کامل آشنا شوید.

  1. SEO (سئو یا گوگل ادز)
  2. Email marketing (ایمیل مارکتینگ)
  3. Search ads (تبلیغات متنی گوگل)
  4. Google analytics (گوگل آنالیتیکس و کاربرد آن)
  5. Content marketing (بازاریابی محتوایی)
  6. Social media marketing (بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی)
  7. Advertising on websites (تبلیغات گوگل)

میانبر دیجیتال مارکتینگ 80

سمینارها و کنفرانس‌های بازاریابی دیجیتال

می‌دانیم که هرساله هزاران سمینار و کنفرانس از جمله بازاریابی دیجیتال در سراسر دنیا برگزار می‌شوند. با ثبت‌نام در این سمینارها می‌توانید علاوه بر افزایش بینش خود دررابطه‌با بازاریابی دیجیتال، از دانش رهبران و اساتید بزرگ این حوزه نیز بهره‌مند شوید. از این دید اگر به این روش آموزشی نگاه کنید مفید خواهد؛ اما نکته‌ای که در این مورد وجود دارد هزینه بالای ثبت‌نام و ورودی در این سمینارها و کنفرانس‌ها است؛ بنابراین به‌عنوان یک مبتدی شرکت در آنها برای اول راه پیشنهاد نمی‌شود.

آموزش از طریق لینکدین

پورتال آموزشی لینکدین یا همان LinkedIn learning دوره‌های بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌دهد که متأسفانه این دوره‌ها رایگان نیستند و از همه مهم‌تر تنها برای افراد ممتاز در این پلتفرم در دسترس است. بااین‌وجود به‌عنوان یک فرد تازه‌کار که سعی دارد بازاریابی دیجیتال را آموزش ببیند، می‌توانید با ایجاد یک حساب آزمایشی در آن تمام سخنرانی‌های دیجیتال مارکتینگ را تماشا کنید.

آخرین مقالات دیجیتال مارکتینگ ادستیتو
ساخت Goal روی آنالیتیکس فرمول تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ایی در 3 شماره
کاربرد گوگل آنالیتیکس قسمت اول کاربرد گوگل آنالیتیکس قسمت دوم

 

تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل با ادستیتو

فریلنسر شوید.

بعد از تنها عامل ایجاد درآمد است بلکه در صورت موفقیت آمیز بودن کار از جانب کارفرما، اعتماد به نفس بیشتر برای ادامه مسیر خواهید داشت.

جمع‌بندی

همان‌طور که در طول متن بیان شد، برنامه‌ها و راه‌های زیادی برای آموزش بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان وجود دارد. برخی از آنها رایگان، برخی هزینه‌دار، برخی آنلاین و برخی دیگر حضوری هستند. اینکه شما کدام یک از این برنامه‌ها را انتخاب می‌کنید تماماً به هدف شما بستگی دارد و اینکه چه چیزی را در کجا و به چه صورتی می‌خواهید یاد بگیرید. با همه این صحبت‌ها، امیدواریم که این مقاله از ادستیتو برای راهنمایی شما مفید باشد.

 

 

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
قوانین محتوایی در تبلیغات گوگل ادز | راهنمایی برای موفقیت در تبلیغات آنلاین

قوانین محتوایی در تبلیغات گوگل ادز | راهنمایی برای موفقیت در تبلیغات آنلاین

قوانین محتوایی در تبلیغات گوگل ادز شامل چه مواردی هستند؟ در دنیای دیجیتالی امروز، تبلیغات آنلاین به یکی از راهکارهای اصلی بهبود رشد و موفقیت کسب‌وکارها تبدیل شده است. در این راستا، گوگل ادز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین، ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش فروش کسب‌وکارها است. بااین‌حال، برای […]

بیشتر بخوانید
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید